تهران ، میدان پونک ، مجتمع تجاری بوستان | تلفن فروش و مشاوره : 02144620086 ، 02144620087 ، 02144620089
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دسترسی سریع به محصولات

تنظیم صندلی اداری

فهرست مطلب :

تنظیم صندلی اداری

تنظیم صندلی اداری عنوان مقاله از تیم تحریریه مبلمان اداری یکتا میباشد و سعی داریم در این مقاله نکاتی را درباره صندلی اداری و تنظیم صندلی اداری به شما ارائه دهیم . در دنیای مدرن امروز بیشتر فعالیت در محیط های اداری انجام میشود به همین خاطر انتخاب صندلی اداری مناسب و مبل اداری خوب بسیار مهم است و تنظیم صندلی اداری نیز از همین اهمیت برخوردار میباشد . کسب اطلاعات درباره تنظیم صندلی اداری میتواند از بروز مشکلات فیزیکی مخرب برای کاربران جلوگیری کند در این مقاله سعی شده نکاتی را درباره تنظیم صندلی اداری شرح دهیم . تنظیم صندلی اداری برای کسانی که ساعات زیادی را روی صندلی اداری خود مینشینند باید مهم باشد .

تنظیم صندلی اداری

 

چرا ارگونومی در محیط اداری مهم است ؟

درمورد تنظیم صندلی اداری ، اداری بهداشت و ایمنی آمریکا نشان داده است که کمبود توجه و نپرداختن به موضوع ارگونومی مشکلات زیادی را به بار میآورد . مشکلاتی که بر کیفیت و کمیت کار شما تاثیراتی میگذارد مانند احساس خستگی و درد و بیماری و … که همه اینها نیز با توجه و پرداختن به موضوع مهم تنظیم صندلی اداری و ارگونومی بودن صندلی های اداری تاثیرات مثبتی را روی کار شما میگذارد .

 

تنظیم صندلی اداری

تنظیم صندلی اداری باید چگونه باشد ؟

تعداد تنظیمات از صندلی تا صندلی متفاوت قلمداد میشود و دسترسی های گوناگونی را برای برای تنظیم یک صندلی اداری میتوانید داشته باشید .

در اولین بخش به تنظیمات نرمال نگاهی می اندازیم . این تنظیمات بسیار مهم است که اولین قدم برای تنظیم صندلی اداری طبق فیزیک شماست .

تنظیم ارتفاع صندلی اداری : معمولا با یک جک زیر صندلی اداری این اتفاق میافتد که شما میتوانید ارتفاع صندلی اداری خود را بالا یا پایین ببرید .

تنظیمات عمق صندلی : این تنظیمات بالشتک یا زین صندلی را طبق فیزیک شما به عمق دلخواه در میآورد که گود تر شود یا نه یا حتی زین صندلی اداری را جابهجا میکند تا طبق میزان قد شما تنظیم شود و بهترین موقعیت را بوجود آورد .

تنظیم ارتفاع پشتی : بالشتک پشتی را بالا و پایین میبرد تا طبق اندازه کمر شما تنظیم شود .

تنظیم صندلی اداری

تنظیمات دسته

تنظیمات دسته صندلی این اجازه را میدهد تا بهترین موقعیت را برای دستهای شما بوجود  آورد . در حالی که بسیاری از صندلی های اداری نیز فاقد این تنظیمات هستند .

ارتفاع : ارتفاع بازوی صندلی را تنظیم میکند

عرض: دسته صندلی را به چپ و راست حرکت میدهد .

عمق : این امر بسیار مفید است چرا که برای زمانی که شما میخواهید به میز اداری خود نزدیک تر شوید دسته های صندلی مانع این کار نباشند .

تنظیم موقعیت :

این امر به شدت در صندلی های اداری میتواند متفاوت باشد به طور مثال شما میتوانید پشتی صندلی خود را ه قدر دلخواهتان بخوابانید و موارد این چنین . این تنظیمات بسیار متفاوت است  به طور مثال تنظیمات شیب این اجازه را میدهد تا پشتی صندلی با زین آن با هم در یک محور خاصی حرکت کنند . در موارد دیگر تنظیم زاویه ای را داریم که پشتی صندلی اداری مستقل از زین آن جابه جا می شود . البته همانطور که گفته شد این امر برای صندلی های اداری مختلف ، متفاوت است .

تنظیم صندلی اداری

ارتفاع صندلی باید چقدر باشد ؟

در این مورد از تنظیم صندلی اداری باید پاهای خود را به کف برسانید و به آرامی با استفاده از جک تعبیه شده برای تنطیم ارتفاع صندلی اداری ارتفاع را تغییر دهید تا زاویه پای شما به ۹۰ یا ۱۱۰ درجه برسد که استاندارد آن است .

تنظیم پشتی صندلی باید چقدر باشد ؟

تنظیم پشتی صندلی متناسب با فیزیک شما تغییر میکند ابتدا روی صندلی نشسته و با دسته تنظیم پشتی صندلی اداری خود پشتی صندلی را در حالتی قرار داده که ستون فقرات شما در بهترین موقعیت خود قرار گیرند .

زین صندلی باید  چه عمقی داشته باشد ؟

ابتدا با نشستن روی صندلی اداری خود و تکیه دادن به آن ببینید که فاصله لبه صندلی با زیر زانو های شما چقدر است این فاصله باید حدود ۵ سانتی متر باشد و اگر این فاصله بیشتر یا کمتر بود سعی کنید به این مقدار برسید تا کمترین فشار روی عضلات شما وارد شود .

تنظیمات دسته صندلی اداری چگونه است ؟

ابتدا باید به این مورد توجه داشته باشید که دسته صندلی اداری شما باید با آرنجتان زاویه مناسب ۹۰ درجه را داشته باشد برای تنظیم این امر باید دسته صندلی را تا انتها به پایین رها کنیم سپس زاویه آرنجمان را به صورت ۹۰ درجه قرار دهیم و دسته یا بازوی صندلی اداری خود را با بالا بیاورید تا ارتفاع آ« به گونه ای باشد که زاویه ۹۰ درجه آرنج شما حفظ شود چرا که استاندارد و مناسب ترین موقعیت نشستن روی صندلی اداری به این صورت میباشد .

تنظیم صندلی اداری

کلام آخر

ما در تیم تحریریه مبلمان اداری یکتا سعی داشتیم در این مقاله نکات مهم تنظیم صندلی اداری را با شما در میان بگذاریم تا بتوانید از بروز مشکلات جدی که صندلی های اداری در تنظیمات نامناسب برای شما بوجود می اورند پرهیز کنید و تاثیرات بدی را نبینید . اما به هر حال در ابتدای این بحث نیز گفته شد که صندلی اداری تنوع زیادی دارد و در این تنوع طبیعتا تنظیمات متفاوتی را خواهیم دید به طور معمول اکثر صندلی های اداری تنظیمات نرمالی را دارند برای تنظیم ارتفاع و تنظیم پشتی ولی برای بهره بردن از دیگر تنظیمات برای یک صندلی اداری باید از صندلی های با کیفیت بالاتری استفاده کنید .

سپاس از همراهی شما 

مبلمان اداری یکتا

 

مطالب مرتبط :

میز کنفرانس کلاسیک W30

میز کنفرانس کلاسیک

میز کنفرانس کلاسیک یکی از پرطرفدارترین میز های اداری می باشد که معمولاً از چوب طراحی و تولید می شود . ما در مجموعه مبلمان اداری

اصول طراحی و چیدمان دفتر کار

اصول طراحی و چیدمان دفتر کار

اصول طراحی چیدمان دفاتر کار و فضاهای اداری عنوان مقاله امروز ما در تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا است .کارآمدی ، رفاه و بهره وری

تجهیز دفتر کار خانگی

دفتر کار خانگی در عصر حاضر اهمیت خود را پیدا کرده است و ما در تیم تحریریه مبلمان اداری یکتا به نحوه چیدمان و تجهیز

میز مدیریت و کنفرانس مدل MC22

ست میز مدیریت و کنفرانس

استعلام قیمت ست میز مدیریت و کنفرانس به همراه مشاوره خرید   ست میز مدیریت و کنفرانس یکی از مهمترین اجزاء یک دکوراسیون اداری به

استعلام قیمت + مشاوره رایگان 

جهت دریافت لیست قیمت یا دریافت هرگونه مشاوره لطفا شماره تماس خود را وارد کنید، تیم یکتا فرنیچر در اولین فرصت با شما تماس می گیرند