تهران ، میدان پونک ، مجتمع تجاری بوستان | تلفن فروش و مشاوره : 02144620086 ، 02144620087 ، 02144620089
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دسترسی سریع به محصولات

میز ایستاده در محیط کار چه مزایایی دارد؟

فهرست مطلب :

امروزه استفاده کردن از میز ایستاده در محیط های اداری و شرکت ها به یک امر معمول و طبیعی تبدیل شده است. میز ایستاده مزایا زیادی برای کارمندانی که ساعات طولانی پشت میز مشغول به کار می باشند دارد به نوعی می توان گفت میز ایستاده ضامن سلامتی کارمندانی که زمان زیادی را پشت میز سپری می کنند می باشد. بیش تر افراد امروزه با آشنا شدن با میز ایستاده و مزایا آن از این میز استقبال می کنند و به نوعی میز ایستاده امروزه در حال تبدیل شدن به یک میز محبوب و پرطرفدار می باشد. برای آشنا شدن با مزایا میز ایستاده در محیط کار تا پایان این مقاله با مجموعه مبلمان اداری یکتا همراه باشید.

12 1

هرآنچه باید در رابطه با میز ایستاده بدانید!

میز ایستاده همانطور که از نامش مشخص است میزی برای کارکردن به صورت ایستاده است. میز ایستاده در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود برای مثال برخی میز های ایستاده به نوعی طراحی می شوند که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و کارمندان در صورت نیاز می توانند در طول روز و زمان کاری خود بین ایستاده و یا نشسته کارکردن خود تغیر ایجاد کنند که این امر در انرژی و حال کارمندان بسیار تاثیر گذار می باشد. اگرچه تحقیقات هنوز در رابطه با مزایا میز ایستاده در حال انجام است اما به نظر می رسد استفاده از میز کار ایستاده می تواند مزایای چشمگیری برای سلامتی داشته باشد و همچنین بهره وری را افزایش دهد.

در خرید میز ایستاده باید بدانید که ارتفاع میزهای ایستاده بین ۷۰ تا ۱۲۸ سانتی‌متر متغیر است. در حالت ایده‌آل، ارتفاع میز ایستاده متناسب با قد کاربر آن است. میز ایستاده ممکن است به صورت سفارشی ساخته شود تا متناسب با قد کاربر باشد. در بعضی از این میزها برای نوشتن یا خواندن، زاویه سطح میز ممکن است قابل تنظیم باشد.

56

آشنایی با مهم ترین مزایا میز ایستاده در محیط کار

مــیز ایستاده که در دسته مبلمان اداری مدرن قرار می گیرد امروزه به سرعت در بیشتر ادارات و سازمان ها مورد استفاده قرار گرفته است. این نوع میز به شکل‌های مختلف و برای انجام فعالیت‌های گوناگون ساخته شده است. نشستن و ایستادن طولانی مدت هر یک معایبی دارند که با استفاده از میزهای ایستاده قابل تنظیم می‌توان این مشکل را حل کرد. در ادامه ۵ مزیت مهم میز ایستاده در محیط کار را برای شما همراهان گرامی شرح خواهیم داد:

  • سوزاندن کالری بیش تر

یکی از مهم ترین مزایا استفاده کردن از میز ایستاده در محیط های کاری برای آن دسته افراد و کارمندانی که به سلامت خود اهمیت می دهند سوزاندن کالری بیش تر می باشد. می دانید که اگر به صورت مداوم و طولانی مدت پشت میز بنشینید سلامت بدن شما به خطر می افتد بنابراین داشتن یک میز ایستاده نه تنها به سلامت بدن شما کمک می کند بلکه سبب می شود تا تنوع مختصری در نحوه کار کردن شما کارمندان محترم رخ دهد. جالب است بدانید زمانی که شما به صورت ایستاده مشغول به کار می شوید این امر سبب می شود تا شما کالری بیش تری بسوزانید.

  • تسکین درد کمر

ممکن که شما نیز این تصور را داشته باشید که نشستن برای سلامت شما ضرری ندارد اما باید به شما بگوییم که طولانی مدت نشستن سبب بروز مشکلات جدی برای بدن و سلامت شما می شود. از مشهور ترین بیماری های طولانی مدت نشستن می توان به درد کمر اشاره کرد که بیش تر افراد با این درد آشنا هستند. نحوه نشستن شما و مدت زمانی که شما پشت میز اداری می نشینید از علل های مختلف داشتن کمر درد می باشد ولیکن شما با استفاده کردن از میز ایستاده به راحتی می توانید سلامت بدن خود را حفظ کنید و دچار کمر درد نشوید. طبق تحقیقاتی که انجام شده است کارمندانی که در محل کار از میزهای ایستاده استفاده می کنند دچار کمر درد کم تری می شوند و همچنین تمرکز و عملکرد بهتری در طول زمان کاری خود دارند.

  • افزایش بهره وری

آیا شما هم جزو افرادی هستید که زمانی که بر صندلی پشت میز خود نشسته اید کمی بی حوصله و بی انگیزه می شوید؟ اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید کمبود ایستادن ممکن است دلیل آن باشد. استفاده از میز ایستاده می تواند منجر به افزایش بهره وری شود. استفاده کردن از میز کار ایستاده بی حوصلگی شما بدلیل نشستن طولانی مدت در یک مکان برای ساعت ها را از بین می برد. با میز ایستاده، کنترل کامل را برای انتخاب زمان ایستادن و زمان نشستن به دست می آورید، و احتمال بیشتری دارد که در تمام طول روز بهره وری بیشتری داشته باشید. نکاتی که برای شما شرح دادیم تنها برخی از مزایای داشتن یک فضای کاری قابل انعطاف است که به شما اجازه می دهد در طول روز از حالت نشسته به حالت ایستاده تغییر دهید. بنابراین با داشتن یک میز ایستاده در محیط کار خود ضرر نخواهید کرد.

78

  • کاهش میزان قند خون

اگر قصد خرید میز ایستاده را دارید بهتر است بدانید که شما با خرید این “میز اداری” به سلامت بدن خود کمک بزرگی خواهید کرد چرا که میز ایستاده در کاهش سطح قند خون تاثیر زیادی دارد. هرچه میزان قند خون شما بعد از غذا اضافه شود، برای سلامتی شما بدتر است و به شما آسیب بیش تری وارد می شود. افزایش میزان قند خون، پس از صرف غذا برای کسانی که بدنشان نسبت به انسولین مقاومت دارد یا دیابت نوع ۲ دارند، برای سلامتی شان مضر است.

  • نشستن برای شما مضر است!

نشستن بیش از ۸ ساعت در روز خطر مرگ زودرس را تا ۱۵ درصد افزایش می دهد. بی تحرکی باعث مرگ ۳٫۵ میلیون نفر در سال می شود. شما نیز احتمالاً مشتاق نیستید که بخشی از این آمار باشید. نشستن طولانی مدت نیز با افزایش خطر ابتلا به بیماری مرتبط است. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، ۲۵ درصد سرطان سینه و روده بزرگ و ۲۷ درصد از دیابت ناشی از نشستن زیاد است. اگر به طور مداوم در طول روز به مدت طولانی بنشینید، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به فشار خون بالا، بیماری کلیوی، بیماری قلبی و موارد دیگر هستید. بنابراین اگر می خواهید تا سالم باشید و به زندگی و کار خود با سلامت کامل ادامه دهید با خرید یک میز ایستاده سلامتی را به خود هدیه دهید.

45

مطالب مرتبط :

اهمیت میز پذیرش

اهمیت میز پذیرش

اهمیت میز پذیرش در مجموعه های کاری متفاوت ، مختلف است . میز های پذیرش تنوع بسیار ززیادی را دارند و این تنوع بالا کارایی

https://yektafurniture.com/

طراحی داخلی و کرونا ویروس

امروزه با افزایش مبتلایان ویروس کرونا ، یک متخصص طراحی داخلی به اهمیت طراحی دکوراسیون اداری و ربط آن به مهار کرونا ویروس پرداخته است

استعلام قیمت + مشاوره رایگان 

جهت دریافت لیست قیمت یا دریافت هرگونه مشاوره لطفا شماره تماس خود را وارد کنید، تیم یکتا فرنیچر در اولین فرصت با شما تماس می گیرند