تهران ، میدان پونک ، مجتمع تجاری بوستان | تلفن فروش و مشاوره : 02144620086 ، 02144620087 ، 02144620089
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دسترسی سریع به محصولات

اصول طراحی داخلی رستوران

فهرست مطلب :

اصول طراحی داخلی رستوران از مهم ترین نکات برای داشتن رستورانی زیبا و شیک است که باید رعایت شوند. شکل و ظاهر رستوران در جذب مشتری بسیار مهم است که باید تلاش کرد تا آن را به بهترین نحو اجرا کرد. علاوه بر این مکان مورد نظر برای راه اندازی رستوران نیز در تعیین طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران بسیار مهم است. به طور کلی می توان گفت هر رستورانی علاوه بر اینکه باید غذایی خوببه مشتری ارائه دهد ، باید فضایی جذاب و چشم گیر را نیز دارا باشد تا مشتری از بودن در آن احساس راحتی و شادمانی کرده و به صورت مرتب به آن جا سر بزند. این امر در نهایت سبب سود بیشتری خواهد شد.

ما در تیم تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا قصد داریم تا به اصول مهم و کاربردی برای طراحی داخلی رستوران بپردازیم تا با رعایت و اجرای آن بتوانید کسب و کار خود را رونق بخشید. در ادامه همراه ما باشید.

مبلمان اداری یکتا تولید کننده انواع مبلمان اداری لوکس می باشد. برای آشنایی با محصولات ما به بخش های مربوط مراجعه نمایید.

اصول طراحی داخلی رستوران

طراحی

در تجارت امروزی معنی و مفهوم فضای تجاری با گذشته متفاوت است. این مکان ها دیگر تنها برای خرید کالاها و ارائه خدمات نیستند ، بلکه به مکانی برای برآوردن نیاز ها و رویا پردازی ها مبدل شده اند. این موضوع بیشتر در رستوران های امروزی صدق می کند.

امروزه مانند گذشته نباید تمام تلاش خود را برای فروش محصولات به کار گیرید ، بلکه باید فضایی به وجود آورید تا تمرکز آن بر روی محصول و ارتباط آن با مشتری باشد.

بیشتر بخوانید : تجهیز سالن همایش

در طی سال های جاری سعی شده است تا تجارت را از حالت سنتی خارج کرده و به سمت مدرنیزه شدن سوق داد. برای این کار باید مسیری را برای مشتری به تصویر بکشید تا او را وادار به گذشتن از آن کند. این امر در بحث بازاریابی ، بازاریابی بصری نامیده می شود. در این نوع بازاریابی مشتری با چشم خود به سمت محصول کشیده می شود. امروزه از این کار برای بالا بردن ارزش محصولات و درنتیجه فروش و سود بیشتر استفاده فراوانی می شود.

همچنین علاوه بر موارد بالا مدیریت فضا نیز نقشی تاثیر گذار در تصمیم و انتخاب محصول شما خواهد داشت. زیرا فضا را باید به گونه ای طراحی کنید تا علاوه بر رابطه ای عینی ، رابطه ای روانی بین مشتری و محصول ایجاد شود.

بیشتر بخوانید : بهترین ترکیب رنگ برای و دکوراسیون و مبلمان اداری

رنگ

طبق نظر اکثر روانشناسان ، رنگ تاثیر زیادی بر رو حیات و مغز انسان می گذارد. همچنین رابطه قابل ملاحظه ای بین رنگ و متقاعد کردن انسان وجود دارد. موضوع رنگ این روز ها به پر طرفدار ترین مباحث در حوزه مارکتینگ مبدل شده است. همانطور که ذکر شد رنگ ها تاثیرات فراوانی بر مغز می گذارند. به طور کلی رنگ ها نگرش انسان را به محیط تغییز می دهند و این موضوعی است که حتما باید به آن توجه کرد.

در ارتباط با غذا رنگ قرمز در اولویت قرار دارد. زیرا قرمز بر سایر رنگ ها غالب است. از نظر علمی نیز این امر ثابت شده است که که رنگ قرمز موجب افزایش اشتها می شود. پس انتخاب یک تم رنگی مناسب برای رستوران حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید : نکات مهم در طراحی اتاق نشیمن

اصول طراحی داخلی رستوران

اصول طراحی داخلی رستوران

دکور

بر خلاف تصور اغلب صاحبان رستوران ، مشتری های آنان برای گران بودن دکوراسیون رستوران به آن جا مراجعه نمی کنند. در اینکه دکوراسیون و کیفیت وسایل مورد استفاده در آن ، در انتخاب رستوران نقش دارند شکی نیست ، اما مشتری های شما به به این موضوع که شما صندلی و میز های خود را از بهترین برند ها با قیمت های بالا خریداری کرده اید یا اینکه آن ها را از حراجی و دست دوم تهیه کرده اید توجهی نمی کنند. بلکه تنها زیبایی است که سبب جلب مشتری به سمت رستوران شما می شود.

برای طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران خود می توانید آزادانه عمل کنید اما باید توجه داشته باشید که استفاده زیاد از شیشه های مدرن ، رنگ های خنثی و سرد ، فلز و نور پردازی زیاد کمتر حس گرسنگی را در مشتری القا خواهد کرد. این نوع سبک با اینکه برای جوانان مناسب و جذاب می باشد ، اما این نکته وجود دارد که اغلب آنان پول کافی برای خرج کردن در چنین محیطی را ندارند. همچنین اگر رستورانی جدید در نزدیکی رستوران شما افتتاح شود ، به سراغ آن خواهند رفت و رستوران شما را فراموش می کنند.

نور پردازی مناسب

نور پردازی بر خلاف آنچه مردم فکر می کنند از اهمیت زیادی بر خوردار است. در رستوران ها و فضا های عمومی این اهمیت چند برابر خواهد بود. نور پردازی مناسب باعث می شود تا ارزش مبلمان شما بیشتر به نظر برسد. همچنین می تواند تا برخی ایرادات جزئی را بپوشاند و برای مشتری های شما تجربه یک غذای دل چسب را به ارمغان آورد. علاوه بر این ، نور پردازی های گرم سبب جذب مشتری می شود و آنان را ترغیب می کند تا وارد رستوران شما شوند. پس از جذب و ورود مشتری به محیط ، با مشاهده فضایی صمیمی احساس گرسنگی نیز در آن ها تقویت می شود.

بیشتر بخوانید : مبلمان اداری مدرن

اصول طراحی داخلی رستوران

اصول طراحی داخلی رستوران

نور های گرم بر خلاف نور های سرد ، گرما و صمیمیت را به محیط می بخشند. اگر برای هر میز و در جای مناسب نور ها و چراغ هایی را تعبیه کنید ، مشتری ها را به گفتگو و مراوده بیشتر تشویق می کنید. در مقابل استفاده از نور های سرد باعث بالا رفتن سر و صدا و شلوغی رستوران می شود که این موضوع خوشایندی برای مشتری نخواهد بود.

به طور کلی انتخاب درست و به جا از نور پردازی نه تنها بر دکوراسیون و مبلمان شما اثر می گذارد ، بلکه باعث جذابیت فضای شما می شود. به علاوه هرگز نباید فراموش کرد که نور پردازی خلاقیت در طراحی داخلی رستوران را افزایش می دهد.

اهمیت موسیقی

موسیقی تاثیر بسیار زیادی بر مشتری های رستوران خواهد داشت. بر اساس مطالعات زیادی که در رابطه با موسیقی انجام شده است ، تمامی آنان نشان دهنده این موضوع هستند که موسیقی بی کلام تاثیری شگرف بر روحیه افراد دارد و همچنین باعث تحریک اشتهای آنان می شود. علاوه بر این ، در تصویر سازی ذهنی آن ها از رستوران شما بسیار کمک می کند.

موسیقی های تند و شاد علاوه بر تشدید اشتها باعث سریع تر جویدن غذا نیز می شود. بر خلاف آن ، موسیقی کلاسیک و بی کلام در آرامش هنگام خوردن غذا تاثیرگذار است. با توجه به ویژگی هایی که ذکر شد ، استفاده از موسیقی تند و ریتمیک برای فست فود های شلوغ گزینه مناسب تری می باشد. زیرا باعث می شود تا افراد سریع تر غذای خود را میل کرده و در نتیجه میز ها سریع تر خالی شوند. اما در رستوران های گران قیمت و لوکس ، استفاده از موسیقی کلاسیک و ترکیب آن با غذایی لذیذ که به زیباترین نحو تزیین شده است ، بهترین انتخاب می باشد.

بیشتر بخوانید : مبلمان اداری شیک

رایحه دل انگیز

یکی از نکات مهم دیگر استفاده از عطر و بوی خوش است که نباید از آن غافل شد. عطر خوش و رایحه خوش آن از قدرت زیادی بر خوردار است. حس بویایی انسان از قوی ترین حواس برای ثبت خاطرات و تداعی خاطرات خوش گذشته است. بنابراین استفاده از عطر و رایحه مناسب در فضا باعث می شود تا ذهن مشتری به سمت خاطرات زیبای گذشته کشیده شود و تداعی آن خاطرات سبب می شود تا اشتهای او نیز افزایش یابد.

حس بویایی خیلی بیشتر از چیزی است که ممکن است تصور شود. به طور متوسط انسان ها دارای ۵ الی ۶ گیرنده بویایی می باشند که این گیرنده ها قابلیت و توانایی تشخیص بیش از ۱۰۰۰۰ بوی مختلف را دارند. با توجه به موارد گفته شده ، یکی از نکات مهم و حیاتی برای رستوران و کسب کار شما ، توجه به عطر و رایحه خوش می باشد.

اهمیت وجود سرویس بهداشتی در داخل رستوران

وجود سرویس بهداشتی از مسائل مهمی است که اغلب رستوران داران به آن توجهی ندارند ، اما این مسئله بسیار مهم و حیاتی به شمار می رود.

بسیاری از صاحبان رستوران هزنیه های بسیار بالایی را برای تبلیغات و خرید وسایل پرداخت می کنند ، اما در این بین هیچ کدام بودجه ای را برای ساخت سرویس بهداشتی اختصاص نمی دهند.

حتما برایتان پیش آمده تا برای برای رفتن به سرویس بهداشتی در رستورانی از مسیری کثیف با بویی ناخوش آیند عبور کنید. پس از تحمل بوی بد و زننده و برگشت به میز نیز باید تلاش کنید تا خاطرات چند دقیقه قبل را فراموش کنید و سپس غذایتان را میل کنید. در حالی که می توان با یک سرویس بهداشتی تمیز با بو و رایحه ای خوش ، وجود مایع و دستمال کاغذی ، در جلب رضایت مشتری کوشید.

خالی بودن ظرف مایع دستشویی و یا نبودن دستمال توالت از مواردی هستند که از امتیاز رستوران شما می کاهد و مطمئن باشید که با این کار مشتری های خود را از دست خواهید داد.

سیستم تهویه

یکی از مهم ترین و در عین حال گران ترین تجهیزاتی که در رستوران مورد استفاده قرار می گیرد سیستم تهویه و گرمایش است. اگر می خواهید تا میزان رضایت مندی مشتری های خود را بالا ببرید باید رستورانتان دارای سیستم تهویه ، گرمایش و سرمایش باشد. این موضوع در تابستان که هوا گرم می شود به بالاترین درجه اهمیت خود می رسد. بنابراین باید بکوشید تا فضایی با دمای مطبوع برای مشتری به وجود آورید تا از بودن در فضای رستوران شما نهایت رضایت را داشته باشد.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اداری مدرن

آشپزخانه

یکی دیگر از مکان های پر هزینه در رستوران ، مربوط به آشپزخانه و تامین و چیدمان وسایل آن می باشد. برای طراحی آشپزخانه باید توجه داشته باشید تا بین مراحل تهیه و پخت غذا و سرو آن برای مشتری خللی به وجود نیاید و یک روند روان بین آن برقرار باشد. بسیاری از رستوران ها به علت وجود فضایی کم در آشپزخانه نمی توانند یه مشتری های زیادی سرویس ارائه دهند یا اینکه غذا را دیر به دستشان می رسانند. بنابراین باید فضایی با ابعادی مناسب برای این کار در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

ظرفیت رستوران

یک از نکات مهم و کلیدی توجه به ظرفیت و محیط پذیرایی از مشتری در رستوران است. برای این کار می توانید از میز و صندلی هایی با تعداد بیشتر استفاده کنید. اما این نکته را باید مورد توجه قرار داد که مشتری هنگام نشستن و سرو غذا احساس راحتی کند و همچنین فضایی کافی برای رفت و آمد و ایجاد حریم خصوصی برای مشتری در نظر داشته باشید.

نکاتی که در این مقاله به آن پرداختیم برخی از مهمترین مسائل هستند که در طراحی رستوران باید رعایت شوند. توجه داشته باشید که قبل از هر چیز میزان رضایت مندی مشتری در اولویت قرار دارد. بنابراین باید بکوشید با ایجاد فضایی مناسب در کنار غذایی با کیفیت و لذیذ به این امر دست یابید.

شما عزیزان می توانید از وبسایت شرکت

 تنها شرکت مبلمان اداری در غرب تهران نیز دیدن فرمایید .

مطالب مرتبط :

میز کنفرانس ۱۰ نفره

میز کنفرانس ۱۰ نفره

میز کنفرانس ۱۰ نفره برای اکثر شرکت‌ها و محیط‌های اداری کاربرد دارد؛ میز کنفرانس ده نفره در هر شکل و طرحی تولید می‌شود و بسته

دیوارکوب اداری |دیوارکوب ام دی اف

دیوارکوب اداری ام دی اف

دیوارکوب اداری ام دی اف یکتا دکور دیوارکوب ام دی اف عنصری جدید و خاص در دکوراسیون داخلی است، زیرا وجود آن بر پایه زیبایی و

استعلام قیمت + مشاوره رایگان 

جهت دریافت لیست قیمت یا دریافت هرگونه مشاوره لطفا شماره تماس خود را وارد کنید، تیم یکتا فرنیچر در اولین فرصت با شما تماس می گیرند