تهران ، میدان پونک ، مجتمع تجاری بوستان | تلفن فروش و مشاوره : 02144620086 ، 02144620087 ، 02144620089
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دسترسی سریع به محصولات

سبک های متفاوت چیدمان اتاق کنفرانس

فهرست مطلب :

خلاصـــه ای از مقاله:
سبک های مختلف و متنوعی برای چیدمان اتاق کنفرانس وجود دارد که می توانید به کار بگیرید. سبک های Boardroom، مربع توخالی، U شکل، کلاس درس، تئاتر یا سالن نمایش و خوشه کنفرانس، پذیرایی و ضیافت از متداول ترین سبک های چیدمان اتاق کنفرانس و جلسه هستند که هر یک مزایای خاصی را ارائه می دهند.

سبک های مختلف و متنوعی برای چیدمان اتاق کنفرانس وجود دارد که می توانید به کار بگیرید. برخی از این سبک ها یادگیری منفعلانه را تسهیل می کنند، در حالیکه برخی دیگر برای بحث های گروهی و تعاملات شخصی بسیار مناسب هستند. در این مقاله به بررسی این سبک ها و تناسب آنها با نیازهای شما می پردازیم.

چه چیزی چیدمان اتاق کنفرانس مدرن ایده آل را ایجاد می کند؟

برای اینکه بتوانید اتاق کنفرانس خود را به خوبی طراحی کنید تا تأثیرگذاری خوبی داشته باشد بایستی بدانید که چه چیزی چیدمان اتاق کنفرانس مدرن ایده آل را ایجاد می کند. این سوالات را از خود بپرسید تا بتوانید به جواب این سوال نزدیک تر شوید.

  • اندازه سازمان شما چیست؟
  • دامنه عملکرد شما چیست: محلی، منطقه ای، جهانی؟
  • آیا جلسات شما معمولا تنها یک ارائه دهنده را درگیر می کند یا یک امر اجتماعى است؟
  • آیا میهمانان خارج از محل بطور مرتب از راه دور به جلسات می پیوندند؟
  • چیدمان صندلی کنفرانس به چه صورت است؟
  • آیا فناوری شما با طراحی اتاق تناسب دارد؟

سبک های متفاوت چیدمان اتاق کنفرانس

آشنایی با اصول طراحی و تنظیم اتاق کنفرانس و جلسات اداری

در این قسمت قصد داریم تا شما را با اصول طراحی و چیدمان اتاق کنفرانس یا اتاق جلسات آشنا کنیم تا بتوانید فضای خود را بهینه کنید و بهترین طرح ممکن را برای اتاق جلسات و کنفرانس خود پیاده کنید.

با فضا شروع کنید

اگر به تازگی قصد تأسیس یک مکان اداری و یا شرکت خود را دارید، بهتر است که از ابتدا به فکر طراحی زیبا و حرفه ای اتاق کنفرانس خود متناسب با فضای در اختیارتان باشید. اما اگر سازمان و یا شرکت شما قدیمی است می توانید هنگام بازسازی آن اتاق کنفرانس خود را نیز توسعه دهید و سبک های مدرن تر و جذاب تری را به کار بگیرید.

معرفی انواع سبک های متداول چیدمان اتاق کنفرانس

سبک Boardroom

این چیدمان اتاق کنفرانس کلاسیک برای جلسات تجاری سنتی ایده آل است و می تواند گروه های کوچک تا متوسط را در خود جای دهد که تا حداکثر ۳۰ نفر بسته به اندازه اتاق، قانون خوبی است. این طرح برای جلساتی که به یک نقطه تمرکز نیاز ندارند، بهترین است. در حالی که این سبک ارتباط بین شرکت کنندگان را تقویت می کند، اما برای شرکت دادن ارائه دهندگان از راه دور یا میزبانی کنفرانس های ویدیویی بزرگ و وبینار ها بهینه نیستند.

سبک Boardroom

سبک مربع توخالی (Hollow Square)

اگر به دنبال طراحی اتاق کنفرانس و جلساتی هستید که بتواند یک ارائه دهنده زنده یا تعداد بیشتری از شرکت کنندگان را با راحتی بیشتری در خود جای دهد، سبک مربع توخالی مناسب است. این تنظیم گزینه خوبی برای ارتباطات گروهی آسان و کارآمد است. همچنین به مجری امکان کار از مرکز فضا را می دهد.

سبک U شکل

این چیدمان محبوب اتاق جلسات و کنفرانس برای ارائه ها، نمایش ها و کنفرانس های ویدئویی که تمرکز در انتهای اتاق است، به خوبی کار می کند.

سبک دایره و نیم دایره

اگر جلسات شما به مراکز ارتباطی واحد مرکزی، لپ تاپ ها یا یادداشت برداری احتیاج ندارد، این نوع بدون میز کنفرانس U شکل برای بحث های کوچک یا متوسط یا گروه های آموزشی بسیار مناسب است.

سبک کلاس درس

همه حاضران در جلوی اتاق قرار دارند، بنابراین این ایده چیدمان اتاق کنفرانس برای سخنرانی ها یا ارائه های هم به صورت حضوری و هم از طریق کنفرانس ویدیویی مناسب است. بسته به فضا کلاس می تواند گروه های کوچک تا متوسط را در خود جای دهد.

سبک کلاس درس

سبک تئاتر یا سالن نمایش

این طرح که به آن سبک تئاتر نیز می گویند، شبیه به سبک کلاس است اما اغلب برای گروه های بزرگتر طراحی شده است. این طراحی کمک می کند تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری در یک فضا قرار بگیرند. سالن اجتماعات و سالن های تئاتر برای ارائه به صورت حضوری و از طریق کنفرانس ویدیویی یا وبینار ایده آل است. این سبک ها برای مکالمه و همکاری ایده آل نیستند.

سبک خوشه کنفرانس، پذیرایی، نیمه دور و ضیافت

این نوع چیدمان اتاق کنفرانس و جلسه برای مواردی که شامل وعده های غذایی است یا جلساتی که بحث های مربوط به گروه های کوچک با حداکثر ۸ یا ۱۰ نفر در دستور کار است، ایده آل می باشد. این سبک ها برای جلساتی که با لپ تاپ و یادداشت برداری به همراه مکالمه به پیش برده می شوند، انعطاف پذیر و مناسب هستند.

چیدمان اتاق کنفرانس مدرن

نورپردازی اتاق کنفرانس

نورپردازی اتاق کنفرانس در چیدمان و ظاهر اتاق کنفرانس شما تاثیر زیادی دارد. در نورپردازی اتاق کنفرانس بهتر است که از نور طبیعی استفاده شود. در صورتی که امکان استفاده از نور طبیعی را نداشتید بهتر است از نور زرد استفاده کنید. اگر که از نور طبیعی استفاده می کنید پنجره های اتاق کنفرانس شما باید پرده های مناسبی برای کاهش نور داشته باشد. تا در صورت استفاده از سیستم های تصویری بتوانید نور محیط اتاق را مناسب کنید. همچنین اگر از نور های مصنوعی استفاده می کنید توجه داشته باشید که لامپ های مورد استفاده قابلیت تنظیم نور داشته باشند و بتوانید میزان نور آن را تغیر دهید.

وسایل مورد نیاز برای چیدمان اتاق کنفرانس ایده آل

شما می توانید انواع میز کنفرانس را متناسب با فضای اتاق کنفرانس خود انتخاب کنید. برای مثال برای فضاهای بزرگتر به میز کنفرانس بزرگ احتیاج خواهید داشت. علاوه بر این می توانید صندلی کنفرانس را متناسب با میز کنفرانس تهیه کنید و با استفاده از فناوری های صوتی و تصویری پیشرفته اقدام به تجهیز اتاق کنفرانس خود نمایید. تریبون اداری و تریبون کنفرانس از جمله مواردی است که حتما بایستی در طراحی خود لحاظ کنید. انتخاب ست میز مدیریت و کنفرانس نیز می تواند گزینه ای عالی برای یکپارچگی طراحی دکوراسیون محل کار شما باشد.

گروه مبلمان اداری یکتا آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص خرید میز کنفرانس و قیمت میز کنفرانس و دیگر قطعات مبلمان اداری می باشند.

مطالب مرتبط :

دکوراسیون رستوران و کافی شاپ

دکوراسیون رستوران و کافی شاپ گوشه ای دیگر از کارهایی است که مبلمان اداری یکتا آنها را برعهده میگیرد. در تجهیز دکوراسیون رستوران و کافی

جلد کاتالوگ صندلی اداری مدرن

کاتالوگ مبلمان اداری

مشاهده کاتالوگ صندلی اداری مدرن مشاهده کاتالوگ انواع صندلی اداری مشاهده کاتالوگ میز مدیریت پابه استیل مشاهده کاتالوگ میز منشی و کانتر پذیرش مشاهده کاتالوگ

استعلام قیمت + مشاوره رایگان 

جهت دریافت لیست قیمت یا دریافت هرگونه مشاوره لطفا شماره تماس خود را وارد کنید، تیم یکتا فرنیچر در اولین فرصت با شما تماس می گیرند