تهران ، میدان پونک ، مجتمع تجاری بوستان | تلفن فروش و مشاوره : 02144620086 ، 02144620087 ، 02144620089
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دسترسی سریع به محصولات

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

فهرست مطلب :

طراحی دکوراسیون اتاق خواب از مهم ترین قسمت های طراحی منزل به شمار می رود زیرا اتاق خواب یک فضای شخصی برای رسیدن به آرامش است و مدت زمان زیادی از وقت خود را در آن می گذرانید. از این رو باید با طراحی مناسب ، محیطی را فراهم کنید تا با قرار گرفتن در آن حس خوب و دلنشینی را تجربه کنید. ما در تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا امروز قصد داریم تا به بررسی و توضیح برخی نکات درباره طراحی اتاق خواب و سبک های مختلف طراحی آن بپردازیم تا در آخر با استفاده از توضیحات داده شده و اجرای آن به اتاق خواب دلخواه خود دست یابید. با ما همراه باشید. در ادامه به اصول کلی طراحی دکوراسیون اتاق خواب می پردازیم و همینطور دو نوع سبک طراحی را مورد بحث قرار می دهیم.

مبلمان اداری یکتا تولید کننده انواع مبلمان اداری لوکس می باشد. برای آشنایی با محصولات ما به بخش های مربوط مراجعه نمایید.

دیوار پوش اتاق خواب

برای زیبا جلوه دادن دیوار اتاق خواب راه های مختلفی وجود دارد از جمله رنگ آمیزی، کاغذ دیواری، قاب عکس های متفاوت و استیکر سه بعدی و ترسیمی. در طراحی دیوار اتاق خواب باید به این مسئله توجه کرد که رنگ یا تصاویر دیوار چشم را اذیت نکند یا به عبارت دیگر انسان پس از گذراندن ساعات کاری و پر مشغله خود با قرار گرفتن در آن فضا احساس آرامش داشته باشد. برخی افراد به جای کاغذ دیواری از رنگ آمیزی استفاده می کنند و سپس با نصب تابلو و استیکر آن را زیباتر می کنند. البته در این بین افرادی هم هستند که توجهی به دیوار و طراحی آن ندارند و معمولا آن را یک دست سفید می کنند یا با وسایل مختلف و قاب عکس های زیاد آن را می پوشانند.

بیشتر بخوانید : کارخانه مبلمان اداری

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

 انتخاب رنگ مناسب برای دیوار اتاق خواب

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب یکی از مهم ترین بخش های طراحی به شمار می رود. زیرا رنگ در خواب شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. برای اینکه خوابی راحت داشته باشید توصیه می شود تا از رنگ های روشن مانند سبز، قهوه ای روشن، کرم و یا کرم شکلاتی برای رنگ دیوار ها استفاده کنید. این رنگ ها از لحاظ فکری و روانی شما را قبل از خواب آماده می کنند.

بیشتر بخوانید : بهترین ترکیب رنگ برای و دکوراسیون و مبلمان اداری

باید و نباید هایی در انتخاب رنگ اتاق خواب:

رنگ زرد:

رنگ زرد به دلیل اینکه باعث تحریک هیجانات افراد می شود و میزان انرژی را تا حد زیادی افزایش می دهد، برای رنگ آمیزی اتاق خواب و رنگ پرده اتاق خواب توصیه نمی شود.

رنگ آبی:

اگر شما یک روز کاری سخت و پر مشغله را پشت سر گذاشته باشید، با استراحت در اتاق خوابی به رنگ آبی خیلی زود آرامش خود را به دست می آورید. زیرا رنگ آبی سبب تقویت حس خونسردی و آرامش در افراد می شود.

بیشتر بخوانید : تجهیز سالن همایش

رنگ قرمز:

رنگ قرمز جدای از اینکه رمانتیک و جذاب به نظر می رشد اما استفاده زیاد از آن برای اتاق خواب و دکوراسیون آن مناسب نمی باشد.

رنگ سبز:

رنگ سبز یکی از رنگ های مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب می باشد. زیرا می تواند تاثیر آرامش بخشی در شما و خواب شما داشته باشد.

بیشتر بخوانید : نکات مهم در طراحی اتاق نشیمن

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

چه نوع تختی برای خواب مناسب است ؟

بر اساس تحقیقات مختصصان تخت خواب های چوبی نسبت به فلزی برای خواب و استراحت مناسب تر هستند. زیرا بر خلاف فلز که دارای ماهیتی سرد و خشن است و سبب انتقال آن به افراد می شود، چوب از دل طبیعت است و انرژی ، شادی ، آرامش و نشاط را در حین خواب به افراد منتقل می کند. از این جهت مناسب ترین نوع تخت خواب چه برای کودکان و چه بزرگسالان چوبی می باشد.

کف پوش اتاق خواب

برای انتخاب کف پوش مناسب برای اتاق خواب انتخاب های زیادی چه از نظر سلیقه و طرح و رنگ و چه از نظر گرمی و راحتی پیش روی شما وجود دارد. هر کدام از انواع کف پوش ها بسته به جنس برای محیط های خاصی مناسب می باشند. به طور مثال موکت ها به سبب گرمی و نرمی خود برای اتاق خواب مناسب تر می باشند، از طرف دیگر چوب و پارکت نسبت به سنگ و سرامیک از گرمی بیشتری برخودار هستند.

بیشتر بخوانید : مبلمان اداری مدرن

اهمیت وجود پنجره در طراحی اتاق خواب

وجود پنجره در اتاق خواب از اهمیت زیادی برخوردار است. هیچ وقت اتاقی را که فاقد پنجره است را به عنوان اتاق خواب انتخاب نکنید. زیرا نبود پنجره باعث می شود تا هوای اتاق تهویه نشود و اکسیژن کافی در اتاق جریان نداشته باشد. بدین ترتیب در طول شبانه روز و مخصوصا هنگام خواب اکسیژن کافی در اتاق موجود نیست و این امر مانع از خوابی راحت برای شما می گردد. علاوه بر این نبود پنجره در اتاق خواب نور پردازی را دچار مشکل می کند و فرد از نور طبیعی محروم می شود.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

امروزه به جهت نبود حیاط و تراس های کوچک در خانه های امروزی و آپارتمانی اکثر مردم به بهانه اینکه نگهداری از گل و گیاه درون فضای کوچک خانه کار راحتی نیست از این کار سر باز می زنند. اما اگر از اهمیت وجود گل و گیاه در منزل آگاه باشید بدون هیچ بهانه ای چندین گل و گیاه را در منزل خود قرار می دهید.

چند دلیل برای وجود گل و گیاه در اتاق خواب:

گیاهان سبب وجود شادی در فضا می شوند.

گیاهان خستگی و بی حوصلگی را از بین می برند.

حذف برخی وسایل از اتاق خواب

برای اینکه در طول شب خوابی عمیق و آرام را تجربه کنید و هنگام صبح با شادی و نیروی مضاعف برای انجام کارهایتان از خواب برخیزید به چند نکته توجه کنید.

طبق نظر برخی کارشناسان وجود تلویزیون، کامپیوتر، وسایل ورزشی و وسایلی از این قبیل که مربوط به فعالیت ذهنی و جسمی می باشند، شما را از تمرکز بر روی خواب دور می کنند و مانع از داشتن خوابی آرام و عمیق می شوند. داشتن خوابی عمیق و راحت یکی از عواملی است که باعث سلامت، شادی، نشاط و طول عمر انسان می شوند. برای رسیدن به این امر سعی کنید تا این وسایل را از اتاق خواب خود دور کنید.

بیشتر بخوانید : مبلمان اداری شیک

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

سرویس بهداشتی در اتاق خواب

امروزه مفهوم سرویس بهداشتی از قالب سنتی آن خارج شده و بیشتر به سمت شخصی شدن پیش رفته است به صورتی که حمام و سرویس بهداشتی دیگر بخشی از اتاق خواب به شمار می روند. اولین جایی که هر روز صبح، پس از بیدار شدن به آنجا می رویم سرویس بهداشتی است. در حقیت ما بیشتر عمر خود را (پس از خواب) در سرویس بهداشتی می گذرانیم. از این رو باید سعی کنیم تا این محل را به مکانی خوش آیند و مطبوع مبدل سازیم.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اداری کوچک

طراحی دکوراسیون اتاق خواب مدرن

در طراحی اتاق خواب هیچ اجباری مبنی بر طراحی سنتی وجود ندارد. شما می توانید با استفاده از سلیقه و سبک مدرن در چیدمان و طراحی دکوراسیون برای اتاق خواب خود تصمیم بگیرید.

برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب اصول زیادی از جمله رنگ، نوع چیدمان، تناسب بین فضا و ابعاد اتاق با وسایل وجود دارد. در ادامه به برخی از این اصول می پردازیم.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

انتخاب رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب

اولین نکته در طراحی دکوراسیون اتاق خواب انتخاب رنگ مناسب است. رنگ های زنده و روشن و ترکیب آن ها با رنگ های متضاد گزینه های مناسبی برای رنگ دکوراسیون اتاق خواب به شمار می روند.

امروزه استفاده از رنگ خاکستری و ترکیب آن با سفید یکی از انتخاب هایی است که توجه طرفداران زیادی را در طراحی اتاق خواب به خود جلب کرده است. علاوه بر آن رنگ های سبز تیره و سیاه مات نیز از جمله رنگ های پر طرفدار در طراحی دکوراسیون اتاق خواب مدرن می باشند

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اداری مدرن

طراحی دکوراسیون اتاق خواب مدرن

در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب مدرن می توانید از وسایل شیک و تزیینی که مدت زیادی از آنها استفاده نمی کنید بهره ببرید، مانند جعبه های مختلف کادویی یا حتی یک چتر زیبا.

در طراحی اتاق خواب حفظ نظم و ایجاد فضای آرام بخش حائز اهمیت می باشد. بنابر این در چیدمان وسایل برای تغییر دکوراسیون زیاده روی نکنید. استفاده از وسایل زیاد سبب شلوغی و بی نظمی در اتاق خواب می شود. در استفاده از وسایل، آنها را بر اساس استفاده و نیاز سپس بر حسب سلیقه الویت بندی کنید. همچنین می توانید با قرار دادن یک مبل راحتی و صندلی در اتاق علاوه بر ایجاد زیبایی، محلی برای استراحت خود داشته باشید.

برای کف پوش اتاق خواب می توانید از یک قالیچه مطابق با رنگ و طرح رو تختی و همچنین هماهنگ با طراحی اتاق خواب در نزدیکی تخت استفاده کنید. استفاده از رنگ های گرم برای انتخاب لوازم اتاق خواب مناسب تر می باشد. همچنین قرار دادن تعداد زیاد بالشت روی تخت از نکاتی است که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب مدرن محبوبیت زیادی دارد. نور پردازی مناسب در طراحی اتاق خواب مدرن یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در زیبایی و شکل نهایی دیزاین خواهد بود. برای این کار می توانید از یک لوستر کوچک که مطابق با رنگ و طرح اتاق باشد، استفاده کنید.

برای نگهداری لباس ها و لوازم ضروری خود می توانید تا با قرار دادن یک کمد هماهنگ با سایر دکوراسیون اتاق در نزدیکی تخت خواب، آن ها را در کمد جای دهید تا از بی نظمی اتاق نیز جلوگیری شود

بیشتر بخوانید : دکوراسیون داروخانه

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

طراحی اتاق خواب بر اساس فنگ شویی

در فلسفه فنگ شویی اتاق خواب مهم ترین بخش خانه به شمار می رود. زیرا این اتاقی است که بیشترین زمان خود را در آن می گذرانید. همچنین ساعات زیادی را در این اتاق می خوابید. بنابراین در هنگام خواب، در وضعیت منفعل تری قرار دارید و بیشتر تحت تاثیر انرژی وسایل اتاق قرار خواهید گرفت.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

نکاتی در رابطه با فنگ شویی اتاق خواب

قرار دادن تخت

تخت خواب باید در موقعیت فرماندهی قرار داشته باشد. به این معنا که تخت خواب خود را مقابل درب اتاق قرار دهید. به طوری که کاملا منطبق بر درب نباشد. زیرا شما دوست ندارید که درب اتاق به روی تخت خواب باز شود، به خصوص از قسمتی که پای شما به سمت درب باشد . در اصطلاح به آن “موقعیت تابوت” می گویند. دلیل اینکه نباید پایین تخت به سمت درب باشد این استه که انرژی سایر قسمت های خانه در آرامش شما هنگام خواب تاثیر می گذارند.

در رابطه با قسمت تاج تخت باید فاصله ۳ الی ۵ سانتی متری را رعایت کنید. هدف از این کار جریان هوا یا انرژی می باشد.

اگر تخت خواب شما از قسمت کناری با دیوار موازات دارد نیز باید این فاصله را رعایت کنید.( این فاصله در مقیاس چینی از تقسیم قسمت های یین و یانگ به دست آمده است).

بیشتر بخوانید : میز اداری شیک

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

قرار دادن آینه در اتاق خواب

هرگز آینه و میز آینه دار را به صورتی که هنگام دراز کشیدن بر روی تخت بتوانید تصویر خود را در آن ببینید، روبروی تخت قرار ندهید. اگر آینه بالاتر از تخت قرار گرفته باشد مشکلی ایجاد نمی کند. یا اینکه آینه را به محل دیگری منتقل کنید یا هنگام خواب با پارچه روی آن را بپوشانید.

زیر تخت خود را خالی کنید

به وسایلی که در زیر تخت قرار داده اید، نگاهی بی اندازید. . وسایل زیر تخت می تواند هنگامی که در حالت “یین” ، منفعل هستید روی شما تاثیر بگذارد.

به طور مثال کفش ها، می تواند شما را به جای استراحت کردن در وضعیت حرکت قرار دهد یا چمدان شما را در جریان قرار می دهد و سبب می شود تا در خانه هرگز احساس آرامش و راحتی نداشته باشید.

بیشتر بخوانید : نکات خرید مبلمان اداری

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

حذف EMF ها از اتاق خواب

EMF ها (میدان های مغناطیسی و الکتریکی هستند که توسط دستگاه های الکترونیکی و خطوط برق ایجاد می شوند. مانند گوشی موبایل، لپ تاپ و …) را در اتاق خواب کاهش دهید. زیرا آن ها می تواندد بر روی سلامتی از جمله کیفیت خواب ما تاثیر منفی بگذارند.

از نظر علمی اکثرا آگاه هستیم که وجود دستگاه های الکترونیکی بر کیفیت خواب تاثیرات منفی زیادی می گذارند. اگر در خواب خود مشکلی دارید باید بکوشید تا تمامی لوازم الکترونیکی خود را از اتاق خواب خارج کنید. برای سرگرمی خود در اتاق خواب می توانید از کتاب مختلف و مجلات به جای گوشی و سایر وسایل الکترونیکی استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

ترکیب رنگ در فنگ شویی

در طراحی اتاق خواب خود به سبک فنگ شویی سعی کنید تا از رنگ های آبی، خاکستری و سیاه استفاده کنید زیرا این رنگ ها در آرامش و خواب تاثیر خوبی دارند.

البته به طور کلی می تواتن گفت که انتخاب رنگ به نوع نیاز شما بستگی دارد. مثلا اگر می خواهید به اتاق شور و شوق اضافه کنید میتوانید چند لکه رنگ قرمز به رنگ اصلی بی افزایید. رنگ صورتی نیز برای جذب مشارکت یکی از رنگ های ایده آل به شمار می رود.

بیشتر بخوانید : بهترین کتابخانه های اداری

استفاده از هنر برروی دیوار

استفاده از عکس های خانوادگی بر روی دیوار اتاق خواب گزینه مناسبی می باشند. اما اگر مجرد هستید از تصاوی و عکس افراد مجرد یا اشیا به صورت تکی خود داری کنید. بلکه می توانید از آثار هنری که به صورت جفت هستند استفاده کنید. البته احترام به سلیقه خود را در الویت قرار دهید.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

کتاب های اضافی را از اتاق خارج کنید

کتاب ها انرژی های فعالی هستند که ذهن را تحریک می کنند. از این رو برای داشتن خوابی آرام کتاب های اضافی را از اتاق خواب حذف کنید. همانطور که گفته شد منظور ما کتاب هایی می باشند که از آن ها استفاده نمی کنید و کتابی که در شب، قبل از خواب آن را مطالعه می کنید اشکالی ندارد.

بیشتر بخوانید : تفاوت میز مدیریت و میز کارشناسی

میز کار در اتاق خواب

اتاق خواب فضایی است که باید کاملا شخصی باشد نه اینکه کار و استراحت با هم تداخل داشته باشند. از این رو از قرار دادن میز کار یا میز تحریر در اتاق خواب جدا خود داری کنید. وجود یک میز تحریر کوچک در در گوشه اتاق خواب مشکلی ندارد به شرطی که آن را با استفاده از یک صفحه یا پارتیشن از بقیه فضای اتاق جدا کنید.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

وجود گل و گیاه در اتاق خواب

وجود گل و گیاه به دلیل انرژی فراوانی که در خود دارند سبب می شوند تا شما احساس آرامش بیشتری داشته باشید و طبعا این موضوع در داشتن خوابی راحت برای شما بسیار مفید خواهد بود. علاوه بر این گیاهان، خاصیت سم زدایی و آوردن انرژی به محیط را دارا می باشند.

شما عزیزان می توانید از وبسایت شرکت

مبلمان اداری آدینا

 تنها شرکت مبلمان اداری در غرب تهران نیز دیدن فرمایید .

مطالب مرتبط :

خرید مبلمان اداری

خرید مبلمان اداری

خرید مبلمان اداری عنوان مقاله و بحث امروز ما در تحریریه مبلمان اداری یکتا است در این مقاله همانطور که از عنوانش ( خرید مبلمان

تصویری از یک فضای پذیرش زیبا

فضای پذیرش را زیبا طراحی کنید

خلاصـــه ای از مقاله: فضای پذیرش را زیبا طراحی کنید چرا که برداشت های اول بسیار مهم هستند و تاثیر زیادی بر مشتریان و مراجعین

میز کنفرانس ۴ نفره

میز کنفرانس ۴ نفره

میز کنفرانس ۴ نفره  میز کنفرانس ۴ نفره بهترین گزینه برای شرکت های کوچک با فضای محدود می باشد. استفاده از میز کنفرانس چهار نفره

استعلام قیمت + مشاوره رایگان 

جهت دریافت لیست قیمت یا دریافت هرگونه مشاوره لطفا شماره تماس خود را وارد کنید، تیم یکتا فرنیچر در اولین فرصت با شما تماس می گیرند