تهران ، میدان پونک ، مجتمع تجاری بوستان | تلفن فروش و مشاوره : 02144620086 ، 02144620087 ، 02144620089
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دسترسی سریع به محصولات

اصول طراحی کافی شاپ

فهرست مطلب :

اصول طراحی کافی شاپ موضوعی است که امروز در تیم تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا به آن می پردازیم. کافی شاپ ها معمولا فضا هایی هستند که افراد برای فرار از شلوغی های روزانه خود به آن مراجعه می کنند. خوبی وجود کافی شاپ این است که هر وقت بخواهید ، می توانید به آن سر بزنید. گاهی خواندن یک کتاب در کنار نوشیدن یک فنجان قهوه ، دیدار با دوستان یا نوشتن یادداشت های روزانه از جمله کارهایی هستند که می توان با آرامش در آن فضا انجام داد. اما فقظ کیفیت غذا های موجود در کافی شاپ نیستند که سبب می شود تا آن محل به قول معروف به یک پاتوق تبدیل شود. بلکه یک طراحی خلاقانه و یا استفاده از المان های خاص باعث می شود تا همیشه آن کافی شاپ برایتان اولین انتخاب باشد.


مبلمان اداری یکتا  تولید کننده انواع مبلمان اداری کلاسیک ، مبلمان اداری مدرن و مبلمان اداری لوکس می باشد. برای آشنایی با محصولات ما به بخش های مربوط مراجعه نمایید.

امروزه کافی شاپ ها دیگر محیطی برای نوشیدن قهوه نیستند. بلکه امکانات مختلفی را در اختیار مشتریان قرار می دهند. به عنوان مثال می توان از فضایی برای مطالعه و یا اجرای موسیقی زنده در کافه ها نام برد. به طور کل باید به دنبال اجرای طرح هایی باشید تا باب میل مشتری باشد و در نتیجه کافه شما در اولویت انتخاب قرار گیرد.

اما برای طراحی چنین محیطی چه کار هایی باید انجام شود؟ شاید فکر کنید که برای این کار نیاز به پرداخت هزینه های سنگین است ، اما شما می توانید با اجرای چند ایده خلاقانه و در عین حال مقرون به صرفه این کار را انجام دهید. در ادامه به توضیح در رابطه با برخی از روش ها و اصول طراحی کافی شاپ می پردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : کارخانه مبلمان اداری

اصول طراحی کافی شاپ

انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی کافی شاپ

از اولین اصول طراحی کافی شاپ انتخاب مکانی مناسب برای راه اندازی آن است که مهم ترین آن نیز می باشد. باید توجه کنید کنید که ایا این مکان در مسیر رفت و آمد مردم می باشد یا خیر. اگر کافه شما به دور از جریان اصلی مردم باشد ، احتمال آن زیاد است که مشتری کمتری به سراغتان بیاید. تفاوتی که بین رستوران و کافی شاپ در رابطه با این موضوع وجود دارد این است که کافه ها بر خلاف رستوران ها ، مکانی نیستند که افراد زیادی حاضر باشند برای یک ساعت نشستن در آن مسیری طولانی را طی کنند.اصول طراحی کافی شاپ

بیشتر بخوانید : تجهیز سالن همایش

پس از انتخاب مکان مورد نظر باید قبل از شروع به طراحی ، ابعاد دقیق فضای داخلی را به دست آورید. برای محاسبه دقیق ابعاد داخلی می توانید تا با مهندسین معمار تماس گرفته و از آن ها برای این کار راهنمایی و کمک بخواهید. پس از انجام محاسبات و به دست آوردن ابعاد ، حال نوبت به طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی کافی شاپ می رسد.

طراحی کافی شاپ

قبل از راه اندازی کافی شاپ و شروع کسب و کار خود ، باید بازار کار را در محل خود مورد بررسی قرار دهید و با توجه به کشش آن منطقه و نیاز های مردم پیش بروید.

اولین قدم قبل از راه اندازی کافی شاپ طراحی فضای داخل آن است. برای این کار می توانید طرحی را که در سر دارید روی کاغذ پیاده کنید. همچنین محل قرار گیری میز و صندلی ها ، کانتر و آشپزخانه را در دکوراسیون داخلی خود مشخص کنید. پس از این کار می توانید با طراحان دکوراسیون داخلی مشورت کرده و در نهایت به اجرای طرح پایانی بپردازید.

بیشتر بخوانید: مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون اداری

اصول طراحی کافی شاپ

وسایل دکوری و تزیینی در کافی شاپ

در طراحی داخلی کافی شاپ سعی کنید از تابلو های نقاشی و وسایل تزیینی که الهام گرفته از آرامش و قهوه باشد استفاده کنید. مثلا استفاده از فنجان های قهوه یا کیسه های قهوه گزینه مناسبی برای این کار می باشند.

همچنین می توانید تا از منابع طبیعی استفاده کنید اما اگر کافه شما در منطقه شهری قرار داشته باشد ، امکان استفاده از مناظر طبیعی وجود نخواهد داشت. اما شما می توانید با اجرای چند ترفند ساده چنین مناظری را به وجود آورید. ممکن است بسته به نوع ساختمانی که در آن قرار دارید یک فضای باز را در اختیار داشته باشید. شما می توانید با استفاده از انواع گل و گیاه این فضا را تزیین کنید و حداقل قسمتی از طبیعت را برای مشتریان خود به تصویر بکشید.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون مدرن و نوآوری ها

رعایت استاندارد ها در طراحی کافی شاپ

در طراحی داخلی و دکوراسیون کافی شاپ لازم است تا فضا را به گونه ای طراحی کنید که موانعی در سر راه مشتریان برای عبور و مرور به وجود نیاید. استفاده از وسایل تزیین در جای نا مناسب و چیدمان نادرست میز و صندلی ها باعث می شود تا فضای کافه نا منظم به نظر برسد و همچنین سبب شلوغی کاذب آن می شود. بهترین انتخاب برای دکوراسیون و تزیین کافی شاپ فضایی دنج و آرامش بخش می باشد تا علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط ف به چشم بیاید.

بیشتر بخوانید:  طراحی دکوراسیون و ایده های ناب

اصول طراحی کافی شاپ

طراحی منو

به دلیل اینکه شما در مرحله طراحی و راه اندازی کافی شاپ خود می باشید ، پس بهتر است تا طراحی منوی خود را بر مبنای قهوه انجام دهید. این کار به انتخاب و تهیه قهوه مخصوص کافه شما نیز کمک زیادی می کند.

علاوه بر این می توانید تا در کنار قهوه انواع نوشیدنی های سرد و طبیعی و همچنین انواع کیک ، ساندویچ و سالاد را که از اقلام سود آور می باشند را به منوی خود اضافه کنید.

اما تنها ذکر کردن موارد فوق در منو کافی نیست. بلکه باید بتوانید تمامی اقلام ذکر شده در منو را برای مشتری فراهم کنید.

« برای ارتباط با کارشناسان مبلمان اداری یکتا با ما تماس بگیرید »

تماس با ما |

اصول طراحی کافی شاپ

دکوراسیون صنعتی

امروزه دکوراسیون صنعتی از توجه زیادی بر خوردار می باشد و جز محبوب ترین سبک های طراحی داخلی کافی شاپ به شمار می روند. دلیل آن هم این است که می توانید با صرف هزینه ای کم ، به اجرای آن بپردازید. کافی شاپ هایی که از این نوع سبک پیروی می کنند ، متشکل از دیوار هایی آجری هستند. اما برای رنگ آمیزی آن باید توجه کنید که به گونه ای رنگ شوند تا پوشیده و پنهان نشوند.

علاوه بر این می توانید از پالت های بازیاف شده و چوب ، برای طراحی فضای داخلی استفاده کنید تا قسمت هایی که می خواهید را به راحتی پوشش دهد. همچنین از لامپ ها صنعتی نیز می توانید در تمام فضای موجود استفاده کنید.

اصول طراحی کافی شاپ

سبک وینتج

در طراحی داخلی کافی شاپ ها استفاده از طرح های قدیمی و سنتی هم جذابیت های خود را دارد. برای اجرای این سبک کافی است تا با افرادی که در زمینه وسایل عتیقه و قدیمی سر رشته دارند و یا فروشنده هایی که این کالا ها را می فروشند صحبت کرده و از آنان کمک بگیرید. علاوه بر طراحی دکوراسیون بر اساس این سبک می توانید تا انواع دسر های سنتی مانند باقلوا ، مسقطی و انواع حلوا ها را در منوی خود به کار بگیرید.

 طراحی کافی شاپ با ظاهری مدرن

اگر شما به دنبال ظاهری مدرن در طراحی خود می باشید ، در این راه آزادی عمل بیشتری خواهید داشت. برای این کار می توانید در ترکیب برخی المان ها راحت تر و آزادانه عمل کنید. البته باید در این نوع طراحی ، بهترین راه کار ها و کار آمد ترین آن ها را انتخاب کنید. در طراحی کافی شاپ به سبک مدرن ، اصلی ترین موارد انتخاب مصالح و توجه به جزئیات می باشد. می توانید با به کار گیری مصالح و رنگ های طبیعی و ایجاد تضاد با کمک بافت آجری در بین آن ها و قرار دادن در کنار سطوحی صاف و صیقلی ، محیطی گرم و صمیمی را با طراحی مدرن ایجاد کنید.

 بیشتر بخوانید : طراحی مدرن دکوراسیون داخلی

اصول طراحی کافی شاپ

طراحی کافی شاپ به سبک روستیک

در این سبک طراحی ، استفاده از چوب و طرح های چوبی بیشتر به چشم می خورد. در سبک روستیک یا روستایی همانطور که از نامش پیدا است ، از عناصری استفاده می شود که در دل طبیعت وجود دارد. طراحی با کمک چوب و استفاده از میز و صندلی های چوبی جلوه خاص و زیبایی را به فضای کافه می بخشد. به علاوه می توانید از چراغ هایی با طراحی های خاص و متفاوت نیز استفاده کنید.

 بیشتر بخوانید : مبلمان اداری خاص

اصول طراحی کافی شاپ

چند ایده برای جذابیت بیشتر کافی شاپ

پنجره های رو به خیابان

برخی افراد می خواهند تا زمانی را که در کافه می گذرانند ، به جای خیره شده به دیگر مشتریان مناظری دیگر مانند خیابان و اتفاقاتی که در آن می گذرد را تماشا کنند. طبیعتا قرار دادن تعدادی میز و صندلی رو به خیابان برای این افراد خوشایند خواهد بود.

حتما لازم نیست تا برای چیدن میز و صندلی در پشت پنجره از منظره ای زیبا و خاص بر خوردار باشید. اتفاقات عادی و روزمره که هر روز در خیابان رخ می دهد نیز می تواند گزینه مناسبی برای تماشا از پشت پنجره های یک کافه باشند.

 بیشتر بخوانید : طراحی دکوراسیون اتاق خواب

استفاده از فرش های اصیل و جذاب

معمولا استفاده از فرش در دکوراسیون داخلی کافی شاپ امری مرسوم به شمار نمی روند. اما شما می توانید متفاوت عمل کنید. برای این کار می توانید یک فرش زیبا و جذاب ایرانی با رنگ هایی چشم نواز و گیرا را در قسمتی خاص از کافی شاپ خود پهن کنید و با انجام این کار مشتریان را غافلگیر کنید. انجام این کار سبب می شود تا چیزی متفاوت را به مشتری ارائه دهید و این کار در ذهن آنان نقش می بندد و قطعا جذابیت و تازگی خواهد داشت.

نشیمن های خاص و متفاوت برای مبلمان و صندلی ها

می توانید برای صندلی ها و مبلمان کافی شاپ خود از بالشتک و کوسن هایی کوچک با طراحی زیبا استفاده کنید تا مشتریان به هنگام نشستن راحتی بیشتری را احساس کنند. این کار باعث می شود تا مشتریان مدت زمان بیشتری را در کافه بگذرانند بدون اینکه ذره ای احساس خستگی کنند.

 بیشتر بخوانید : دکوراسیون اداری

نور پردازی خاص و خلاقانه

برای نور پردازی فضای موجود می توانید از انواع لامپ ها و وسایل روشنایی با طرح ها خاص و متنوع استفاده کنید. نور پردازی از مهم ترین عوامل در طراحی داخلی کافی شاپ به شمار می رود. برای این کار می توانید به صورتی خلاقانه عمل کنید . حتی خود ، آن ها را طراحی کنید یا بسازید. همچنین می توانید در طراحی خود به گونه ای عمل کنید تا از نور طبیعی به جای لامپ استفاده کنید.

 بیشتر بخوانید : اهمیت مبل اداری

اصول طراحی کافی شاپ

وسایل تزیینی شاخص

در طراحی دکوراسیون داخلی خود سعی کنید تا از عناصری شاخص برای تزیینات استفاده کنید. این کار باعث می شود تا مشتریان همیشه با یاد آوری آن ، کافه شما را به یاد بیاورند. عناصری مانند یک لوستر بزرگ ، زیبا و چشم گیر ، یا گلدان های زیبای قدیمی و گران قیمت و حتی تابلوهای نقاشی زیبا و نفیس. و به طور کل هر عنصری که با تم کافی شاپ شما هماهنگی داشته باشد.

 بیشتر بخوانید : دکوراسیون رستوران و کافی شاپ

اصطلاحات مخصوص کافه نشین ها

حتما برای شما پیش آمده تا به کافه هایی دنج رفته باشید و در آنجا افرادی را مشاهده کرده باشید که اصطلاحات خاصی را به کار می برند.

شما هم می توانید این اصطلاحات زیبا را در کافه خود استفاده کنید به صورتی که ، آن ها را روی کاغذ نوشته و قاب کرده و به دیوار نصب کنید یا اینکه این اصطلاحات را که عموما به صورت شعار می باشند و همچنین دلنشین هستند را بر روی یک تخته سیاه یادداشت کرده و هر روز متن آن را عوض کنید.

 بیشتر بخوانید : پارتیشن آکوستیک

ایجاد کتابخانه در کافی شاپ

عناصر تزیینی شاخصی که قبلا در مورد آن صحبت کردیم ، می تواند به صورت یک کتابخانه متفاوت و متناسب با حال و هوای کافی شاپ شما باشد. به طور مثال کتبخانه ای به شکل فنجان های قهوه ای که استفاده می کنید با رنگ هایی زیبا و چشم نواز که هر کس را به سمت خود می کشاند و او را وادار می کند تا برای خواندن حتی عنوان کتاب هم که شده به آن سر بزند. بر خلاف تصور ساخت چنین کتابخانه ای بسیار ساده می باشد. تنها کافی است تا به یک نجار ماهر سر بزنید.

فضایی متفاوت و خلاقانه برای ماگ ها و لیوان ها

می توانید محلی را با توجه به سلیقه و خلاقیت خود برای نگهداری ماگ هایی که قصد فروش آن ها را دارید در نظر بگیرید. برای این کار گزینه های فراوانی پیش روی شما قرار دارد. مثلا می توانید از تعدادی شاخه خشکیده که به صورت یک درخت کوچک هستند استفاده کنید و ماگ ها را از شاخه های آن آویزان کنید یا اینکه یک قفسه برای این کار تهیه کنید. این کار در عین حال که کم خرج می باشد ایده ای خلاقانه برای طراحی دکوراسیون کافی شاپ به شمار می رود.

 بیشتر بخوانید : پارتیشن شیشه ای مدرن

اصول طراحی کافی شاپ

منویی خاص برای کافی شاپ ها

تلاش کنید تا تمامی وسایل و جزئیاتی که در فضای داخلی کافی شاپ به کار می برید را به شیوه ای خلاقانه طراحی کنید. از رو میزی ها و تابلو ها و میز و صندلی ها گرفته تا منویی که در اختیار مشتری قرار می دهید. یک منوی زیبا می تواند در طراحی داخلی یک کافی شاپ به عنوان عنصری خاص به شمار رود.

گوشه های دنج در طراحی

در فضای داخلی کافی شاپ خود حتما گوشه ای دنج و آرام را در نظر داشته باشید و با مبلمان راحتی مانند انواع کاناپه با کوسن های زیاد آن را تزیین کنید. این فضا مخاطبان زیادی دارد و بهترین گزینه برای دورهمی های دوستانه و انواع مراسمات مانند تولد می باشد که از این رو کافه شما را در اولویت انتخاب مشتری برای این کار قرار می دهد.

 بیشتر بخوانید : اصول طراحی داخلی رستوران

اصول طراحی کافی شاپ

قرار دادن نیمکت پشت پنجره

اگر در کافی شاپ خود از نعمت پنجره هایی بزرگ که رو به خیابان یا منظره ای زیبا از طبیعت باز می شوند ، بر خوردار هستید به هیچ عنوان استفاده از آن را از دست ندهید. برای طراحی این قسمت می توانید از نیمکت های چوبی و زیبا استفاده کنید. در روز های برفی و بارانی سال این نیمکت ها طرفداران زیادی را به خود اختصاص خواهد داد.

از وبسایت تنها شرکت مبلمان اداری در غرب تهران

مبلمان اداری آدینا

دیدن فرمایید .

مطالب مرتبط :

دکوراسیون اداری مدرن

دکوراسیون اداری مدرن

دکوراسیون اداری مدرن عنوان مقاله امروز ما در تحریریه مبلمان اداری یکتا میباشد ، همانطور که در گذشته راجع به دکوراسیون اداری صحبت شده بود

میز کنفرانس ۱۰ نفره

میز کنفرانس ۱۰ نفره

میز کنفرانس ۱۰ نفره برای اکثر شرکت‌ها و محیط‌های اداری کاربرد دارد؛ میز کنفرانس ده نفره در هر شکل و طرحی تولید می‌شود و بسته

ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن

ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن

ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن چگونه است ؟ ساخت پارتیشن اداری و پیاده سازی آن طبق چه فاکتورهایی انجام می شود ؟ انواع پارتیشن

طراحی ست دکوراسیون اداری

در اطراف ما بسیاری از مسائل وجود دارد که جنبه‌های پنهان آن از نگاه ما دور می‌ماند. اما همیشه کسانی هستند که نگاه خود را

طراحی دکوراسیون دفتر وکالت

اصول طراحی داخلی دفتر وکالت

برای طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر کار حقوقی و وکالت و تجهیز مبلمان اداری آن ، به دلیل تعامل با مراجعین که به دلایل متفاوت درگیر

استعلام قیمت + مشاوره رایگان 

جهت دریافت لیست قیمت یا دریافت هرگونه مشاوره لطفا شماره تماس خود را وارد کنید، تیم یکتا فرنیچر در اولین فرصت با شما تماس می گیرند