تهران ، میدان پونک ، مجتمع تجاری بوستان | تلفن فروش و مشاوره : 02144620086 ، 02144620087 ، 02144620089
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دسترسی سریع به محصولات

ابعاد استاندارد میز کنفرانس چقدر است ؟

فهرست مطلب :

ابعاد استاندارد میز کنفرانس چقدر است؟ ابعاد میز کنفرانس ۴،۶،۸،۱۰ نفره و بیشتر چقدر است؟ ابعاد یک میز کنفرانس اداری رابطه معنا داری با تعداد افرادی که در پشت آن می نشینند دارد یا به عبارت دیگر کاملا ابعاد میز کنفرانس به تعداد نفرات شرکت کننده در جلسه در اتاق کنفرانس ارتباط دارد. نمی‌توان به راحتی از یک فرمول خاص برای محاسبه ابعاد میز کنفرانس استفاده کرد زیرا این موارد بستگی به میزان محدودیت فضا و نوع جلسات نیز دارد. یقینا در فضاهای باز دست طراح بازتر است و می‌تواند میز کنفرانس با ابعاد بزرگتری را در نظر بگیرد و در فضاهای کوچک می‌تواند باز هم همان تعداد افراد را در پشت میز کنفرانس جای دهد ولی یقینا بصورت فشرده تر و در کنار یکدیگر . ولی با این حال باز می‌توان یک گایدلاین یا خطوط راهنما برای میز کنفرانس در نظر گرفت.

معمولاً دسته به دسته یک صندلی کنفرانس با توجه به برندها و شرکت‌های مختلف تولید کننده صندلی کنفرانس ، می‌تواند بین ۵۰الی ۶۵ سانتی متر باشد. طراحان می‌توانند با توجه به فضای موجود از کمترین میزان برای در نظر گرفتن فضای یک صندلی کنفرانس استفاده کنند یعنی ۵۰ سانتی متر و یا از بیشترین میزان فضای موجود برای اینکار استفاده نمایند یعنی ۶۵ سانتی‌متر‌. به هر حال فضای بین صندلیها هم مهم است و باید فضایی بین صندلیها در نظر گرفت که صندلی کنفرانس به راحتی زیر میز کنفرانس برود و همچنین بعد از نشستن افراد در پشت صندلی کنفرانس دو صندلی کنار هم با هم برخورد نداشته باشند این فاصله نیز بسته به فضای در اختیار طراح می‌تواند حداقل ۵ سانتی متر و حداکثر ۱۵ سانتی متر باشد . بیشتر از این مقدار دیگر بستگی به نظر کارفرما دارد و اینکه اتاق کنفرانس چقدر فضا دارد.

مبلمان اداری یکتا تولید کننده انواع مبلمان اداری کلاسیک ، مبلمان اداری مدرن و مبلمان اداری لوکس می باشد. برای آشنایی با محصولات ما به بخش های مربوط مراجعه نمایید.

مبلمان اداری یکتا تولید کننده انواع مبلمان اداری کلاسیک ، مبلمان اداری مدرن و مبلمان اداری لوکس می باشد. برای آشنایی با محصولات ما به بخش های مربوط مراجعه نمایید.

ابعاد میز کنفرانس

ابعاد میز کنفرانس ۴ نفره

میز کنفرانس ۴ نفره در مدل های مختلف ابعاد متفاوتی را دارد اما به طور کلی ابعاد میز کنفرانس چهار نفره،ابعاد بزرگی نیست، معمولاً این میزهای کنفرانس به فرم مربع، مستطیل یا دایره طراحی می‌شود. البته که بسته به نیاز شما ممکن است این ابعاد میز کنفرانس ۴ نفره نیز دستخوش تغییراتی شود.

  • ابعاد میز کنفرانس ۴ نفره مربعی: ابعاد آن حداقل یک مربع ۷۵ در ۷۵ سانتی متر می‌باشد.
  • ابعاد میز کنفرانس ۴ نفره مستطیلی: اگر این میز کنفرانس ۴ نفره به صورت مستطیلی طراحی و تولید شود ابعاد آن حداقل ۱۱۰ در ۷۰ سانتی متر می‌باشد.
  • ابعاد میز کنفرانس ۴ نفره دایره ای: میز کنفرانس چهار نفره دایره ای با حداقل شعاع ۵۰ سانتی متر طراحی و تولید می‌شود.

جدول ابعاد میز کنفرانس و حداقل متراژ اتاق

جهت محاسبه اندازه مناسب برای میز کنفرانس می توانید به صورت زیر عمل کنید:

  • اتاقی را که می خواهید میز را در آن قرار دهید اندازه بگیرید؛
  • تصمیم بگیرید که چند نفر باید پشت میز بنشینند؛
  • از جدول زیر برای یافتن تطبیق حدودی استفاده کنید.

نکته: ابعاد زیر بر اساس میز کنفرانس مستطیل شکل است. جهت تعیین اندازه استاندارد میز کنفرانس می توانید با کارشناسان حرفه ای مبلمان اداری یکتا در ارتباط باشید.

جدول ابعاد میز کنفرانس

ابعاد میز کنفرانس ۶ نفره 

لازم به ذکر است بدانید فضای مناسب برای عرض یک میز کنفرانس برای اینکه دو نفر رو در روی یکدیگر با هم براحتی گفتگو و تبادل نظر داشته باشند حداقل باید ۷۰ سانتی متر باشد البته این فاصله حداقل است و بهتر است که عرض میز کنفرانس کمتر از ۷۰ سانتی متر نباشد. هر چقدر طول میز کنفرانس بیشتر باشد بهتر است عرض هم با آن متناسب باشد تا ظاهر و کارایی میز کنفرانس تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

البته در میز کنفرانس یو شکل این امر مستقل از طول می‌باشد و عرض میزهای یو شکل در هر بخش که یک الی دو نفر پشت آن می‌نشیند ۷۰ الی ۱۴۰ سانتی متر می‌باشد.

میز کنفرانس شش نفره که سه نفر در سمت چپ و سه نفر در سمت راست بنشینند می‌تواند ۲۲۰ سانتی متر باشد و عرض آن هم بین ۷۰الی ۱۰۰ سانتی متر مناسب می‌باشد . البته این میزها متصل به میز مدیریت هستند و در ابتدا و انتهای آن، یعنی دو سر میز کسی نمی‌نشیند اما اگر میز کنفرانس در بخشی باشد که متصل به میز مدیریت نباشد برای یک میز کنفرانس شش نفره طول ۱۴۰و عرض ۷۰ نیز کاملا مناسب خواهد بود.(این حالت زمانی کاربرد دارد که دو نفر در سر و ته میز، و دو نفر در پهلوی راست و دو نفر در پهلوی چپ میز بنشینند.)

ابعاد میز کنفرانس

ابعاد میز کنفرانس

ابعاد میز کنفرانس ۸ نفره 

ابعاد استاندارد میز کنفرانس ۸ نفره بسته به نوع فرم و شکل طراحی شده می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه به چند نمونه از این تنوع در طرح ها و ابعاد مناسب میز کنفرانس ۸ نفره میپردازیم:

  • ابعاد میز کنفرانس ۸ نفره مستطیلی: میز کنفرانس ۸ نفره که به صورت مستطیلی طراحی شده می‌تواند به دو صورت باشد؛
    • حالت اول اینکه در دو سر میز کنفرانس دو کاربر بنشینند یعنی در هر پهلو به اندازه ۳ نفر باید جا باشد، در این حالت طول میز کنفرانس حداقل چیزی حدود ۲۰۰ سانتی متر و عرض آن حداقل ۸۰ سانتی متر است.
    • حالت دوم در میز کنفرانس ۸ نفره مستطیلی این است که چهار نفر در هر پهلوی میز بنشینند که در این صورت طول استاندارد میز کنفرانس مدنظر حداقل چیزی حدود ۲۵۰ سانتی متر و عرض آن ۷۰ سانتی متر است.
  • ابعاد میز کنفرانس هشت نفره یو شکل: میز کنفرانس u شکل برای هشت نفر که به همراه یک مدیر می‌باشند چیزی حدود ۳۵۰ سانتی متر طول و عرض ۱۸۰ سانتی متری می‌باشد.
  • ابعاد میز کنفرانس ۸ نفره دایره‌ای: میز کنفرانس دایره ای برای ۸ نفر کاربر طراحی خاص خود را می‌خواهد به طوری که تقریبا در هر ربع دایره دو نفر باید جای گیرند؛ حدوداً شعاع حداقلی که برای این میز کنفرانس باید در نظر بگیریم ۱۴۰ سانتی متر است.

ابعاد میز کنفرانس ۱۰ نفره

ابعاد میز کنفرانس ۱۰ نفره که نه یو شکل باشد و نه به میز مدیریت وصل شود یعنی در جای مشخصی در اتاق قرار بگیرد و با شکل مستطیل می تواند با طولی حداقل ۲۴۰و حداکثر ۳۸۰ سانتی متر طراحی و تولید شود عرض اگر طول میز ۲۴۰باشد بهتر است ۷۰ سانتی متر باشد و اگر ۳۰۰سانتی متر است بهتر است ۹۰ سانتی متر باشد.

اگر میز کنفرانس ۱۰ نفره یو شکل باشد حداقل فضایی که میز کنفرانس اشغال خواهد کرد فضایی بطول ۳۵۰سانتی متر و عرض ۲۱۰ سانتی متر خواهد بود البته این فضا بدون در نظر گرفتن صندلیها می‌باشد اگر بخواهیم فضای کافی برای صندلیها در پشت میز کنفرانس در نظر بگیریم و همچنین فضای کافی برای عبور و مرور افراد فضای مورد نیاز برای جای گیری میز کنفرانس ۱۰ نفره فضایی بطول ۵۵۰ سانتی متر و عرض ۴۱۰ سانتی متر خواهد بود.

اگر میز کاملاً دایره ای شکل بخواهیم استفاده کنیم فضای مورد نیاز باز فرق خواهد کرد بستگی دارد که بین دایره فضایی را باز بگذاریم تا مسئول پذیرایی از افراد داخل میز و در بخش قطاع داخلی پذیرایی نماید یا خیر.

معمولاً برای ساخت میزهای کنفرانس که تعداد نفرات زیادی در پشت آن می‌نشینند نیاز به اندازه گیری محیط می‌باشد و همچنین باید دقت داشت که درب ورودی کجاست و پنجره‌ها کجایند و آیا فضای پذیرایی روی میز کنفرانس خواهد بود یا در کنار آن.

ابعاد میز کنفرانس

ابعاد میز کنفرانس ۱۴ نفره

ابعاد میز کنفرانس ۱۴ نفره نیز کاملا وابسته به شکل میز دارد اگر میز کنفرانس مستطیل باشد باید یک میز کنفرانس ۱۴ نفره حداقل ۴۵۰ و حداکثر ۵۲۰ باشد و عرض آن نیز بین ۹۰ سانتی متر تا ۱۸۰ سانتی متر می‌تواند متغیر باشد البته این به شرطی است که در ابتدا و انتهای میز کنفرانس یک نفر بنشینند . اگر قرار باشد که در ابتدا و انتهای میز کنفرانس دو نفر بنشینند حداقل عرض میز ۱۳۰سانتی متر و حداقل طول میز ۳۲۵ سانتی متر خواهد بود .اگر میز کنفرانس یو شکل بخواهید که ۱۴ نفر را بدین صورت که یک نفر بعنوان رئیس جلسه در بالای میز بنشیند و مابقی در طرفین بنشینند حداقل عرض میز با بخش پذیرایی داخل ۱۵۰سانتی متر خواهد بود و حداقل طول ۴۲۰سانتی متر ولی اگر دو نفر یا سه نفر بخواهند در بخش ریاست بنشینند یقینا عرض میز بیشتر شده و از طول آن کاسته خواهد شد همواره در طراحی میز کنفرانس برای در نظر گرفتن فضای کافی برای صندلیها و رفت و آمد بهتر است دو متر به طول میز و دو متر به عرض آن اضافه نمایید.

ابعاد میز کنفرانس

ابعاد میز کنفرانس ۱۸ نفره

برای محاسبه ابعاد میز کنفرانس ۱۸ نفره با شکل مستطیلی حداقل فضایی که نیاز دارد با توجه به اینکه در دو سر آن یک نفر بنشیند عرضی معادل حداقل ۱۲۰سانتی متر و طولی معادل حداقل ۶۴۰ سانتی متر نیاز دارد اگر در ابتدا و انتهای میز دو نفر بنشینند حداقل عرض مورد نیاز برای میز ۱۴۰سانتی متر خواهد بود و حداقل طول مورد نیاز برای آن ۴۹۰ سانتی متر خواهد بود . اگر سه نفر در هر طرف بالا و پایین میز بنشینند حداقل عرض مورد نیاز برای این میز کنفرانس ۱۸ نفره ۲۱۰سانتی متر بوده و حداقل طول ۴۲۰ سانتی متر می‌باشد . اگر قصد دارید برای اتاق جلسات خود از میز یو شکل استفاده کنید که حداکثر ۱۸ نفر در آن براحتی جای بگیرند باید اتاقی با فضای حداقل عرض ۳۵۰و حداقل طول ۹۱۰ سانتی متر پیش بینی نمایید.

ابعاد میز کنفرانس
ابعاد میز کنفرانس

البته در این فضا هم محل جای گیری صندلیها و هم فضای پذیرایی در نظر گرفته شده است . اگر شما تمایل دارید که میز پذیرایی از میز کنفرانس شما جدا باشد و میهمانها در پشت میز کنفرانس پذیرایی نشوند و محلی برای قرار گیری و سایل پذیرایی بصورت جداگانه باشد یقینا نیاز است که طول و عرض اتاق متناسب با ابعاد میز پذیرایی و محل پذیرایی بزرگتر شود .اگر قصد خرید یک میز کنفرانس ۱۸ نفره را دارید بهتر است حتما از خدمات اندازه گیری و طراحی شرکت مبلمان اداری یکتا استفاده نمایید . به طور کلی می توان به امر مبلمان اداری سفارشی نیز اشاره کرد مخصوصا میز کنفرانس سفارشی که می توان با ابعاد و طراحی مورد نیاز خودتان ساخته شود که انحصاری خودتان و برندتان باشد.

ابعاد میز کنفرانس ۲۰ نفره

ابعاد میز کنفرانس ۲۰ نفره که تقریباً یک میز کنفرانس بزرگ است باید بر اساس طرح و فرم میز و همینطور پلان محیط تعیین شود؛ ابعاد میز کنفرانس بیست نفره که یک میز اداری بزرگ است باید با نظر کارشناسان دقیق دربیاید. برای اینکه یک میز کنفرانس ۲۰ نفره را خریداری نمایید ابتدا بهتر است فضای مناسبی را برای قرار دادن آن تعبیه نمایید این فضای مناسب کاملا وابسته به طرح شما دارد. بعنوان مثال اگر شما یک فضای بزرگ را بعنوان اتاق جلسات در نظر گرفته‌اید می توانید از میزهای کنفرانس سفارشی و یو شکل استفاده کنید و همچنین فضای جداگانه ای را برای کابینتهای پذیرایی و میز پذیرایی در نظر بگیرید . ولی اگر فضای شما محدود است بهتر است یک میز مستطیل شکل را استفاده نمایید . مواردی که در زمان طراحی سالن کنفرانس مهم هستند عبارتند از تعداد نفرات شرکت کننده در جلسه ، نحوه پذیرایی از افراد، وجود سیستم‌های صوتی و تصویری و همچنین صفحه نمایش بزرگ در اتاق کنفرانس و…

ابعاد میز کنفرانس

ابعاد میز کنفرانس ۳۰ نفره

یک میز کنفرانس ۳۰ نفره مستطیل شکل حداقل به فضایی با عرض ۲ متر و طول ۸ متر نیاز دارد ولی ما به شما توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید میزهای کنفرانس سفارشی دارید حتما با بخش مشاوره و فروش ما در مبلمان اداری یکتا تماس بگیرید تا ما با ارسال کارشناسان واحد اندازه گیری و طراحی ابتدا طرح مناسب را به شما ارائه نماییم و بعد از تایید طرح دلخواهتان آنرا برای تولید به واحد ساخت ارائه نماییم.

ابعاد میز کنفرانس

مطالب مرتبط :

https://yektafurniture.com/

مبلمان اداری سفارشی

مبلمان اداری سفارشی یکتا مبلمان اداری سفارشی یکتا مطابق با نظر شما در تمام مراحل طراحی و تولید جلو میرود. اطمینان کنید که بهترین مواد

خرید آنلاین میز اداری

خرید آنلاین میز اداری

خرید آنلاین میز اداری عنوان این مقاله از مبلمان اداری یکتا می باشد . هدف از این موضوع راهنمایی شما برای انتخاب های مناسب در

میز کنفرانس ۸ نفره

میز کنفرانس ۸ نفره

میز کنفرانس ۸ نفره بهترین گزینه برای شرکت و محیط های اداری متوسط می باشد. اگر تعداد نفرات نسبتا کمی در جلسات حضور پیدا می

جلد کاتالوگ صندلی اداری مدرن

کاتالوگ مبلمان اداری

مشاهده کاتالوگ صندلی اداری مدرن مشاهده کاتالوگ انواع صندلی اداری مشاهده کاتالوگ میز مدیریت پابه استیل مشاهده کاتالوگ میز منشی و کانتر پذیرش مشاهده کاتالوگ

استعلام قیمت + مشاوره رایگان 

جهت دریافت لیست قیمت یا دریافت هرگونه مشاوره لطفا شماره تماس خود را وارد کنید، تیم یکتا فرنیچر در اولین فرصت با شما تماس می گیرند