تهران ، میدان پونک ، مجتمع تجاری بوستان | تلفن فروش و مشاوره : 02144620086 ، 02144620087 ، 02144620089
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دسترسی سریع به محصولات

پارتیشن اداری فلزی و شیشه ای

فهرست مطلب :

پارتیشن اداری فلزی و شیشه ای یکی از ابزار طراحی دکوراسیون به شمار می رود که بسته به نوع آن برای اهداف متخلفی کاربرد دارند. استفاده از پارتیشن شیشه ای ارزان سبب می شود تا علاوه بر زیبایی و جلوه ، دید بهتری بر محیط کاری خود داشته باشید و همچنین نور هم بهتر منتقل می شود. این موارد در عملکرد کارکنان نیز مؤثر است. ما در تیم تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا امروز با بررسی کامل انواع پارتیشن شیشه ای به خصوص “فِرِیم لس” (بدون فریم ) سعی داریم تا شما همراهان گرامی را در جهت دست یابی به یک محیط اداری زیبا و مدرن یاری کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

مبلمان اداری یکتا تولید کننده انواع مبلمان اداری لوکس می باشد. برای آشنایی با محصولات ما به بخش های مربوط مراجعه نمایید.

همانطور که می دانید هدف اصلی پارتیشن ها تقسیم بندی و جدا سازی فضای کلی برای ایجاد محیط های کوچک تر برای افراد مختلف می باشد ، که هر کدام نسبت به موادی که در آن به کار رفته است ، دارای ویژگی های متفاوتی هستند. به طور مثال برخی از پارتیشن ها قابلیت آکوستیک دارند و از عبور صدا جلو گیری می کنند. یا برخی دیگر ضد حریق هستند و از ایمنی بالاتری برخوردارند.

بیشتر بخوانید : کارخانه مبلمان اداری

پارتیشن اداری فلزی و شیشه ای

انواع پارتیشن

پارتیشن ها درای دسته بندی های مختلفی هستند. یکی از انواع دسته بندی ها تک جداره یا دو جداره بودن پارتیشن است. هنگامی که پارتیشن از یه صفحه چوب یا شیشه ساخته شده باشد ، به آن تک جداره و هنگامی که از دو لایه به همراه یک لایه خلا در بین آن ها ساخته شده باشد ، دوجداره نامیده می شود.پارتیشن های تک جداره معمولا سبک تر هستند و به همین دلیل قابل حمل و متحرک می باشند. از طرف دیگر پارتیشن های دو جداره از ضخامت بیشتری برخوردار هستند و به طبع وزن بیشتری هم دارند. که علاوه بر این قابلیت آکوستیک داشته و عایق حرارت و برودت نیز می باشد.

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری مدرن و کاربرد های آن

پارتیشن ثابت و متحرک

در دسته بندی دیگر پارتیشن ها از نظر مکانی می توان به ثابت و متحرک بودن آن ها اشاره کرد. پارتیشن های متحرک همانطور که از نامشان مشخص است به زمین بست نمی شوند و قابل جابجایی هستند. این امر به دلیل وزن کم آن ها است و به همین دلیل قابلیت ایستایی خوبی دارند و نیازی به بسته شدن به زمین ندارند. این نوع پارتیشن ها به راحتی قابل جابجایی هستند و می توانید در مکانی دیگر هم از آن ها استفاده کنید. در مقابل پارتیشن های ثابت هستند که نیاز به نصب دارند. این نوع پارتیشن به روی زمین با کمک بست محکم می شوند. برای نصب پارتیشن نیاز به افراد متخصص و ابزار مخصوص می باشد. پارتیشن های شیشه ای فریم لس در این دسته قرار دارند که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

بیشتر بخوانید : ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن

پارتیشن اداری فلزی و شیشه ای

پارتیشن اداری فلزی و شیشه ای

ابتدا در رابطه با مزیت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نوع پارتیشن دارای طراحی منحصر به فرد و خاصی است.
  • در طراحی آن می توان از انواع شیشه های تک جداره ، دو جداره و حتی منحنی استفاده کرد.
  • امکان استفاده از شیشه هایی با قطر ۸ ، ۱۰ . ۱۲ میلی متری در آن وجود دارد.
  • نصب آن ها سریع و آسان می باشد.
  • می توان از انواع شیشه های رنگی یا مات و طرح دار استفاده کرد.

علاوه بر موارد گفته شده ، پارتیشن های شیشه ای از طراحی شیک و خاصی بهره می برند که وجود شیشه مانع از دید شما نخواهد شد و علاوه بر اینکه فضای موجود را به چند قسمت مجزا تقسیم می کند ، سبب می شود تا نور به تمامی بخش های ایجاد شده هم برسد. که این ویژگی یک مزیت برای کسانی است که به نور پردازی محیط اهمیت می دهند و استفاده از وسایل روشنایی مصنوعی را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد.

پارتیشن های شیشه ای انواع مختلفی دارند که بسته به تک یا دو جداره بودن ، نوع فریم های آن از قبیل آلومینیوم ، استیل ، چوب و حتی انواع پارتیشن شیشه ای فریم لس تقسیم بندی می شوند.

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری متحرک و مدل های آن

پارتیشن شیشه ای فریم لس

پارتیشن شیشه ای فریم لس بر خلاف تصور خیلی از افراد دارای فریم است ، اما فریم آن بسیار نازک تر از انواع دیگر پارتیشن های شیشه ای است. در این پارتیشن فریم ها اغب از آلومینیوم و سایر فلزات ساخته می شوند و شیشه ای سکوریت را نگه می دارند ، که به دلیل مقاوت بالا در برابر خوردگی و استحکام بالای آن مورد استفاده قرار می گیرند. در این نوع پارتیشن معمولا از یراق های ثابت و فریم های اسلیم که از فریم های استاندارد نازک تر می باشند برای ایجاد حس راحتی و روح بخشی بیشتر استفاده می شود.

از مهم ترین اجزاء پارتیشن شیشه ای فریم لس ، شیشه آن است. وجود شیشه های متنوع و استفاده کمتر از پروفیل سبب زیبایی بیشتر این نوع پارتیشن می شود. علاوه بر این ، این نوع پارتیشن به سبب ارزان بودن شیشه نسبت به فلز ، از قیمت پایین تری برخوردار است. زیرا در آن بیشتر از شیشه استفاده می شود تا فلز. پارتیشن شیشه ای فریم لس به دلیل یک دست بودن شیشه ها ، جلوه بهتری دارند و باعث می شوند تا دید کاملی بر محیط کاری و کارمندان داشته باشید.

در ساخت این پارتیشن از شیشه سکوریت ۱۰ میلی متری استفاده می شود که این امکان را برای شما فراهم می کند تا طرح های مختلف و سند بلاست را به صورت مات و نیمه مات بر روی آن اجرا کنید. پارتیشن فریم لس بر خلاف ظاهر آن که شکننده به نظر می رشد از مقاوت و استحکام بسیتر بالایی برخوردار است و کاملا ایمن می باشد.

بیشتر بخوانید : مبلمان اداری مدرن

پارتیشن اداری فلزی و شیشه ای

پارتیشن اداری فلزی و شیشه ای

پارتیشن شیشه‌ای رنگی

از این نوع پارتیشن در محیط های کاری و ادارات برای جدا سازی و تقسیم بندی فضا بیشتر استفاده می شود. در پارتیشن شیشه ای رنگی ، هم می توان از یک رنگ و هم از چندین رنگ متفاوت استفاده کرد. رنگ های مختلف در این نوع پارتیشن می تواند در روحیه کارمندان تاثیر خوبی داشته باشد و به بهبود عملکرد کاری و همچنین تقویت خلاقیت آنان کمک زیادی کند. همچنین از شیشه های رنگی در پارتیشن شیشه ای فریم لس نیز می توان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری چیست ؟

پارتیشن شیشه‌ ای فریم لس و استیل

در طراحی و ساخت پارتیشن شیشه ای فریم لس از انواع مختلف فریم استیل ، زیاد استفاده می شود. زیرا این نوع از فریم زیبایی و جلوه خاصی به پارتیشن می دهد و به همین دلیل طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. گذشته از زیبایی آن ، این نوع پارتیشن مقاوت ، استحکام و طول عمر بالایی هم دارد.

پارتیشن اداری فلزی و شیشه ای

پارتیشن شیشه‌ای متحرک

از پارتیشن های شیشه ای متحرک برای ایجاد فضاهای موقت و جذاب بیشتر اسفاده می شود. زیرا این نوع پارتیشن ها را می توان به راحتی از یک مکان به مکان دیگر منتقل کرد. برای ساخت پارتیشن شیشه ای متحرک از پنل های شیشه ای استقاده می شود که آن ها را به وسیله بست به کف پنل وصل می کنند.

پارتیشن های شیشه ای به دلیل ارزان بودن ، حین اینکه قابل جابجایی هستند برای زیبا سازی و دکوراتیو نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در این نوع پارتیشن نیز می توانید از انواع شیشه های رنگی و سند بلاست استفاده کنید و همچنین می توانید آن را به شکل فریم لس بسازید.

پارتیشن شیشه‌ای تک جداره

پارتیشن شیشه ای تک جداره با استقاده از شیشه های سکوریت با ضخامت ۸ الی ۱۰ میلی متر ساخته می شوند. این نوع پارتیشن ها انواع مختلفی دارند که در میان آن ها می توان به مدل های فریم دار ، فریم لس و یا طرح چوب اشاره کرد. علاوه بر این می توان از شیشه های سکوریت طرح دارِ سن بلاست و یا شیشه هایی با طرح چاپ شده روی آن استفاده کرد.

به طور کلی پارتیشن های شیشه ای علاوه بر ارزان بودن سبب زیبایی محیط می شوند. برای کنترل میدان دید می توانید تا در یک طرف پارتیشن کرکره نصب کنید. همچنین این نوع پارتیشن فضای زیادی را اسغال نمی کند. از همین رو برای محیط های کوچک مناسب تر می باشند.

پارتیشن اداری فلزی و شیشه ای

پارتیشن شیشه ای فریم لس تک جداره

پارتیشن های شیشه ای تک جداره فریم لس به دلیل نبود پروفیل های عمودی شفافیت بیشتری دارند و زیبا و مقرون به صرفه می باشند. نکته دیگر اینکه زمان نصب آن بسیار کمتر است. برای نگهداری شیشه ها از پایه های نگهدارنده از جنس آلومینیوم در قسمت بالا و پایین آن استفاده می شود.این نوع پروفیل ها انواع و اشکال مخلفی دارند. به طور کلی استفاده از پارتیشن تک جداره فریم لس به دلیل سازگاری خوبی که با محیط دارند ، برای افرادی که شفافیت اولویت آن ها است گزینه بسیار مناسبی می باشد.

پارتیشن اداری فلزی و شیشه ای

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره

پارتیشن های شیشه ای دو جداره برای محیط های شلوغ و پر سرو صدا بسیار مناسب هستند. در این نوع پارتیشین به علت وجود لایه خلا میانی می توان به عنوان عایق صدا از آن استفاده کرد. علاوه بر آکوستیک بودن از انتقال حرارت و دما نیز جلوگیری می کند. در ساخت پارتیشن شیشه ای دو جداره می توانید از دو لایه شیشه به قطر ۱۰ میلی متر استفاده کنید.

این شیشه ها از استحکام بالایی برخوردار هستند و می توانند به راحتی محیط را آکوستیک کنند. به علاوه این نوع پارتیشن به صورت تمام قد است ، یعنی از کف تا سقف را به طور کامل شامل می شود. پارتیشن های شیشه ای دو جداره در دو نوع صاف و منحنی وجود دارند که می توانید با سلیقه خود طرح های مختلفی را روی آن اجرا کنید. همچنین در دو مدل شیشه ای فریم لس و شیشه ای با فریم آلومینیومی ساخته می شوند.

پارتیشن اداری فلزی و شیشه ای

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره فریم لس

برای ساخت پارتیشن شیشه ای دو جداره فریم لس می توانید به راحتی با کاهش پروفیل های آلومینیومی در قست های دیواره شیشه ها به آن دست یابید. این نوع پارتیشن ها نسبت به نوع فریم آلومینیومی شفافیت بیشتری دارند و وسعت میدان دید بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند. علاوه بر این قابلیت آکوستیک بیشتری نیز دارند. به علت عدم نیاز به پروفیل های عمودی ظرافت و زیبایی بیشتری دارند و در نتیجه نصب آن ها نیز بسیار راحت تر و سریع تر می باشد.

پارتیشن با استفاده از شیشه های هوشمند

مدت زمان زیادی است که استفاده از شیشه های هوشمند مورد توجه اکثر طراحان و معماران قرار گرفته است. اما متاسفانه هنوز شیشه های هوشمند با کیفیت و خوب در بازار موجود نیست. شیشه های هوشمند موجود نیز از کیفیت لازم بهره نمی برند. عمر این نوع شیشه ها حتی به یک ماه هم نمی رسد و خیلی زود دچار مشکل می شوند. به همین دلیل استفاده از شیشه های هوشمند به هیچ عنوان در حال حاضر توصیه نمی گردد.

پارتیشن شیشه‌ای فریم لس ثابت

همانطور که قبلا اشاره کردیم پارتیشن ها در نوع ثابت و متحرک ساخته و ارائه می شوند. نوع کوتاه آن ها که عموما روی زمین قرار می گیرند ، مانند پانل ها بصورت ثابت بسته می شوند. اما استفاده از نوع متحرک آن مناسب تر می باشد. زیرا از نظر محل قرار گیری می توانید در هر زمان که نیاز داشتید نسبت به چیدمان خود مکانشان را تغییر دهید. زیرا این نوع پارتیشن ها با سازگاری بالایی که با محیط دارند می توانند در هر نقطه از فضای موجود ، در زیبایی محیط کار نقش مهمی را ایفا کنند.

 بیشتر بخوانید : تجهیز سالن همایش

شیشه های سکوریت

در ساخت پارتیشن ها از مواد و متریال مختلفی استفاده می شود. یکی از مناسب ترین و پر مصرف ترین آن ها شیشه های سکوریت می باشند. استفاده از این شیشه ها به دلیل مزایای زیادی که دارند امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بیشترین زمینه استفاده از آن هم در ساخت پارتیشن های شیشه ای فریم لس است. به طور مثال می توان به آکوستیک بودن آن ها اشاره کرد که برای محیط هایی که می خواهید از شیشه به عنوان عایق صدا استفاده کنید گزینه مناسبی می باشد.

پارتیشن اداری فلزی و شیشه ای

قیمت پارتیشن شیشه‌ای فریم لس

در رابطه با قیمت پارتیشن های شیشه ای نمی توان به طور دقیق مبلغی را عنوان کرد. زیرا پارامتر های مختلفی در میان است که مهم ترین آن ها متراژ است. علاوه بر این بحث تک جداره یا دو جداره بودن ، داری فریم یا فریم لس بودن و همچنین نوع شیشه به کار رفته و ضخامت آن و فلز و آلومینیوم مصرفی نیز مطرح می باشد. که هر کدام با توجه به تغییرات بازار دچار نوسان می باشند.

پارتیشن اداری فلزی و شیشه ای

از وبسایت تنها شرکت مبلمان اداری در غرب تهران

مبلمان اداری آدینا

دیدن فرمایید .

مطالب مرتبط :

طراحی فضای اداری با بودجه محدود

طراحی فضای اداری با بودجه محدود

طراحی فضای اداری با بودجه محدود عنوان مقاله امروز ما در تیم تحریریه مجموعه مبلمان اداری یکتا می‌باشد. در ادامه همراه ما باشید تا با

میز کنفرانس ۱۲ نفره بیضی

میز کنفرانس ۱۲ نفره

میز کنفرانس ۱۲ نفره با طرح‌ها و فرم‌های متفاوتی در شرکت مبلمان اداری یکتا طراحی و سپس تولید می‌شوند. میز کنفرانس دوازده نفره به صورت

https://yektafurniture.com/

اصطلاحات مبلمان اداری

اصطلاحات مبلمان اداری | تعاریف اصلی در صنعت مبلمان اداری مبلمان اداری چیست؟ این سه کلمه به چه گروهی از کالاها و محصولات اطلاق میگردد؟

استعلام قیمت + مشاوره رایگان 

جهت دریافت لیست قیمت یا دریافت هرگونه مشاوره لطفا شماره تماس خود را وارد کنید، تیم یکتا فرنیچر در اولین فرصت با شما تماس می گیرند