تهران ، میدان پونک ، مجتمع تجاری بوستان | تلفن فروش و مشاوره : 02144620086 ، 02144620087 ، 02144620089
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دسترسی سریع به محصولات

طراحی ست دکوراسیون اداری

فهرست مطلب :

در اطراف ما بسیاری از مسائل وجود دارد که جنبه‌های پنهان آن از نگاه ما دور می‌ماند. اما همیشه کسانی هستند که نگاه خود را دقیق‌تر کرده و با در نظر گرفتن همین جنبه‌های پنهان به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا می‌کنند. طراحی دکوراسیون اداری شاید در نگاه اول بسیار ساده و پیش پا افتاده باشد و تنها از نظر فاکتور زیبایی شناسی به آن نگاه شود. اما اگر می خواهید از آن دست افرادی باشید که لایه‌های پنهان یک طراحی دکوراسیون اداری برای آنها اهمیت بیشتری دارد تا انتهای این مقاله با مجموعه مبلمان اداری یکتا همراه باشید.

office1 1

شاید اولین موردی که پس از وارد شدن به یک فضای جدید نظر ما را به خود جلب می‌کند دکوراسیون خارجی و از آن مهم‌تر دکوراسیون داخلی آن محیط باشد. بر اساس نظریات روانشناسان، برقراری یک ارتباط موثر و سالم بین افراد نیازمند یک بستر و یک محیط مناسب است. که این بستر مناسب در فضای کاری، همان اداره یا شرکت یا محل کار است. برقراری یک ارتباط صحیح و مناسب بین کارکنان یک سازمان و ارباب رجوع‌ها، همچنین بین کارفرمایان و کارمندان می‌تواند در بسیاری از عوامل کاری تاثیر بسزایی داشته باشد. برای صاحبان مشاغلی که خواهان راندمان بالا و حس تعهد و یکپارچگی در سازمان خود هستند، لزوم طراحی صحیح فضای کاری و نیز آگاهی از نحوه چیدمان اجزا و عناصر ضروری است.

بسیاری از مدیران و صاحبان شرکت‌های بزرگ و موفق در سراسر دنیا با طراحی دکوراسیون اداری شیک و مدرن توانسته‌اند تحولات عظیم و پیشرفت محسوسی در روند کاریشان ایجاد کنند. در واقع دکوراسیون اداری می‌تواند بر بسیاری از موارد همچون روش کار کارمندان یا کارکنان، نوع ارتباطات درون سازمانی و در نهایت افزایش راندمان، کیفیت و بهره‌وری تاثیرگذار باشد.

ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا با بررسی موارد زیر شما را در طراحی دکوراسیون اداری جدید یاری دهیم

  • ابتدا اشاره‌ای کوتاه به حوزه‌ی پرکاربرد و مهم HSE که مخفف عبارت Health safety & Environment به معنی سلامت، ایمنی و محیط زیست است، خواهیم داشت.
  • تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم طراحی دکوراسیون اداری مدرن را بررسی می‌کنیم.
  • فرهنگ و نوع ارتباطات درون سازمانی‌ای را که در جریان طراحی دکوراسیون اداری ایجاد می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
  • مبلمان مورد استفاده در آن را به شما معرفی می‌کنیم.
  • تاثیرات رنگ و نورپردازی در یک محیط کار مناسب را با هم مرور می‌کنیم.
  • دکوراسیون و دیزاین مربوط به بخش مدیریت را بررسی می‌کنیم.

HSE و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون اداری

HSE هنر و یا در واقع علمی است که با محدود کردن ریسک‌های در محیط کار، اقدامی کارآمد و موثر در مواردی از جمله حفاظت از انسان‌ها، تجهیزات و منابع مالی برمی‌دارد. خیلی‌ از افراد تصور می‌کنند HSE یک حرفه‌ی درمانی است در حالیکه حوزه‌ی درمان تنها بخشی از این گستره وسیع است. در واقع بهداشت حرفه‌ای یا همان HSE با کاهش درمان‌های تخصصی و شغلی مربوط به محیط کار به کارفرمایان کمک می‌کند تا ضمن حفظ سلامت کارکنان و کارمندان به افزایش بهره‌وری دست یابند. HSEدر محل کار اصولی برای متوقف کردن عوامل زیان آور محیط کار است. تمام مشاغل موجود تا حدودی دارای عوامل زیان آور هستند که HSE به کنترل این عوامل میپردازد. به عنوان مثال در تماس بودن با مواد خطرناک، انجام حرکات تکراری، پوسچر نامناسب (استقرار نامناسب اعضای بدن)، کار در شب، ارتعاش، گرد و غبار تعدادی از عوامل زیان آور مربوط به محیط کار است.

ارتباط طراحی دکوراسیون اداری مدرن و علم HSE در این است که با ایجاد یک محیط مناسب و توجه به عواملی همچون نور، صندلی ارگونومیک به کار رفته، رنگ محیط، اختصاص محیطی برای تعامل و استراحت و… می توان فضای مطلوب و سالمی را برای کارکنان یا کارمندان بوجود آورد که فعالیت در آن لذت بخش بوده و منجر به بهبود عملکرد آنها و در نهایت سوددهی شرکت شود.

office2

تاثیر دکوراسیون اداری بر عملکرد کارکنان سازمان

جالب است بدانید که تاثیرات مستقیم بسیاری در رابطه با طراحی دکوراسیون‌ اداری و دیزاین محیط کار و میزان عملکرد آن شرکت یا سازمان وجود دارد. بنابراین اگر دکوراسیون مناسبی در محیط کار شما طراحی شود که رضایتمندی کارمندان و کارکنان را نیز به همراه داشته باشد سبب می‌شود تا راندمان کاری هم افزایش چشمگیری داشته باشد. علاوه بر حس مالکیت و تعلق داشتن ، مشارکت و کار تیمی کارکنان در نهایت رضایت شغلی را نیز میسر می سازد.

علاوه بر تاثیر مستقیم که همان افزایش روحیه کارمندان است، یک طراحی دکوراسیون اداری مدرن می‌تواند تاثیر غیرمستقیمی هم داشته باشد. از تاثیرات غیرمستقیم می‌توان به سامان‌دهی و نظمی که به سبب آن در محیط اداری برقرار می‌شود اشاره داشت. که با این کار می توان از حداقل فضای موجود بیشترین استفاده را داشت همچنین امکان دسترسی به فایل‌ها و آرشیوها و دیگر موارد نظیر دسترسی مناسب به بخش های مختلف محل کار برای کارمندانی که در آن مجموعه فعالیت دارند آسان‌تر خواهد بود.

رابطه فرهنگ و دکوراسیون در شرکت ها

تعابیر متفاوتی از فرهنگ وجود دارد اما میتوان گفت که فرهنگ یعنی: الگوی مشترک فکر کردن، احساس کردن و عکس العمل نشان دادن در یک گروه از انسان‌ها. وقتی شما به طراحی دکوراسیون اداری می‌اندیشید و جوانب آن‌ را بررسی می‌کنید باید این را در نظر داشته باشید که بر اساس نوع فعالیتی که در شرکت شما در جریان است، فرهنگ و ارتباطاتی که مختص نوع فعالیت شماست در آن شکل می‌گیرد. آنچه که باعث میشود تا مدیران بتوانند با فراق بال و با اطمینان با کارکنان و دیگر همکاران خود ارتباط برقرار کرده و دستورات را برای اجرا کردن به آنها انتقال بدهند، وجود انواع ارتباطات درون سازمانی است. برای اینکه افراد سازمان بتوانند منابع و گردش کار را با یکدیگر مبادله کنند، ارتباط‌گیری برایشان ضروری است. پس از تعیین نوع فعالیت و سطح روابط بین کارمندان چندالگوی رایج برای طراحی دکوراسیون داخلی اداری مطرح می‌شود که هر کدام از این الگوها نقاط ضعف و قوتی دارند که با توجه به هدف شرکت قابل اجرا می‌باشند. در ادامه به بررسی دو مدل از آن‌ها می‌پردازیم:

مدل پلان باز یا (Open Office): برای طراحی دکوراسیون اداری مدرن اگر نوع ارتباطات در محیط کار شما مستلزم وجود همکاری میان سایر بخش‌ها و نیازمند دسترسی و مبادله اطلاعات توسط یکدیگر خواهد بود، استفاده از الگوی پلان باز را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ که نقاط ضعف و قوت آن عبارتند از:

  • دسترسی سهل و آسان افراد به اطلاعات یکدیگر و سیرکولاسیون (گردش کار) مناسب در آن
  • ایجاد حداکثر مشارکت و کارگروهی به دلیل عدم تفکیک سایر بخش‌ها از یکدیگر
  • احساس استرس به دلیل فقدان حریم شخصی
  • امکان استفاده از امکانات متفاوت و نامناسب به دلیل نبود فضای ثابت
  • وجود سر و صدای زیاد و تمرکز حواس پایین به علت اشتراک فضای محیط کار

در این نوع چیدمان و طراحی دکوراسیون اداری مدیران هر بخش، دید مناسب و تسلط کافی به کار مجموعه دارند و فعالیت همه کارکنان و کارمندان را تحت کنترل خواهند داشت.

مدل پلان بسته یا (Cellular Office): اما اگر نوع ارتباطات و فعالیت‌ها در محیط کاری شما نیازمند به سکوت و آرامش است، و به تعامل و مشارکت خیلی مطرح نیست؛ به شما توصیه می‌کنیم که از الگوی پلان بسته در طراحی دکوراسیون اداری بهره بگیرید که از خواص آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود حریم مناسب و امنیت خاطر و کنترل روی فضای کار
  • تمرکز و تسلط بهتر به دلیل وجود حریم و فضای کار شخصی
  • استرس کمتر و ارائه خدمات بهتر
  • عدم مشارکت و ارتباط گیری
  • اشغال فضای بیشتری از محیط به دلیل تفکیک بخش‌ها

امروزه استفاده از سبک پلان باز بیشتر بمنظور تبادل اطلاعات و تجربیات، ایجاد حس رقابت، کاهش هزینه‌ها و… در طراحی دکوراسیون‌ اداری مدرن استفاده می‌شود.

office

مبلمانی که در طراحی دکوراسیون اداری مدرن استفاده می‌شود

یکی از ارکان اساسی و مهم در طراحی دکوراسیون‌ اداری، مبلمانی است که در آن بکار گرفته می‌شود. مبلمان اداری استاندارد برای ایجاد فضایی مناسب جهت رفاه حال کارمندان از اهمیت بسزایی برخوردار است. در واقع استفاده صحیح و بجا از مبلمان و اکسسوری‌های متناسب با فضای کاربری است که جلوه‌ی خاصی به محیط کار شما می‌بخشد. مبلمان اداری به طور کلی شامل صندلی اداری، میز اداری، پارتیشن بندی‌ها و مجموعه عناصری است که در ترکیب و چیدمان دکوراسیون داخلی در یک مکان اداری به کار می روند. این را در نظر داشته باشید که مبلمان بخش‌های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند، برای مثال صندلی و یا میز مدیریت که برای اتاق مدیریت انتخاب می‌کنید باید علاوه بر راحتی، فاکتور زیبایی و شکیل بودن را نیز دارا باشد. در حالیکه برای منشی شرکت و یا سازمان مدنظر باید مبلمانی در نظر گرفته شود که راحتی و دسترسی بیشتر، همچنین تسلط بهتری را برای او فراهم کند.

رنگ و نورپردازی یک اصل مهم در طراحی دکوراسیون اداری مدرن

اگر فضای کاری شما از نور طبیعی بهره‌مند است و یا قابلیت این را دارد که با تغییری کوچک این امکان را فراهم کنید، بسیار مفید و موثر خواهد بود. اگر فضا دارای نور طبیعی باشد، باید از این نور حداکثر استفاده را داشت و دکوراسیون را طوری طراحی کنید که به بهترین وجه از این نور استفاده شود و محل قرارگیری لوازم و چیدمان وسایل را طوری در نظر گرفت که همه میزها و مبلمان از نور کافی و مناسب برخوردار باشند. نور پردازی مناسب سایه اندازی و خیرگی در فضای کار را از بین می‌برد و روشنایی مناسبی را بر بروی سطح کار شما ایجاد می‌کند.

توجه دقیق به هارمونی رنگ‌ها و نیز نوع فعالیت محیط کار شما و در واقع رابط کاربری آن به شما کمک می‌کند تا رنگ مناسب و درخور فضای کاریتان را انتخاب کنید. در برخی موارد استفاده از تکنیک‌های رنگ‌بندی به‌ صورت تک‌رنگ کارساز هستند که به آن‌ها مونوکروم گفته می شود و با تغییر طیف رنگی مربوط به همان رنگ ( روشنی و تیرگی )، کنتراست مناسبی برای محیط ایجاد می‌کنند و اتفاقا سبک دکوراسیون مونوکروم با همین رویکرد به وجود آمده است. گاهی هم استفاده از رنگ‌های متضاد و یا مکمل نمای زیبایی را به محیط القا می‌کند که برای استفاده از این تکنیک بهتر است با اصول ست کردن رنگ و ترکیب رنگها آشنا باشید.

office3

دکوراسیون اداری مناسب اتاق مدیریت

اتاق مدیریت به لحاظ جایگاهی که در مجموعه دارد از اهمیت بسیاری برخوردار است و به تبع دکوراسیونی که در آن استفاده می‌شود هم بسیار مهم است. محیطی که قرار است به عنوان اتاق مدیریت در نظر گرفته شود باید به دور از سر و صدا و هر گونه مزاحمتی باشد. همانطور که در بالا اشاره کردیم بر اساس خصیصه دکوراسیون اداری مدرن مبلمانی که در اتاق مدیریت استفاده می‌شود علاوه بر راحتی، می‌بایست حس شکوه و عظمت را هر چه بهتر به محیط القا کنند. البته استفاده از اکسسوری‌ها، تابلوها، نورپردازی مناسب هم راهگشا خواهند بود. استفاده از مبلمان نیم ست در دفتر مدیریت برای جلسات کوچک با میهمانان و یا در صورت امکان قرار دادن میز کنفرانس در اتاق مدیریت می‌تواند نیاز یک مدیر در برگذاری جلسات را برآورده سازد. در صورتی که فضای اتاق مدیریت این امکان را نمی‌دهد می‌توانید از اتاقی که متصل به اتاق مدیریت است برای این موضوع استفاده کنید. بنابراین توجه به دکوراسیون اتاق مدیریت بعنوان یک از اصلی‌ترین بخش‌ها اهمیت بسزایی دارد.

office2

مطالب مرتبط :

https://yektafurniture.com

مبلمان اداری شیک

مبلمان اداری شیک  یکتادکور مبلمان اداری شیک می تواند برآزنده یک کسب و کار قدرتمند باشد. داشتن مبلمان اداری شیک معمولا هدف کسی است که می

طراحی فضای اداری با بودجه محدود

طراحی فضای اداری با بودجه محدود

طراحی فضای اداری با بودجه محدود عنوان مقاله امروز ما در تیم تحریریه مجموعه مبلمان اداری یکتا می‌باشد. در ادامه همراه ما باشید تا با

دکوراسیون اداری شرکت نایکی

دکوراسیون اداری شرکت نایکی

دکوراسیون اداری شرکت نایکی موضوع امروز تحریریه مبلمان اداری یکتا می باشد دکوراسیون اداری شرکت نایکی از جمله موضوعاتی است که طبق قراری که با

استعلام قیمت + مشاوره رایگان 

جهت دریافت لیست قیمت یا دریافت هرگونه مشاوره لطفا شماره تماس خود را وارد کنید، تیم یکتا فرنیچر در اولین فرصت با شما تماس می گیرند