تهران ، میدان پونک ، مجتمع تجاری بوستان | تلفن فروش و مشاوره : 02144620086 ، 02144620087 ، 02144620089
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دسترسی سریع به محصولات

چه کسانی باید محیط کاری خود را به سبک کلاسیک دکوراسیون کنند؟

فهرست مطلب :

دکوراسیون داخلی کلاسیک دارای الگو استایل خاصی است . به طور کلی این سبک دارای مفاهیم مختلفی از قبیل ثبات ، تناسب و تقارن ، سخت گیری ، تجمل و هویت می باشد . برای اجرا و پیاده سازی این سبک بایستی به جزئیات توجه کنید . رنگ‌های سبک کلاسیک اصیل و درباری و ملایم هستند . در مجموع رنگهای بژ ، کرم ، خاکستری ، صدفی ، شرابی ، طلایی ، هلویی ، نقره‌ای ، زیتونی و آجری زیر مجموعه این سبک دکوراسیون داخلی است . در ادامه این مقاله به تشریح این سبک و نکات مهم آن می‌پردازیم با مجموعه مبلمان اداری یکتا همراه باشید .

سبک دکوراسیون کلاسیک چیست ؟

قبل از تشریح اصول دکوراسیون کلاسیک ، بهتر است در ابتدا این سبک را بشناسید و از اصول ابتدایی آن با خبر شوید . سبک کلاسیک دکوراسیون داخلی در واقع مجموعه ای از قواعد و اصول اولیه معماری رم و یونان باستان است . دکوراسیون سبک کلاسیک بیشتر شبیه به سبک سنتی غرب است ، به طور کلی معماران برای اجرا و پیاده سازی این سبک از المان های و تجهیزات مختلف استفاده می کنند .

در این سبک تمامی عناصر بکار گرفته شده دارای مشخصه خاص هستند . اصلی ترین مشخصه سبک کلاسیک نظم ، تقارن است . به طور کلی تمامی رنگ‌ها باید لطیف ، ظریف و گرم باشند . اساس این سبک بر آرامش و راحتی است . بایستی برای اجرای این سبک دکوراسیون داخلی از متریال و مواد طبیعی خاصی استفاده کنید . به طور کلی کفپوش ، پارکت ، پارچه‌های مخمل ، فرش خاص زیر مجموعه این سبک دکوراسیون داخلی است . برای خرید و تزیین خانه بایستی از تجهیزات و المان های اشرافی و زیبا استفاده کنید .

1 12

فلسفه پیدایش دکوراسیون کلاسیک

واژه کلاسیک در واقع از کلاسیکوس که یک واژه لاتین گرفته شده است . این کلمه به معنی درجه یک بودن است . به طور کلی آثار خاص و تک در زیر مجموع این سبک قرار می گیرد . در مجموع برای اجرا و پیاده سازی سبک کلاسیک شما باید از یکسری اصول و قواعد اصلی پیروی کنید . توجه نکردن به این اصول محیط زندگی شما را زشت می کند و از طرفی هزینه شما هدر می شود .

تاریخچه سبک دکوراسیون کلاسیک

سبک کلاسیک یکی از الگوهای قدیم معماری و دکوراسیون است . به طور کلی این سبک دکوراسیون داخلی مادر بسیاری از سبک های دیگر است . از زیر مجموعه های این سبک های می توان به سبک نئوکلاسیک اشاره کرد . بهتر است بدانید این سبک از اواسط قرن نوزدهم رواج پیدا کرد . بیشتر سبک‌های معماری که پس از رنسانس در اروپا‌ متولد شد زیر مجموعه این سبک قرار دارد . نمای رومی از شاخه های این سبک دکوراسیون است . معماری و دکوراسیون کلاسیک دارای المان ها و الگوهای خاص و زیبایی است .

این سبک از اوایل قرن پنجم استارت خورد . عده ای شروع سبک کلاسیک را بعد از انقلاب صنعتی می دانند . انقلاب صنعتی در زندگی بشری آنچنان تغییری ایجاد کرد که برخی آن را با انقلاب کشاورزی دوره نئولیتیک مقایسه می کنند . به طور کلی اکثر مردم آن دوره از معیشت خوبی برخوردار نبوده اند ، بیشتر کار این افراد کشاورزی بود . آنها از مصالح ساده با الگو های ابتدایی استفاده می کردند .

اساس و اصل دکوراسیون کلاسیک

رنگ‌های اصلی معماری داخلی به سبک کلاسیک اصیل و درباری هستند . بژ ، کرم ، خاکستری ، صدفی ، شرابی ، طلایی ، هلویی ، نقره‌ای ، زیتونی و آجری از رنگ‌های متداول رنگهای این سبک دکوراسیون داخلی است . این سبک دارای المان ها و الگو های خاصی است . تمامی رنگ‌ها باید لطیف ، ظریف و گرم باشند ، به طور کلی شما با استفاده از این سبک دکوراسیون داخلی می توانید آرامش و راحتی را برای خود و عزیزانتان پدید بیاورید . نکته کلیدی : در خانه های به سبک کلاسیک بایستی حس تجملات و اشرافی را به وجود آورید . یکی از قانون‌های اولیه این سبک اجتناب از هر گونه عدم خلوص و ظاهرسازی است . شما بایستی از متریال‌ ها ، مبلمان و اکسسوری‌ های خاص استفاده کنید .

2 12

عاشقان دکوراسیون کلاسیک

این سبک در اصل یک سبک متعادل‌ است . دکوراسیون کلاسیک از تلفیق دو سبک سنتی و مدرن به وجود آمده است . به طور کلی این سبک برای افرادی که به هر دو این سبک علاقمند هستند بسیار مناسب است . اگر از عاشقان تجمل گرایی هستید و وسایل دکوری خاص را دوست دارید بهتر است از این سبک برای دیزاین و دکوراسیون خانه خود استفاده کنید ، حضور در این فضا حس خوبی را به شما منتقل می کند و شما از تماشای این دکوراسیون لذت می برید .

قوانین سبک دکوراسیون کلاسیک

سبک کلاسیک دارای مشخصه و نشان های مخصوصی است . برخی از ویژگی های سبک کلاسیک با سایر سبک ها مانند نئوکلاسیک یا حتی مدرن مشترک بوده و برخی مخصوص همین سبک است . در کتاب ها و منابع مختلف، ویژگی های مختلفی این سبک دکوراسیون داخلی ثبت شده است . در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک همه وسایل باید دارای المان ها و الگوهای خاصی باشد . دکوراسیون داخلی کلاسیک بر اساس نظم ، تعادل، دقت و ظرافت فراوان پایه گذاری شده است .

چرا سبک کلاسیک را برای دکوراسیون انتخاب کنیم؟

دیگر کسی را نمی‌یابید که بی توجه به اثربخشی دکوراسیون در میزان موفقیت و روند کاری، فضای اداری خود را چیدمان کنند. وقتی به منظور دستیابی به بهترین چیدمان ، انواع سبک دکوراسیون اداری را مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌دهید، خواهید یافت که برای ساختن محیطی منظم، زیبا و در عین حال باشکوه و شیک، این دکوراسیون اداری کلاسیک است که نسبت به سایر سبک‌ها ارجحیت می‌یابد. سبکی که برای اجرای آن در فضای اداری همواره در عرصه مد در جریان می باشد.

4 2

معیار انتخاب بهترین رنگ در دکوراسیون اداری کلاسیک

برای القای حس رسمی و شیک بودن به محیط، رنگ هایی با تناژ گرم نظیر کرم، قهوه ای، طلایی، سفید، زرشکی و… را بهتر است معیار انتخاب خود قرار دهید. رنگ هایی که اگر در هماهنگی و هارمونی با دیگر رنگ های موجود در لوازم و مبلمان استفاده شوند، حس گرما و صمیمیت را که برای انجام کارهای تیمی نیاز است بوجود می‌آورد.

وجه تمایز سبک دکوراسیون کلاسیک و دکوراسیون مدرن در ادارات

با وجود اینکه دکوراسیون اداری کلاسیک با هدف ایجاد فضایی شیک و مجلل، از مبلمانی شکیل و کنده کاری شده، تزئیناتی متناسب و… استفاده می‌کند؛ ولی دکوراسیون اداری مدرن خود را برمبنای سادگی و زیبایی شکل می‌دهد. همین تفاوت در چیدمان و انتخاب مبلمان است که این دو سبک را از یکدیگر متمایز ساخته و به گونه‌ای سبک کلاسیک را برای فضاهای کاری بزرگ‌تر و سبک مدرن را برای فضاهای کاری با ابعاد کوچکتر مطلوب کرده.

دکوراسیون کلاسیک

متریال مناسب دکوراسیون اداری کلاسیک

گرچه بسته به سلیقه افراد در انتخاب مبلمان، شکل و ابعاد فضا و… دکوراسیون اداری به سبک کلاسیک ممکن است متفاوت از یکدیگر چیدمان شوند، اما در همه فضاهای اداری به سبک کلاسیک شاهد استفاده از متریال شیشه و چوب خواهیم بود. وجود نقش و نگارهای مختلف بر روی این متریال‌هاست که با دو چندان کردن جذابیت، محیط کاری لوکسی را می‌سازد.

نقش مبلمان کلاسیک در دکوراسیون اداری

درست است که واژه دکوراسیون به عنوان نوعی هنر و علم تعریف می‌شود، ولی این وجود مبلمان و دیگر لوازم است که با انتخاب و چیدمان در فضا، نه تنها مفهوم دکوراسیون را به وضوح بیان می‌کند، بلکه با شکل گیری ساختار فضا، روح و معنا به محیط کار می‌بخشد.

این مبلمان که به شکلی نوع سبک دکوراسیون اداری را در خود گنجانده‌اند، می‌بایست متناسب با هر یک از سبک‌های مورد نظر انتخاب و خریداری شوند. به همین دلیل است که مبلمان کلاسیک در ادارات برای تجلی سبک کلاسیک، اغلب از متریال چوب و چرم، به صورت منبت کاری شده و با تزئینات چشمگیر، همراه با ظرافتی غیر قابل وصف بفروش می‌رسند تا به صورتی ویژگی شکیل و خاص بودن در فضا را نمایان سازند.

3 11

پرکاربردترین چوب‌های مورد استفاده در دکوراسیون اداری

چوب را می‌توان از رایج ترین متریال‌های مورد استفاده در دکوراسیون اداری به سبک کلاسیک بدانیم. از میان تنوعات گسترده این متریال، چوب راش بیشترین کاربرد را در ساخت میز و صندلی و مبلمان کلاسیک دارد. در عین ساختار چوبی مبلمان کلاسیکی، بدنه‌ای با رویه پوشیده از چرم و یا مخمل است که آن را برای چیدمان در دکوراسیون اداری کلاسیک، منحصر به فرد کرده است.

نورپردازی در دکوراسیون اداری کلاسیک

تامل برانگیزترین بخشی که توجه به آن در طراحی و دکوراسیون ادارات در هر سبکی باید در اولویت کار قرار گیرد، نورپردازی می‌باشد. استفاده از نورهای گرم به اشکال مختلف است که گرما بخش محیط کاری شما می‌شود. لوسترهای کلاسیک، نورهای مخفی در سقف و دیوار‌ها، لامپ‌های هالوژنی، آباژورهای رومیزی و… همگی از جمله روش‌های ایده آل برای نورپردازی محیط کاری می‌باشند.

پرکاربردترین عناصر تاثیر گذار در دکوراسیون اداری

دکوراسیون ادارات بر مبنای سه عنصر اصلی و تاثیر گذار نوع سبک دکوراسیون، مبلمان و رنگ شکل می‌گیرند. هر کدام از این عناصر بسته به میزان بودجه مالی، کارایی و کاربرد، سلیقه افراد و توجه به دیگر موارد، برای طراحی و دکوراسیون ادارات حائز اهمیت می‌شوند.

تاثیرات استفاده از گیاهان در سبک دکوراسیون کلاسیک ادارات

وقتی که چوب به عنوان متریال اصلی در دکوراسیون سبک کلاسیک به کار برده می‌شود، استفاده از گیاهان طبیعی به صورت گلدان‌های کوچک و بزرگ و یا فلاور باکس‌ها همراه با این متریال نیز، به عنوان عوامل اثربخش در نحوه کار و فعالیت کارمندان لازم و ضروری است. عناصری که با شکوفا کردن حس سرزندگی و شادی در بین کارمندان و به طور کل در محیط‌های کاری، که امروزه بیش از هر چیزی حضورشان در این فضاها احساس می‌شود، تاثیر بسزایی در پیشرفت و موفقیت کاری خواهد داشت.

تلفیق سبک کلاسیک با دیگر سبک‌های دکوراسیون اداری

شاید ایده جالبی به نظر رسد که سبک کلاسیک و مدرن را در دکوراسیون ادارات در هماهنگی با یکدیگر تلفیق کنید. این نوع چیدمان شاید از لحاظ بصری، زیبایی ویژه‌ای را پیش چشمان مراجعه کنندگان ایجاد نماید، ولی همیشه گزینه ای عالی و ایده آل نمی‌تواند باشد. این مدل تلفیقات سبک در دکوراسیون، معایبی را نیز با خود به همراه دارد. آشفتگی، بی نظمی در فضا، عدم هارمونی در چیدمان و… همگی از معایبی است که ممکن است در اثر تلفیق دکوراسیون اداری کلاسیک با دیگر سبک‌ها به وجود آید

مطالب مرتبط :

میز کنفرانس یو شکل

میز کنفرانس U شکل

میز کنفرانسU شکل یکی از مرسوم ترین مدل ها و طرح های میز های کنفرانس است که در کاتالوگ شرکت مبلمان اداری یکتا طرح ها

انتخاب میز کنفرانس

چگونگی انتخاب میز کنفرانس مناسب

انتخاب میز کنفرانس برای محیط‌های کاری به موارد بسیار زیادی وابسته است که در این مقاله از تیم تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا سعی داریم

طراحی سالن همایش

طراحی سالن همایش

طراحی سالن همایش و در نتیجه ساخت و تجهیز آن علاوه بر نیاز به دانش معماری مستلزم داشتن دانش و اطلاعات دیگری می باشد که

https://yektafurniture.com/

دکوراسیون داخلی مطب

دکوراسیون داخلی مطب عنوان امروز ما در این مقاله است . ما در تحریریه مبلمان اداری یکتا قصد داریم به بررسی دکوراسیون داخلی در تعدادی

استعلام قیمت + مشاوره رایگان 

جهت دریافت لیست قیمت یا دریافت هرگونه مشاوره لطفا شماره تماس خود را وارد کنید، تیم یکتا فرنیچر در اولین فرصت با شما تماس می گیرند