تهران ، میدان پونک ، مجتمع تجاری بوستان | تلفن فروش و مشاوره : 02144620086 ، 02144620087 ، 02144620089
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دسترسی سریع به محصولات

نکات مهم در طراحی اتاق نشیمن

فهرست مطلب :

نکات مهم در طراحی اتاق نشیمن که باید رعایت شود چیست؟ طراحی اتاق نشیمن چه تاثیری در زیبا شدن منزل دارد؟ و سؤالاتی از این قبیل نمونه هایی هستند که برای خیلی از افراد که می خواهند منزل خود را به زیبا ترین شکل تزیین نمایند به وجود می آید. ما در تیم تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا قصد داریم تا با بررسی اصول طراحی اتاق نشیمن به طور کلی و خلاصه مواردی را به شما همراهان عزیز ارائه دهیم تا بتوانید در طراحی اتاق نشیمن منزل خود از آنها استفاده نمایید و به زیبا ترین شکل ممکن آن را تزیین کنید. با ما همراه باشید.

در ابتدا به دو نکته کلی طراحی اتاق نشیمن می پردازیم و در ادامه به اختصار جنبه های دیگر آن را مورد بحث قرار می دهیم.

مبلمان اداری یکتا تولید کننده انواع مبلمان اداری لوکس می باشد. برای آشنایی با محصولات ما به بخش های مربوط مراجعه نمایید.

طراحی اتاق نشیمن به شیوه سنتی

اگر شما یکی از افرادی هستید که این نوع سبک را به طراحی مدرن ترجیح می دهید کافی است تا با رعایت چند نکته به فضای دلخواه خود دست یابید. یک از خصوصیات و مشخصه های طراحی سنتی وجود انحنا و خط های پر پیچ و خم در دکوراسیون می باشد. نکته دیگر در طراحی سنتی این است که از تزیینات و جزئیات زیادی در آن استفاده می شود. در رابطه با رنگ ها در این سبک می توان گفت که رنگ های گرم و ترکیب آن با رنگ های تیره مورد استفاده هستند. مانند: قهوه ای، سبز، طلایی و زرشکی. البته باید خاطر نشان کرد در عین حال که آزادی عملی بیشتری در انتخاب رنگ دارید از رنگ پاستیلی در طراحی سنتی به هیچ عنوان نباید استفاده کرد.

در طراحی سنتی پرده های اتاق نشیمن از نظر نقش و نگار دارای تزیینات و رنگ و لعاب بیشتری می باشند تا حال و هوای سنتی خود را حفظ کرده و از سادگی در بیایند. استفاده از مبلمان و میز و صندلی های کلاسیک و سنتی در این نوع سبک طراحی مرسوم است که در رابطه با مبلمان سنتی می توان به وجود طرح و نقش زیادی روی چوب و پارچه اشاره کرد. مانند مبلمان استیل و مبلمان منبت کاری شدۀ چوبی.

بیشتر بخوانید : کارخانه مبلمان اداری

نکات مهم در طراحی اتاق نشیمن

طراحی اتاق نشیمن به شیوه مدرن

در طراحی به شیوۀ مدرن لازم است تا برخی نکات را که در ادامه معرفی می کنیم رعایت کنید. سعی کنید تا حد امکان از وسایل تزیینی کمتری استفاده کنید. بر خلاف سبک سنتی در طراحی اتاق نشیمن به شیوه مدرن وسایل دارای خطوطی صاف و مستقیم یا زاویه دار می باشند.

بیشتر بخوانید : تجهیز سالن همایش

در طراحی مدرن سعی کنید تا از رنگ های خنثی به عنوان رنگ اصلی استفاده کنید و سپس می توانید رنگ های گرم یا سرد را با توجه به سلیقه خود در کنار رنگ اصلی به کار ببرید. رنگ هایی از قبیل سفید، مشکی و انواع تناژ رنگ طوسی در خانواده رنگ های خنثی قرار دارند.

بر خلاف سبک سنتی پرده های اتاق نشیمن بهتر است تا ساده و به رنگ روشن باشند. همچنین سعی کنید تا از مبلمان و میز و صندلی هایی که ساده تر هستند و تزیینات روی چوب و پارچۀ آنها به صورت ساده اغلب به صورت هندسی و زاویه دار می باشند استفاده کنید.

البته باید گفت که هیچ کدام از نکات گفته شده به صورت صد درصد به کار نمی روند. مثلا در طراحی مدرن بعضا می توان از مبلمان و میز و صندلی با خطوط منحنی استفاده کرد. یا در فضای سنتی از مبلمان ساده و تمام چرم و پارچه و چوبی کلاسیک به صورت تلفیقی استفاده کرد

بیشتر بخوانید : مبلمان اداری مدرن

طراحی اتاق نشیمن برای آپارتمان های کوچک

اغلب خانه های امروزی از فضای کمی برخوردار هستند که طبیعتا دارای اتاق نشیمن کوچکی می باشند.

در طراحی اتاق نشیمن برای این مورد منازل باید برخی نکات کلیدی و کاربردی در چیدمان را رعایت کنیم تا فضا زیبا و دلباز جلوه کند. ابتدا باید اصول طراحی فضاهای کوچک را بدانیم که مهم ترین آن ها به شرح زیر هستند:

دیوار هایی با رنگ روشن بهترین وسیله برای بزرگ تر نشان دادن محیط می باشند. استفاده از مبلمان راحتی و ساده با رنگ های روشن به این امر کمک می کنند.

برای کف منزل بهتر است تا سرامیک یا پارکت به رنگ روشن باشند یا اگر رنگ آن ها تیره است از فرش های رنگ روشن بر روی آن استفاده کنید. این موضوع می تواند برعکس نیز باشد یعنی استفاده از فرش های رنگ تیره بر روی پارکت یا سرامیک با رنگ روشن. زیرا این کار جلوه زیباتری به اتاق نشیمن می دهد.

به طور کلی می توان گفت که سبک های مدرن برای طراحی اتاق نشیمن کوچک مناسب تر می باشند. اما اگر شما دوست دارید تا از سبک سنتی در طراحی خود استفاده کنید باید بدانید که از جزئیات کمتری استفاده کنید مثلا استفاده از یک فرش اصیل و مبلمان راحتی ساده.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اداری کوچک

نکات مهم در طراحی اتاق نشیمن

نکات مهم در طراحی اتاق نشیمن

نکاتی در رابطه با طراحی اتاق نشیمن

اتاق نشیمن از جنبه های زیادی مورد توجه است که اصلی ترین آن ها این است که در این مکان دوستان و خانواده دورهم جمع می شوند. از این رو علاوه بر راحتی باید جذاب نیز باشد. برای این کار باید سعی کنید تا با به کار گیری از وسایلی چون مبلمان، میز، صندلی و کتابخانه طرح مورد نظر خود را به دیگران معرفی کنید. پس از اینکه تصمیم گرفتید از کدام یک از شیوه های طراحی مدرن و سنتی برای دکوراسیون اتاق نشیمن خود استفاده کنید قبل از شروع به خرید وسایل باید طرح مورد نظر خود را متناسب با بودجه خود بر روی کاغذ پیاده کنید. در ادامه به جنبه های دیگر طراحی اتاق نشیمن می پردازیم.

بیشتر بخوانید : طراحی زیبای مطب دندانپزشکی و تاثیر آن بر آرامش بیمار

پیاده سازی طرح بر روی کاغذ

همانطور که در بالا اشاره کردیم اولین و مهم ترین قسمت در طراحی اتاق نشیمن داشتن طرح مورد نظر می باشد. پس از انتخاب سبک مورد نظر باید ابعاد اتاق و فضا های خاص آن را مشخص کنید. مثلا به محل قرار گیری پنجره یا راهرو توجه کنید. یا اینکه آیا مواردی وجود دارد که برای انتخاب های شما محدودیت ایجاد کنند؟ سپس لیستی از تمام وسایلی که در این اتاق می خواهید از آن ها استفاده کنید تهیه کنید. مانند: مبلمان، میز جلوی مبل، صندلی، آثار هنری، وسایل روشنایی و یا کتابخانه. علاوه بر این باید به بودجه خود توجه کنید و بر اساس آن خرید وسایل را الویت بندی نمایید.

توجه به کاربرد وسایل

در طراحی اتاق نشیمن باید توجه داشت که کوچک ترین وسایل، کاربدی و کار آمد هستند. از این رو شاید شما مجبور شوید تا تغییراتی در چیدمان مبلمانی که در اختیار دارید بدهید. تعداد زیاد میز و صندلی در اتاق باعث آشفتگی در محیط می شود. اگر در اتاق فضای کافی و راحت برای قدم زدن یا استفاده از وسایل دیگر مانند کمد ندارید، باید چند عدد از مبلمان خود را حذف کنید. راحتی به این معنا نیست که اتاق را با وسایل زیاد، شلوغ کنید. وجود مبلمان و وسایل دیگر که بیش از اندازه مورد استفاده قرار گرفته باشند حس راحتی و آسایش را از شما سلب می کنند. قبل از استفاده از هر وسیله ابتدا به فضای اتاق توجه نمایید.

بیشتر بخوانید : با انواع میز اداری بیشتر آشنا شوید

نکات مهم در طراحی اتاق نشیمن

نکات مهم در طراحی اتاق نشیمن

تاثیر رنگ در روشنایی فضا

استفاده از رنگ های مناسب در اتاق نشیمن از اهمیت زیادی برخوردار است. شما می توانید با رنگ مناسب روح و جان تازه ای به اتاق نشیمن خود ببخشید. به علاوه ترکیب رنگ های روحیه بخش و استفاده از سایه بر روی آن ها باعث می شود تا در بودن در چنین اتاقی احساس آرامش کنید. استفاده از سایه های رنگی که مورد استفاده قرار می گیرد سبب ایجاد حس شادابی و سر زندگی در اتاق می شود. ترکیب رنگ های خنثی که در دیوار ها و مبلمان استفاده می شوند با دیگر وسایل با رنگ های شاد جلوه زیبایی به اتاق نشیمن شما می دهد.

بیشتر بخوانید : انتخاب میز اداری و نکاتی درباره آن

اضافه کردن بافت

وجود رنگ های خنثی یا شاد و متفاوت اهمیت چندانی ندارند وقتی که از وجود بافت در طراحی استفاده نشود. وجود بافت در محیط به آن فضا بعد و حس لامسه می افزاید. علاوه بر این به وسایلی که دارای سطحی صاف و صیقلی هستند جذابیت و گرما می بخشد. وجود قالیچه هایی با پرز های نرم و لوازمی که با قطعات چوبی روی آن را تزیین کرده اند یا کوسن هایی با گلدوزی های زیبا به محیط شما بافت می دهد. این کار همچنین سبب دو چندان شدن جذابیت اتاق شده و به آن گرما و صمییمیت و روح می بخشد.

نکات مهم در طراحی اتاق نشیمن

وجود صندلی

اتاق نشیمن شما حتی اگر کوچک هم باشد باید از صندلی در آن استفاده کنید. این وسیله علاوه بر اینکه بسیار کاربردی است به راحتی قابل جابه جایی می باشد و می توان آن را به هر نقطه از اتاق که دوست دارید انتقال دهید. اگر فضای اتاق شما بزرگ است می توانید با استفاده از صندلی های متنفاوت دو فضای مجزا را برای دورهمی های دوستانه یا خانوادگی به وجود آورید یا اگر فضای چندان بزرگی در اختیار ندارید سعی کنید تا یک نقطه دنج را برای این کار در نظر بگیرید. زیرا این امر باعث حس نشاط و صمیمیت می شود.

نکات مهم در طراحی اتاق نشیمن

استفاده از آثار هنری

یکی دیگر از وسایل تزیینی برای اتاق نشیمن استفاده از آثار هنری می باشد. استفاده از آثار هنری سبب به وجود آمدن حس هیجان و زندگی در اتاق می شود. برخلاف اینکه اکثر مردم فکر می کنند استفاده از تصاویر زیاد بر روی دیوار سبب زیبا تر جلوه دادن آن می شود اما اینگونه نیست. در استفاده از تابلو و تصاویر هنری همیشه سعی کنید تا بخشی از دیوار خالی باشد این امر برای بهتر نشان دادن این آثار مفید تر است. علاوه بر این باید توجه داشت که دیوار سفید نیز چنین تاثیری را در فضا دارد.

نکات مهم در طراحی اتاق نشیمنکتابخانه

اگر در اتاق خود از فضای کافی برخوردار هستید حتما قسمتی از آن را به کتابخانه اختصاص دهید. وجود کتاب و کتابخانه در اتاق به آن هویت می بخشد و فضا را برای شما و دوستان و خانواده شخصی می کند و سبب راحتی می گردد. وجود کتابخانه چه در اندازه بزرگ و عریض آن چه در اندازه های کوچک و باریک علاوه بر فضای مناسب برای قرار دادن کتب می تواند پذیرای اشیا مورد علاقه شما نظیر چراغ مطالعه یا لوازم صوتی و تصویری و حتی گلدان باشد.

نکات مهم در طراحی اتاق نشیمن

انتخاب فرش مناسب برای اتاق نشیمن

یکی از نکات مهم در طراحی اتاق نشیمن انتخاب رنگ مناسب و چیدمان فرش است. سبک دکوراسیون و فرشی که انتخاب می کنید باید با هم تناسب و هم خوانی داشته باشند. به علاوه باید به ابعاد اتاق در انتخاب فرش نیز توجه داشت. در دکوراسیون مدرن بهتر است تا از فرش هایی با طراحی مدرن و جدید استفاده کنید. این در حالی است که در دکوراسیون سنتی قاعدتا فرش های ایرانی با نقش و نگار سنتی مورد استفاده قرار می گیرند. حتما لازم نیست تا فرش کل فضای اتاق را بپوشاند. بلکه لازم است تا متناسب با فضا و چیدمان از هر طرف به اندازه ای حاشیه در نظر گرفته شود.

نکات مهم در طراحی اتاق نشیمن

کاناپه

یکی دیگر از المان های اتاق نشیمن کاناپه است که حتی می توان از به عنوان نقطه کانونی اتاق نشیمن نام برد. به همین دلیل است که باید در عین جذابیت، راحت نیز باشد. عواملی که در انتخاب کاناپه مناسب مورد توجه است علاوه بر رنگ و سبک، اندازه آن می باشد که حتما باید در نظر گرفته شود. مدل های دو الی سه نفره از رایج ترین مدل های کاناپه می باشند. البته این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که قبل از خرید کاناپه حتما محل قرار گیری آن را انتخاب کنید.

نکات مهم در طراحی اتاق نشیمن

تلویزیون و محل قرار گیری آن

یکی از اصلی ترین وسایلی که در اتاق نشیمن مورد استفاده همه اعضا قرار می گیرد تلویزیون است. برای داشتن زاویه دید مناسب برای همه بهتر است تا آن را روبروی در ورودی قرار دهید تا همگان دید مناسب بر روی آن داشته باشند و بتوانند به تماشای آن بپردازند. برای زمان هایی که از تلویزیون استفاده نمی شود و می خواهید کمتر در چشم باشد می توانید تا آن را درون قابی قرار دهید تا علاوه بر استفاده از آن به زیبایی اتاق نیز بیافزایید.

از وبسایت تنها شرکت مبلمان اداری در غرب تهران دیدن فرمایید 

مبلمان اداری آدینا

مطالب مرتبط :

اصول طراحی مبلمان اداری

اصول طراحی مبلمان اداری

اصول طراحی مبلمان اداری یعنی استاندارد و بی تقص بودن . در این مقاله با عنوان ” اصول طراحی مبلمان اداری ” سعی داریم شما

راهنمای خرید میز منشی

راهنمای خرید میز منشی

راهنمای خرید میز منشی خلاصـــه ای از متن:  مقاله پیش روی شما یک راهنمای خرید میز منشی جامع و کامل می باشد. کانتر پذیرش یا

ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن

ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن

ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن چگونه است ؟ ساخت پارتیشن اداری و پیاده سازی آن طبق چه فاکتورهایی انجام می شود ؟ انواع پارتیشن

خرید مبلمان اداری

خرید مبلمان اداری

خرید مبلمان اداری عنوان مقاله و بحث امروز ما در تحریریه مبلمان اداری یکتا است در این مقاله همانطور که از عنوانش ( خرید مبلمان

استعلام قیمت + مشاوره رایگان 

جهت دریافت لیست قیمت یا دریافت هرگونه مشاوره لطفا شماره تماس خود را وارد کنید، تیم یکتا فرنیچر در اولین فرصت با شما تماس می گیرند