تهران ، میدان پونک ، مجتمع تجاری بوستان | تلفن فروش و مشاوره : 02144620086 ، 02144620087 ، 02144620089
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دسترسی سریع به محصولات

طراحی دکوراسیون اداری و تاثیر آن بر خلاقیت پرسنل

فهرست مطلب :

طراحی دکوراسیون اداری و تاثیر آن بر خلاقیت پرسنل موضوعی است که امروزه همه از آن آگاهی داریم. اما تعداد افرادی که تاثیر دکوراسیون داخلی خوب را در نظر می گیرند کم است. طراحی مناسب و چیدمان دفتر کار رابطه مستقیمی با حس کارکنان نسبت محیط کار و سازمان و حتی وسایل اداری دارد. وقتی حرفه ای بودن و راحتی فضای خانه با هم ترکیب شوند می توان به پر بازده ترین دکوراسیون اداری دست یافت که به کارمندان و پرسنل در خلاقیت نیز کمک زیادی می کند. ما در تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا قصد داریم تا با معرفی جنبه های مختلف طراحی دکوراسیون اداری و تاثیر آن در خلاقیت پرسنل شما را برای دست یابی به محیط کاری آرام و پربازده یاری رسانیم .در ادامه همراه ما باشید.

مبلمان اداری یکتا تولید کننده انواع مبلمان اداری لوکس می باشد. برای آشنایی با محصولات ما به بخش های مربوط مراجعه نمایید.

 ارتباط با جامعه هنری محلی

دکوراسیون اداری را در حمایت از هنرمندان محلی دخیل نمایید. برای این کار می توان با جستجو در گالری های محلی اثری را پیدا کرد تا با تم و استایل سازمان و اداره شما سازگاری داشته باشد. در ضمن این نکته توجه شود که باید توان خرید آن را نیز داشته باشید. ارتباط با جامعه هنری باعث می شود تا پیام سازمان به به افراد زیادی منتقل شود و مشتری های جدیدی جذب شرکت شما شوند. این کار علاوه بر جذب مشتری تاثیر زیادی در روحیه پرسنل شما دارد زیرا با نگاه به این آثار زمانی کوتاه از مشغله کاری دور می شوند و این کار می تواند در افزایش راندمان کاری بسیار مفید باشد.

بیشتر بخوانید : کارخانه مبلمان اداری

طراحی دکوراسیون اداری و تاثیر آن بر خلاقیت پرسنل

استفاده از رنگ مناسب

یکی از مهم ترین بخش های طراحی دکوراسیون اداری انتخاب رنگ مناسب است. شما باید فضای اداری کارمندان را به نحوی رنگ آمیزی کنید تا سبب افزایش روحیه و میزان رضایت آنان در محیط کار شود. برای این کار کافی است تا ابتدا در مورد روانشناسی رنگ ها مطالعه داشته باشید، سپس به راحتی می توانید برای دکوراسیون اداری و مبلمان اداری خود رنگ مناسب را انتخاب کنید. رنگ ها از اهمیت زیادی در ایجاد روحیه برخوردار هستند. از این رو سعی کنید تا در بخش های مختلف از رنگ مناسبی استفاده کنید. به عنوان مثال برای بخش هایی که کارمندان در آن نیاز به تمرکز بالایی دارند نباید از رنگ هایی که خاصیت تحریک کنندگی دارند استفاده شود زیرا این کار سبب می شود تا از میزان بهره وری و راندمان کاری افراد کاسته شود.

بیشتر بخوانید : خلاقیت در دکوراسیون اداری

انتخاب میز اداری مناسب

یکی دیگر از مهمترین بخش های دکوراسیون اداری انتخاب میز اداری مناسب است. کارمندان بیشتر ساعات روزانه خود را در ادارات می گذرانند، از این رو باید در انتخاب میز اداری برای آنان دقت لازم را به عمل آورد. میز اداری باید به گونه ای باشد تا ضمن راحتی، فرد بتواند با آن ارتباط برقرار کند. در خصوص رنگ میز اداری کارمندان بهتر است تا از رنگ سفید استفاده شود تا چشم را خسته نکند و همچنین به بزرگتر نشان دادن فضا کمک کند. مسئله بعدی راحتی میز می باشد. ارتفاع میز اداری و صندلی اداری باید با یکدیگر تناسب داشته باشند تا برای سلامتی کارمندان مضر نباشد و همچنین فضای مناسبی برای گذاشتن وسایل شخصی داشته باشد.

بیشتر بخوانید : بهترین میز های اداری
طراحی دکوراسیون اداری و تاثیر آن بر خلاقیت پرسنل

طراحی دکوراسیون اداری و تاثیر آن بر خلاقیت پرسنل

استفاده از مبلمان اداری خاص

امروزه شرکت ها سعی دارند تا از فضای سنتی و ساده خارج شده و به سمت مدرنیزه شدن پیش روند. در این بین به خصوص استارت آپ ها با طراحی مدرن و استفاده از مبلمان اداری مدرن وخاص شکل و ظاهر دفاتر کاری خود را به کل تغییر داده اند و دیگر مثل سابق دارای فضایی خشک و بی روح نیستند. در طراحی و انتخاب مبلمان اداری علاوه بر خاص بودن باید به این نکته توجه شود که در وهله اول راحتی کارمندان مهم است. زیرا اگر پرسنل شما احساس راحتی نداشته باشند نمی توانند به طور صحیح به کار خود بپردازند. علاوه بر این سعی کنید تا استایل هر بخش را حفظ کنید به طور مثال برای اتاق های کنفرانس و مدیریت استفاده از طرح های فانتزی با رنگ های شلوغ ایده خوبی به نظر نمی رسد. این موضوع برای طرح و رنگ میز مدیریت و میز کنفرانس نیز صدق میکند .

بیشتر بخوانید : مبلمان اداری سفارشی

استفاده از فرش و کف پوش

همه ما از اهمیت فرش و کف پوش در دکوراسیون داخلی خانه آگاه هستیم. این امر در دکوراسیون اداری نیز به همین شکل است و می تواند نقش مهمی را ایفا کند. در فضاهای اداری بزرگ که از واحد های مختلفی تشکیل شده اند می تواند با انداختن فرش و جدا کردن فضا ها از یکدیگر به زیبابی محیط کار افزود. البته این کار برای فضا های اداری کوچک نیز قابل استفاده است. مثلا می توانید فرش را جلوی درب بیاندازید تا در بدو ورود تاثیر شگفت انگیزی ایجاد کند یا فرش را بین میزهای اداری بیندازید. به طور کلی استفاده از یک یا دو فرش کمک زیادی در عوض کردن حس و حال فضا می کند.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون داخلی مطب

طراحی دکوراسیون اداری و تاثیر آن بر خلاقیت پرسنل

طراحی دکوراسیون اداری و تاثیر آن بر خلاقیت پرسنل

حذف فضاهای جدا کننده

امروزه در بسیاری از کشورها فضاهای اداری باز طرفداران زیادی را به خود جلب کرده اند و اکثر فضاها به این شکل درآمده اند. این امر موجب همکاری و تعامل بیشتر کارمندان با یکدیگر می شود و ارتباطات آنان را افزایش می دهد. علاوه بر این با حذف پارتیشن اداری و دیوار ها می توان راندماان فضای اداری را بالا برد و در بین کارمندان همدلی ایجاد کرد. همچنین در چنین فضاهایی اظهار نظر در مسائل مختلف راحت تر می باشد و افراد می توانند راه های خلاقانه خود را پیشنهاد کنند زیرا میزان صمیمیت و آشنایی در بین آنان افزایش می باید و مکالمات از حالت رسمی خارج می شود.

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری متحرک و مدل های آن

چیدمان درست وسایل متناسب با کاربرد

در چیدمان وسایل باید دقت لازم را به عمل آورد زیرا هر قسمت از فضای اداری باید حس و حال خود را داشته باشد. به عنوان مثال طراحی و دکوراسیون اتاق کنفرانس با سایر بخش های دفتر متفاوت است. فضا و استایل اتاق کنفرانس نسبت به سایر بخش ها رسمی و جدی تر است ، از این رو نباید در آن از وسایل تزیینی زیادی استفاده کرد. همچنین برای انتخاب رنگ اتاق کنفرانس توصیه می شود از رنگ های خنثی استفاده کنید و مبلمان اداری این اتاق را رسمی تر و حرفه ای تر انتخاب کنید. سایر بخش ها و اتاق ها اعم از اتاق های کار و پذیرش باید شاد باشند. استفاده از رنگ های شاد، مبلمان اداری متنوع و در عین حال راحت به خلاقیت و رضایتمندی پرسنل کمک زیادی می کند.

بیشتر بخوانید : میز کنفرانس بزرگ

طراحی دکوراسیون اداری و تاثیر آن بر خلاقیت پرسنل

شخصی سازی محیط کار پرسنل

احترام به سلیقه هر فردی در محیط کار سبب می شود تا راندمان کاری بالا رود. برای دستیابی به این امر به کارمندان خود اجازه دهید تا در آراستن محیط کارشنان آزادانه عمل کنند و آنان را تشویق به به استفاده از وسایلی کنید که محیط را برایشان دل پذیر و شاد می کند. این کار تاثیر زیادی در افزایش روحیه و خلاقیت آنان دارد. به طور قطع استفاده از وسایلی که کارکنان برای شخصی سازی و تزیین میز اداری و محیط کاری خود استفاده می کنند به فضای کلی اداره آسیبی نمی زنند. برای مثال آلبوم عکس خانوادگی، گلدان، یک اثر هنری کوچک وسایلی هستند که اغلب کارمندان از آن برای تزیین محیط کار و افزایش روحیه خود استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید : کانتر پذیرش یا میز منشی مناسب

طراحی دکوراسیون اداری و تاثیر آن بر خلاقیت پرسنل

استفاده از نور طبیعی

از عناصر مهم در طراحی دکوراسیون اداری می توان به نقش نور اشاره کرد. نور سبب بهبود عملکرد دکوراسیون اداری می شود. شما هرچقدر هم که در طراحی دکوراسیون اداری خود از مبلمان اداری خاص و منحصر به فرد، ترکیب رنگ های خاص، میز های اداری شیک و زیبا و سایر اقلام مورد نیاز استفاده کنید تا وقتی که نور کافی و مناسب در اختیار نداشته باشید این کار ها نه تنها فایده ای ندار بلکه زیبایی دفتر کار عملا از بین می رود.

بیشتر بخوانید : تجهیز سالن همایش

نور طبیعی همیشه بهترین گزینه برای روشنایی محیط است. بنابراین اگر فضای اداری شما دارای پنجره می باشد سعی نکنید تا آن ها را بپوشانید تا نور طبیعی در محیط جریان داشته باشد. یکی از وسایل کاربردی برای تنظیم نور طبیعی کرکره می باشد. زیرا به راحتی می توان آن را تنظیم و نور کافی و مناسب را به طوری ایجاد کرد که نه چشم را بزند نه فضا را تاریک کند.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اداری دفتر وکالت

طراحی دکوراسیون اداری و تاثیر آن بر خلاقیت پرسنل

 استفاده از گل و گیاه

استفاده از گیاهان در هر فضایی به آن مکان روح می بخشد. از همین امتیاز می توان برای محیط کاری استفاده کرد تا محیطی با نشاط برای خود و کارمندان خود بسازید. اضافه کردن انواع گلدان و گیاهان به سایر وسایل اداری می تواند باعث تقویت روحیه کارمندان شود. برای این کار می توانید در اتاق کارمندان و در کنار میز اداری آنان از گلدان استفاده کنید یا در اتاق استراحت با طراحی و نصب فلاور باکس در دور کردن خستگی و تزریق آرامش به آنان کمک فراوانی نمایید. همچنین می توانید تا کارمندان را در نگهداری از گیاهان دخیل کنید و به آنان حس تعلق به محیط اداری را هدیه دهید.

بیشتر بخوانید : شرکت دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری و تاثیر آن بر خلاقیت پرسنل

ایجاد فضای سرگرم کننده

علاوه بر موارد ذکر شده اگر می خواهید از طریق دکوراسیون اداری خود، خلاقیت را در کارمندان تقویت کنید، این مکان نباید فضایی خسته کننده برای آنان باشد. همیشه باید به دنبال روشی برای شادی و نشاط افراد باشید و از عوامل سرگرم کندده مختلفی در تشویق تفکر خلاقانه در کارمندان استفاده نمایید برای مثال در طراحی داخلی دکوراسیون اداری خود از وسایل رنگی و غیر عادی استفاده نمایید یا یک بخش ورزشی و بازی برای کارمندان خود اختصاص دهید تا بتوانند ساعاتی را در آنجا استراحت کنند و آرامش خود را باز یابند. یکی از شرکت های موفق در این زمینه در سراسر جهان دفاتر گوگل هستند که از لحاظ خلاقیت نمونه ای برتر از دکوراسیون اداری مدرن شناخته می شوند

طراحی دکوراسیون اداری و تاثیر آن بر خلاقیت پرسنل

شما عزیزان می توانید از وبسایت شرکت

مبلمان اداری آدینا

 تنها شرکت مبلمان اداری در غرب تهران نیز دیدن فرمایید .

مطالب مرتبط :

دکوراسیون داروخانه

دکوراسیون داروخانه

دکوراسیون داروخانه بحث امروز ما در تحریریه مبلمان اداری یکتا می باشد دکوراسیون داروخانه متفاوت تر از دکوراسیون های دیگر است . در این مقاله

میز کنفرانس ۱۰ نفره

میز کنفرانس ۱۰ نفره

میز کنفرانس ۱۰ نفره برای اکثر شرکت‌ها و محیط‌های اداری کاربرد دارد؛ میز کنفرانس ده نفره در هر شکل و طرحی تولید می‌شود و بسته

استعلام قیمت + مشاوره رایگان 

جهت دریافت لیست قیمت یا دریافت هرگونه مشاوره لطفا شماره تماس خود را وارد کنید، تیم یکتا فرنیچر در اولین فرصت با شما تماس می گیرند