تهران ، میدان پونک ، مجتمع تجاری بوستان | تلفن فروش و مشاوره : 02144620086 ، 02144620087 ، 02144620089
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دسترسی سریع به محصولات

معیار انتخاب رنگ مبلمان اداری

فهرست مطلب :

هنر و مدیریت!

قبل از بحث در مورد معیار انتخاب رنگ مبلمان اداری لازم است از این تاریخچه گفته شود . پس از دوره ای که هنر و مدیریت نزد بشر رو به تکامل می نهد در دوران رنسانس به سمت اعتلایی نسبی می رود. این اعتلا نیز مدیون ظهور مشاغلی بود که در آن افراد به دنبال فروش بیشتر بودند که در نتیجه مدیریت بهتری را به همراه داشت. و جالب است بدانید که تا این زمان مدیریت و هنر پا به پای هم پیش رفته اند. ولی تحول اساسی ذهن پیرامون دو مفهوم هنر و مدیریت از انقلاب صنعتی و رونق کارخانهداری شکل گرفت ، زمانی که صاحبان مشاغل و کارخانه داران از یک سو به مفاهیم مدیریتی توجه نشان می دهند و از دیگر سو به نقش مهم هنر و چگونگی محیط کار گوشه چشمی نیز دارند. شاید همین امر هم باعث ظهور ارگونومی شده باشد.

با پیدایش هنری به نام دکوراسیون و جدی شدن مفاهیم هنری بسته به محیط در قرون اخیر بحث داغ سازگاری فضای کار با کارکنان قوت گرفت تا امروزه به عنوان یک علم در کنار هنر به ادامه حیات خود بپردازد و جالب آنجاست که محکم ترین پیوند علم و هنر نیز در همین زمینه می باشد.

در این مقاله سعی بر این است تا با بیان تجربیات و تعاریفی که از منابع بسیار محدود استخراج کرده ایم بپردازیم و بیشتر با تکیه بر دانش و تجربیات هنریمان پلی را میان هنر و مدیریت ایجاد کنیم پلی که قصد ندارد تا مفاهیم مدیریت هنری و یا هنر مدیریتی را بررسی کند بلکه تلاش می کند تا نقش هنر را در مدیریت سازمان واکاوی کند.

مطلب فوق بر اساس این فرضیه درست شده است که به نظر نقش و کارکرد رنگ در سازمان به پویایی و افزایش کارایی و بازده سازمان منجر می شود و به دنبال پاسخ به این سوال که آیا وجود حداقل اطلاعات هنری در یک سازمان و توجه مدیران سازمانی به مفاهیم پایه هنری می تواند باعث افزایش راندمان کاری سازمان بشود یا خیر؟ و اینکه میزان این اثر گذاری تا چه اندازه مفید می باشد؟ امید آنکه علیرغم نقصان های فراوان علمی که باعث شد تا نتوانم نام مقاله را بر این سطور بگذارم و تنها به عنوان نوشتار بر آن تأکید کنم پاسخگوی سوال بالا باشد

مبلمان اداری یکتا تولید کننده انواع مبلمان اداری کلاسیک ، مبلمان اداری مدرن و مبلمان اداری لوکس می باشد. برای آشنایی با محصولات ما به بخش های مربوط مراجعه نمایید.

انتخاب رنگ مبلمان اداری

  • ۳ نکته در مورد معیار انتخاب رنگ مبلمان اداری مناسب

ما در این مقاله از تیم تحریری مبلمان اداری یکتا در مورد نحوه انتخاب رنگ مبلمان اداری و دکوراسیون در دفتر کار و نکاتی که باید در زمان خرید در نظر داشت بررسی کنیم . بارها مطالب متنوعی را برای شما به اشتراک گذاشته ایم اما حالا میخواهیم از یک زاویه دیگر به این موضوع بپردازیم ” انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان اداری “. پس اگر به این موضوع علاقه دارید در ادامه با ما همراه شوید .برای صاحبان شرکتها و دفاتر مهمترین تصمیم انتخاب مبلمان اداری مناسب است شاید شما در ابتدا این موضوع که رنگ صندلی ها و میزهای اداری بر محیط و فضای پیرامون بسیار تاثیر گذارند را جدی نگرفته باشید ولی بدانید که خلق و خوی کارکنانتان متاثر از این موضوع خواهد بود بازده ای بالا برای پرسنل شما باید نقش مهمی برایتان داشته باشد پس رنگ مبلمان اداری نیز تاثیراتی بر همین امر دارد . اما در ادامه به بیان سه دیدگاه اصلی که شما باید بعنوان معیار انتخاب رنگ مبلمان اداری در نظر بگیرید می پردازیم .

۱-معیار اول انتخاب رنگ مبلمان اداری – تاثیر پذیری روحیه کارکنان شما از رنگ ها

دنیا دیگر دنیای برند سازی و فرهنگ سازی است و در این میان نقش رنگ ها انکار ناپذیر است بسیاری از کسب و کارهای امروزی که در بازار برای خود اسم و رسمی دارند ونام و نشان آشنایی را برای خود رقم زدند در حال حاضر با رنگهای مشخصی خود را معرفی مینمایند که می توان گفت با دیدن آن رنگ ها یا ترکیب آن رنگ ها شاید آن برند در ذهن شما بیاید . دلیل استفاده اکثر رستورانها و فست فودهای زنجیره ای در طراحی داخلی سالنهای خود از رنگ های تند و پر جنب و جوش به خاطر دو مورد است اول: هم اشتهای افراد را تحریک کنند و مورد دوم : هم به افراد سرعت بالاتری برای خوردن غذا بدهند بدین ترتیب میزها هم سریعتر خالی میشوند ومشتریان بیشتری را در خود جای می دهد . اینکار باعث اشتیاق مشتریان برای سفارش دادن زیاد مواد غذایی میشود . در زمان خرید مبلمان اداری باید بخاطر داشته باشید که رنگ میتواند منبع توان و تمرکز و انرزی پرسنل شما نیز باشد . به طور مثال میتوان اشتباها برای یک دفتر کار که کار کردن در ان نیاز به ارامش و تفکر عمیق و به نوعی تمرکز دارد نیز در نظر گرفت و البته نتیجه فاجعه امیز خواهد بود مثلا رنگ قرمز برای دفتر باعث تحریک افراد میشود و ممکن است حتی ضربان قلب افراد را هم بالا ببرد . ولی رنگ آبی معروف به رنگ ارامش است و باعث ترویج ارامش در محیط کار میشود رنگ فیروزه ای نیز همین خاصیت را به دنبال دارد .

انتخاب رنگ مبلمان اداری

انتخاب رنگ مبلمان اداری

۲- معیار دوم انتخاب رنگ مبلمان اداری – همخوانی دکوراسیون داخلی دفاتر مختلف در یک شرکت

دفاتر مختلفی در یک سازمان با کاربردهای متفاوت وجود دارند و اکثرا هم مایلند تا از رنگ امیزی های متفاوت و متنوع استفاده کنند تا تمایز را بیشتر ببینند. بنابراین خیلی مهم است که هارمونی سازمان شما بصورت یکپارچه حفظ شود . یعنی انتخاب رنگ و مدل یک مبلمان اداری همخوان باشد . ولی کدام رنگ عالیترین رنگ است و اینکه ایا همه دفاتر باید یک رنگ داشته باشند ما در بخش مشاوره مبلمان اداری یکتا مشتاقانه اماده ایم تا به این سئوالات تخصصی شما پاسخ بدهیم . شما میتوانید با شماره ۰۲۱۴۴۶۲۰۰۸۶ با کارشناسان ما در تماس باشید و از نظرات حرفه ای و با سابقه انها در کار استفاده کنید . استفاده از چرخه های رنگ یک ابزار عالی است برای تعیین اینکه کدام رنگ ها بهترین برای کار با هم است. اما باز هم ، از آنجا که مبلمان اداری سرمایه گذاری دراز مدت یک سازمان است، بهتر است با کارشناسان طراحی برای یک نظر حرفه ای ارتباط برقرار کنید. لازم به ذکر است که در نهایت، میزان نور طبیعی در دفتر کار شما نقش مهمی در این تصمیم ایفا میکند. اگر دفتر شما در معرض نور طبیعی قرار نگیرد، رنگ های سبک تر و پرانرژی را برگزینید چرا که از ایجاد یک محیط خفیف جلوگیری می شود . تزئینات داخلی برای دفتر شما ممکن است به عنوان یک کار کوچک ظاهر شود، اما انتخاب هایی که انجام می دهید، بر این نکته تأثیر خواهد گذاشت که چگونه کسب و کار شما درک می شود وبه چشم میاید.

۳-معیار سوم انتخاب رنگ مبلمان اداری – طراحی استاندارد و استانداردهای طراحی

ما در مقاله تاثیرات شگرف رنگها در دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری به خواص هر رنگ بصورت مستقل پرداخته ایم . هر رنگ قابلیت زنده کردن محرک های خاصی در افراد مختلف است . و یا بعبارتی هر رنگ پاسخ منحصر بفردی را در افراد ایجاب میکند .کارشناسان کار ازموده با استانداردهای طراحی و سوابق طولانی البته تفکر نوین و اصولی خود با توجه به کسب و کار شما و پاسخی که باید مشتری یا کارکنانتان بدهید رنگهایی را انتخاب میکنند برای مثال در یک دفتر وکالت یا شرکت حقوقی رنگهای خنثی نظیر قهوه ای و خاکستری میتواند در طراحی بکار گرفته شود . ولی در یک دفتر جدید التاسیس که سخت مشتاق نواوری و خلاقیت است بهتر است از رنگهای روشن و دوستانه استفاده شود . چرا که نیاز هرکدان این رنگ ها را ایجاب میکند در یکی آرامش خیال و تمرکز در دیگری علاوه بر تمرکز خلاقیت را باید تحریک کن

انتخاب رنگ مبلمان اداری

نحوه انتخاب مبلمان اداری عالی و معیار انتخاب رنگ مبلمان اداری عالی

این موضوع که ما وقت زیادی را در اداره و محل کارمان صرف میکنیم امری اجتناب ناپذیر است وشاید برای بسیاری این امر خوشایند نباشد . بعضا زمانی که حرف از خرید و انتخاب مبلمان اداری می شود بسیاری از افراد به فکر طرح و رنگ وزیبایی های بصری یک میز و مبل و دکوراسیون اداری می افتند . این در صورتی است که انتخاب مبلمان اداری حساس و حرفه ای میباشد که باید برای انجام آن فاکتورهای زیادی را مورد توجه و بررسی خاص قرار داد. این فاکتورها لزوما نه فقط شامل ویژگیها و استانداردهای لوازم اداری می شود، بلکه به ارتباط مبلمان اداری با محلی که قرار است در آن قرار بگیرد نیز،می پردازد. به خوبی همه ما افرادی را دیده ایم و یا حتی خودمان دچار این موضوع شده ایم که دچار تنفر از مدل و دکوراسیون مبلمان اداری و دکوراسیون و رنگ ها و فاکتور های دیگر در محل کار شده باشیم. که بخوبی و بصورت اصولی طراحی نشده است ،و مجبوریم با هر وسیله ای که برایمان فراهم شده است ، فعالیتهای خود را انجام دهیم. با این حال هستند مدیرانی که درک و احترام خاصی برای نیازهای کارکنانشان قائل می باشند و با ایجاد یک فضای اداری زیبا و موثر سعی دارند تا میزان کارایی و بهره وری را در سازمان خود بالا ببرند طبیعتا با اینکار بازده به صورت دلخواه میشود .حالا شما چه در خانه مشغول باشید و چه در محیط کار باید در زمان انتخاب مبلمان اداری ملاحظات خاصی را در نظر داشته باشید ما در این مقاله سعی کرده ایم که با ارائه دستورالعمل های کار بردی به شما بتوانیم کمک کنیم که در کنار محدویتهای خود بهترین انتخاب را برای لوازم و تجهیزات اداری داشته باشید.

انتخاب رنگ مبلمان اداری

انتخاب رنگ مناسب مبلمان اداری با مبلمان اداری یکتا

در نهایت لازم به ذکر است که مبلمان اداری یکتا با هکاری متخصصین عرصه مبلمان اداری و دکوراسیون سعی دارد که بهترین مشاوره ها را با استفاده از کارشناسان خود به مشتریان بدهد. تا به اینجای کا مبلمان اداری یکتا از مشتریان متعدد خود توانسته نظرات مثبتی را در تمام مراحل کار کسب کند در طراحی و تولید و انتخاب رنگ و چینش و… تماما توانسته ایم مناسب ترین و بهترین محصولات و مشاوره های خود را به مشتریانمان ارایه دهیم . برای مشاوره بیشتر در مورد معیار انتخاب رنگ مبلمان اداری با ما در تماس باشید .

برای ارتباط با کارشناسان شرکت مبمان اداری یکتا به قسمت تماس با ما مراجعه کنید.

مطالب مرتبط :

ابعاد میز منشی و کانتر پذیرش

ابعاد میز منشی و کانتر پذیرش

تعریف میز منشی استاندارد ابعاد میز منشی و ابعاد کانتر پذیرش عنوان نوشته امروز ما در تیم تحریریه مبلمان اداری یکتا است. به طور کلی

https://yektafurniture.com/

توقف صادرات مبلمان اداری

صادرات مبلمان اداری در کما در شرایطی که تولیدکنندگان وصادرکنندگان مبلمان اداری در ایران از پوشش نزدیک به صددرصدی نیاز داخلی با استفاده از تولید

https://yektafurniture.com/

مبلمان اداری حرفه ای

میز اداری حرفه ای مبلمان اداری حرفه ای و میز اداری چیزی است که برای هر کارمند باید در اتاق کار خود آن را داشته

نکاتی برای طراحی اتاق کنفرانس

طراحی یک اتاق کنفرانس مناسب را میتوان به اندازه استخدام کارمندان برای شرکت یک امر مهم دانست. همچنین طراحی سالن کنفرانس اداری باید با اهداف

استعلام قیمت + مشاوره رایگان 

جهت دریافت لیست قیمت یا دریافت هرگونه مشاوره لطفا شماره تماس خود را وارد کنید، تیم یکتا فرنیچر در اولین فرصت با شما تماس می گیرند