تهران ، میدان پونک ، مجتمع تجاری بوستان | تلفن فروش و مشاوره : 02144620086 ، 02144620087 ، 02144620089
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دسترسی سریع به محصولات

دکوراسیون اداری دفتر وکالت

فهرست مطلب :

دکوراسیون اداری دفتر وکالت موضوع امروز مما در این مقاله است و قصد داریم در مورد نحوه چگونگی اجرا و طراحی دکوراسیون اداری برای انواع مختلفی دفاتر وکالت صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

همان طور که می دانید اولین و مهم ترین هدف در طراحی دکوراسیون اداری یک فضا، القا و ایجاد انرژی مثبت و حس آرامش در افرادیست که در آن مکان حضور دارند می باشد. در کنار توجه به این هدف مهم باید طراحی دکوراسیون داخلی با نوع کاربری فضای مورد نظر ، تناسب داشته باشد. لازمه رسیدن به این تناسب داشتن اطالاعات کافی در مورد روحیات، سنین و به طور کلی اطلاعات روان شناسی از افرادی است که در آن فضا حضور خواهند داشت. در ادامه به بررسی این جنبه از طراحی دکوراسیون اداری دفتر وکالت می پردازیم.

به طور معمول افرادی که به دفتر وکالت مراجعه می کنند درگیر مشکل یا مشکلات حقوقی شده اند، بنابراین طبیعی است که با بار زیادی از استرس، اضطراب و دلهره همراه هستند . حتی در مواردی از قبیل مشکلات خانوادگی احساس عدم امنیت نیز به موارد ذکر شده اضافه می شود. در کنار همه این ها از آن جایی که غالبا هزینه های امور وکالت بالاست، مراجعین فقط در صورت کسب اعتماد کامل مجاب می شوند که باز هم به آن دفتر مراجعه کنند. پس ما با عده ای مراجعه کننده با بار منفی روحی بالایی مواجه هستیم که باید در طراحی خود حداکثر دقت و ظرافت خود را برای کاستن از این بار منفی به خرج دهیم. علاوه بر همه این ها ما با فضایی رو به رو هستیم که به طور مستقیم با قانون و قوانین سر و کار دارد؛ پس در طراحی خود باید به گونه ای عمل کنیم که مراجعین به محض ورود، این ارتباط مستقیم را درک کنند. از طرفی دیگر باید در طراحی خود حس امید به آینده را در ذهن مراجعین القا کنیم چرا که آن ها برای روزهای بهتر پا به چنین فضایی گذاشته اند. این ظرافت ها شامل انتخاب متریال مورد استفاده در طراحی، انتخاب رنگ ها، قرار گیری و چیدمان عناصر مختلف و نور پردازی می باشد. البته میزان فضایی که در اختیار طراح قرار می گیرد نیز بر روی تمامی موارد بالا تاثیر گذار خواهد بود. در ادامه به بررسی چند مورد از دفاتر وکالت و نحوه طراحی دکوراسیون آن ها می پردازیم. در ادامه مبلمان اداری یکتا همراه باشید.

مبلمان اداری یکتادکور تولید کننده انواع مبلمان اداری کلاسیک ، مدرن و لوکس می باشد. برای آشنایی با محصولات ما به بخش های مربوط مراجعه نمایید.

انواع دکوراسیون دفتر وکالت

همان طور که می دانید طراحی دکوراسیون اداری به دو دسته اصلی کلاسیک و مدرن تقسیم می شود. استفاده از هر سبک در جایگاه مناسبش می تواند ما را به نتایج دلخواه مان در طراحی برساند. آن چیزی که به ما کمک می کند تا تصمیم بگیریم از کدامین سبک طراحی استفاده کنیم در درجه اول کاربری فضای مورد نظر است. در استفاده از سبک های طراحی دکوراسیون همیشه سه راه حل پیش روی ما قرار دارد. نخست طراحی بر اساس سبک مدرن، دوم طراحی بر اساس سبک کلاسیک و سوم طراحی بر اساس تلفیقی از این دو. چیزی که باید بدانیم آنست که در برخی فضا ما حق استفاده از یک سبک را نداریم؛ البته نه اینکه نتوانیم از آن سبک در آن فضا استفاده کنیم بلکه بدان معنی که استفاده از آن سبک در آن فضا ما را از اهداف اصلی طراحی دور می کند مگر اینکه بخواهیم با ایجاد تضاد جلب توجه کنیم.

بیشتر بخوانید : مبلمان اداری کلاسیک

در ادامه این موضوع به عنوان مثال فضایی را در نظر بگیرید که فعالیت های مدرن و پیشرفته ای در آن ها انجام می شود ( مثل استدیوی ساخت بازی های رایانه ای ). طبیعیست که مناسب ترین سبک برای طراحی دکوراسیون این فضا استفاده از سبک مدرن است؛ اما استفاده از سبک کلاسیک به معنای غلط بودن نیست، چه بسا با به خرج دادن ظرافت های بسیار بتوان نتایج خوبی را از این طراحی خاص کسب کرد. اما روی سخن ما با افرادیست که تازه به دنیای بزرگ و پیچیده دکوراسیون پا گذاشته اند و الزامیست که در ابتدای راه باید از قواعد و قوانین پیروی کرد. مثال بالا را برای سبک کلاسیک هم می توانیم بزنیم. فرض کنید قرار است دکوراسیون فضایی را طراحی کنیم که در آن جا به ساخت صنایع دستی پرداخته می شود. طبق قواعد و چارچوب ها مناسب ترین سبک برای طراحی دکوراسیون این فضا، سبک کلاسیک می باشد.

بیشتر بخوانید : مبلمان اداری مدرن

بیشتر در مورد دکوراسیون اداری بخوانید 

دکوراسیون دفتر وکالت کوچک

این نکته بر هیچ کس پوشیده نیست که در طراحی هر آن چه فضایی که در اختیار طراح قرار می گیرد کوچک باشد، به همان میزان طراح به سمت یک طراحی مینیمال حرکت می کند؛ چرا که به کار بردن زیاد المان ها و استفاده زیاد از رنگ های باعث بالا بردن تنش در فضا می شود. از طرفی فضا را کوچک تر نشان می دهد و این احساس نوعی خفگی و تحت فشار بودن را در شخص ایجاد می کند.

استفاده از مبلمان اداری خطی اولین نکته ای است که می تواند به یک طراحی مینیمال برای فضای کوچک کمک کند. هم چنین باید حواسمان باشد که تا حد ممکن از میز اداری کمتر و کوچک تر با طراحی مناسب در این فضا استفاده کنیم. از آن جایی که وجود برخی وسایل مانند پرونده ها و کتاب های تخصصی در دفتر الزامیست، باید تمامی دقت خود را در شلوغ نشدن فضا به خرج دهیم. لازمه انجام این کار هم بهره بردن از کمد اداری و کتابخانه های اداری مناسب می باشد .

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اداری فضاهای کوچک

دومین نکته مهم در طراحی چنین فضای کوچکی رنگ ها هستند. به دلیل کوچک بودن فضا، ما حق استفاده از تنوع رنگی بالا را نداریم. بهترین رنگ زمینه برای چنین فضاهایی رنگ طوسی یا خاکستریست.

سومین نکته در طراحی، نور پردازی مناسب برای فضا می باشد. باز هم به دلیل فضای محدود باید شدت نور را به شکل درست کار کنیم؛ چرا که نور زیاد خود باعث افزایش تنش و اضطراب می شود. همچنین می توانیم با استفاده از نور های رنگی ملایم به انتقال هر چه بیشتر آرامش در محیط اداری کمک کنیم.

بیشتر بخوانید : تجهیز سالن همایش

در ادامه توضیح خواهیم داد که بهتر است میز منشی و دیگر کارکنان ( میز کارشناسی ، میز مدیریت و … ) رو به روی مراجعه کنندگان نباشد. اما گاهی اوقات به دلیل نبود فضای کافی و کوچک بودن دفاتر وکالت این اتفاق می افتد. در این صورت توصیه می کنیم از میز های اداری بلند برای برقراری کمتر تماس چشمی بین کارکنان و مراجعه کنندگان استفاده کنید. استندها هم گزینه خوبی برای ایجاد این فاصله به شمار می روند.

یکی دیگر از المان هایی که در طراحی دکوراسیون اداری دفتر وکالت کوچک موثر است نصب آینه بر روی دیوار ها می باشد. وجود دیوار، فضای دفتر اداری شما را بزرگ تر نشان خواهد داد.

شاید شما به دلیل فضای کم نتوانید اتاق بایگانی را از اتاق اصلی جدا کنید. در این صورت حتی الامکان سعی فقط آن دسته از موارد خیلی ضروری را در اتاق اصلی نگه دارید تا از شلوغ شدن دفتر جلوگیری شود.

دفتر وکالت شیک

دفتر وکالت از جمله فضاهای به شمار می رود که ما برای هر چه شیک تر بودن آن دستمان باز است. چرا که شیک بودن آن باعث اعتبار بخشی به آن فضا می شود و این اعتبار مستقیم به مراجعین القا می شود. البته که شیک بودن فضای اداری برای تمام کسب و کار ها بسیار مهم و حائز اهمیت است . برای به تحقق رساندن این هدف دو المان بسیار به ما کمک می کند. یکی رنگ ها و دیگری وسایل تزئینی و دکوری مورد استفاده در اتاق. رنگ هایی که در این مسیر به ما کمک می کنند عموما رنگ های گرم هستند. اشتباهی که در طراحی دکوراسیون اکثر دفاتر وکالت انجام می دهند استفاده بیش از حد از رنگ های خنثی می باشد. این کار حس عدم تحمل را در افراد بالا می برد. اما اگر آن ها را در کنار رنگ های گرم به کار ببریم دو حس آرامش و صمیمیت را در کنار هم خواهیم داشت. هم چنین با استفاده از وسایل دکوری و تزئینی دارای اصالت می توانیم به دفتر وکالت خود اعتبار بیشتری ببخشیم.

همان طور که گفتیم برای اعتبار دادن به دفتر خود باید رنگ های گرم استفاده کنیم. به کار گیری نور زرد در این راستا کمک زیادی به ما می کند. اگر دفتر وکالت ما پنجره دارد می توانیم با استفاده از پرده های حریر رنگ روشن هم از نور طبیعی بهره ببریم وهم انرژی مثبت دفتر را بالا برد. اما چرا تاکید ما به استفاده از رنگ های روشن و نور کافی در دفتر وکالت است؟ در پاسخ باید گفت که همه ما در ذهنمان ثبت است که بیشتر انسان ها در تاریکی دچار حس ترس، اضطراب و نگرانی می شوند و این موضوع را خصوصا در کودکی خود و یا دیگران یافته ایم. در مورد استفاده از کاغذ دیواری نیز باید بگوییم کاغذ دیواری های رنگ روشن با اشکال یا خطوط منظم برای دکوراسیون دفتر وکالت ما بسیار مناسب است. این خطوط و اشکال منظم تداعی کننده قوانین هستند و به مراجعه کننده این حس را القا می کند که وکیلی را انتخاب کرده که به قوانین کاملا مسلط است و اشراف کامل دارد. هرگز از کاغذ دیواری های تیره رنگ در دفتر وکالت استفاده نکنید؛ چرا که تنش را بالا برده و این اصلا برای محیط مورد نظر ما مناسب نیست. یادمان باشد هر حس و انرژی که مراجعه کننده دریافت می کند، آن را در رفتار و کلامش می توان یافت و در نهایت بر روی کیفیت کار آن وکیل تاثیر مستقیم می گذارد.

در مورد وسایل دفتر هم می توانیم به نوع مبلمان اداری اشاره کنیم. استفاده از مبلمان با چوب تراشی های زیبا و شکیل به شیک بودن دفتر کمک زیادی خواهد کرد. البته راحتی مبلمان اداری هم نباید فراموش شود.

بیشتر بخوانید : اهمیت مبل اداری

پلان دفتر وکالت

در این قسمت می خواهیم نگاهی کلی تر به یک دفتر وکالت بیندازیم. در یک تقسیم بندی کلی دفتر وکالت به دو بخش لابی و دفتر اصلی تقسیم می شود. در طول مراحل طراحی باید به همان میزان که به دفتر اصلی دقت داریم به لابی نیز توجه داسته باشیم. اگر مراجعه کننده در طول مدت انتظارش در لابی حس مثبتی دریافت کرده باشد، طبیعتا آن حس مثبت را به همراه خودش به دفتر می برد. استفاده از تابلو ها و تصاویری که مراجعه کننده را هم به آرامش دعوت کند و هم او را دعوت به تفکر کند، حس خاص بودن آن دفتر را در او به وجود می آورد. از تاثیر وجود گیاهان در نیز نباید بگذریم. گیاهان همواره باعث انتقال انرژی مثبت، حس سرزندگی و امید به آینده هستند. به خاطر داشته باشید که حتی اگر اتاق انتظار دفتر وکالت شما کوچک است حتما از یک گیاه کوچک آپارتمانی استفاده کنید. فراهم آوردن امکانات ساده در ایجاد و القای یک حس اعتماد و اطمینان تاثیر شگفت آوری دارد. از جمله این امکانات می توانیم به یک دستگاه آب سرد کن که قابلیت جوش کردن آب را هم داشته باشد اشاره کنیم. در کنار آن حتما چای کیسه ای و قهوه فوری نیز بگذارید.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اداری کلاسیک

از معطر بودن اتاق اصلی و اتاق انتظار دفتر وکالت نیز غافل نشوید. استفاده از یک خوش بو کننده هوا با بوی ملایم تاثیر فوق العاده ای در ایجاد آرامش خواهد داشت.

نکته مهمی که در طراحی دکوراسیون اداری دفتر وکالت وجود آنست که تمامی طراحی ها باید به کل فضا تعمیم داده شود؛ از این رو ما باید طراحی دکوراسیون خود را حتی در سرویس بهداشتی نیز رعایت کنیم.

وسایل تزئینی دفتر وکالت

اولین نکته در چیدمان دکوراسیون دفتر وکالت، توجه به جای گیری و قرارگیری کانتر پذیرش می باشد. در اتاق انتظار دفتر وکالت حتی الامکان سعی کنید میز منشی را در جلوی صندلی انتظار قرار ندهید. اما دلیل این امر چیست؟ همان طور که می دانیم معمولا مراجعه کنندگان به یک دفتر وکالت به دلیل مشکلاتشان حال روحی مناسبی ندارند؛ اگر میز منشی و دیگر کارکنان رو به روی مراجعه کنندگان قرار گیرد می تواند اثر سو و منفی بر روحیه و کیفیت کار کارکنان بگذارد

در مورد چیدمان وسایل روی میز وکیل نیز باید بگوییم حتی الامکان میز خلوت باشد یا وسایل آن به گونه ای چیده شوند که مانع ارتباط چشمی بین وکیل و موکل نشود. در این جا دقیقا بر خلاف آن چه که در اتاق انتظار دیدیم عمل کردیم. در انتخاب مبلمان اداری موکل در اتاق وکیل نیز باید نهایت دقت را داشته باشیم. تمام مبلمان اداری باید راحت باشند تا هنگام گفتگو مراجعه کننده احساس ناراحتی و معذب بودن نداشته باشد.

دکوراسیون دفتر وکالت در تهران

توجه به عدم وجود آلودگی صوتی از نکاتی است که باید در طراحی دکوراسیون دفتر وکالت به آن توجه کنیم. از آن جا صحبت های بین وکیل و موکل کاملا محرمانست، بنابراین باید دیوار های دفتر وکالت عایق بندی شده باشند که صدایی به بیرون منتقل نشود و همین طور صدایی از بیرون به داخل نیاید که تمرکز افراد را بر هم بزند.

در طراحی میزهای اداری دفتر وکیل سعی نکنید از میز اداری و مبل اداری مجلل استفاده کنید. این انتخاب باعث به وجود آمدن سدی برای ایجاد صمیمیت بین وکیل و موکل خواهد شد.

به لامپ ها و چراغ ها توجه ویژه داشته باشید. هرگز از لامپ ها و چراغ های ساده در طراحی دکوراسیون اداری دفتر وکالت استفاده نکنید. این کار از جذابیت و شیک بودن دفتر می کاهد. به جای آن می توانید از چراغ های فانتزی با طرح های متناسب دکورتان استفاده کنید.

وجود آباژور چه در اتاق انتظار و چه در اتاق اصلی حس مطالعه و آرامش را بیشتر می کند. پس اگر فضای کافی دارید حتما از یک آباژور با طرح، اندازه و رنگ مناسب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : ویژگی یک میز مدیریتی خوب چیست ؟

عکس دفتر وکالت تهران

دکوراسیون اداری دفتر وکالت به دو شیوه مدرن و کلاسیک قابل طراحی می باشد. عموم دفاتر وکالت کلاسیک از روی سبک کلاسیک دفاتر وکالت اروپایی طراحی می شوند. رنگ های تیره خصوصا قهوه ای در دکوراسیون اداری دفتر وکالت جایگاه ویژه ای دارند. از نظر متریال نیز عموما سعی می کنند از چوب و چرم در طراحی میز های اداری، قفسه ها و کتاب خانه ها استفاده کنند.

در دکوراسیون اداری دفتر وکالت به شیوه مدرن اصل بر سادگی یا همان مینیمال بودن است. هم چنین سعی می شود به رنگ های روشن توجه بیشتری شود. از نظر متریال نیز گاهی اوقات ترکیبات با کیفیتی از فلز و پلاستیک جای گزین چوب و پارچه های مختلف جای گزین چرم در دکوراسیون اداری دفتر وکالت به سبک کلاسیک می شود.

نمونه طراحی دفتر وکالت

یکی ار نکات مهمی که باید در طراحی دکوراسیون اداری دفتر وکالت به آن توجه کرد وجود لوگوی دفتر در طراحی اتاق انتظار و اتاق اصلی می باشد. با طراحی لوگوی مناسب و قرار دادن آن در جای مناسب دفتر ، بخش زیادی از معرفی شما صورت خواهد گرفت.

اگر فضای کافی در اختیار دارید سعی کنید حتما کتاب خانه ای هر چند کوچک در اتاق انتظار را در طراحی دکوراسیون اداری دفتر وکالت خود جای دهید. کتاب ها را به دو بخش تخصصی و عمومی تقسیم کنید. کتاب های تخصصی باعث افزایش اعتماد مراجعه کننده به آن دفتر می شود و کتاب های عمومی این حس را در مراجعه کننده القا می کند که به او احترام گذاشته شده است.

مطالب مرتبط :

خرید مبلمان اداری

خرید مبلمان اداری

خرید مبلمان اداری عنوان مقاله و بحث امروز ما در تحریریه مبلمان اداری یکتا است در این مقاله همانطور که از عنوانش ( خرید مبلمان

https://yektafurniture.com/

مبلمان اداری خاص

مبلمان اداری خاص ، چرا باید خاص باشیم . مبلمان اداری خاص به چه مبلمان و لوازم اداری اطلاق میگردد ؟ یقینا پاسخ دادن به

میز کنفرانس 6 نفره ارزان

میز کنفرانس ۶ نفره

استعلام قیمت میز کنفرانس 6 نفره به همراه مشاوره خرید میز کنفرانس یکی از مهمترین اجزاء یک دکوراسیون اداری به شمار می‌رود، میز کنفرانس در مجموعه مبلمان

طراحی سالن همایش

طراحی سالن همایش

طراحی سالن همایش و در نتیجه ساخت و تجهیز آن علاوه بر نیاز به دانش معماری مستلزم داشتن دانش و اطلاعات دیگری می باشد که

استعلام قیمت + مشاوره رایگان 

جهت دریافت لیست قیمت یا دریافت هرگونه مشاوره لطفا شماره تماس خود را وارد کنید، تیم یکتا فرنیچر در اولین فرصت با شما تماس می گیرند