تهران ، میدان پونک ، مجتمع تجاری بوستان | تلفن فروش و مشاوره : 02144620086 ، 02144620087 ، 02144620089
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دسترسی سریع به محصولات

چگونه یک میز اداری مناسب را انتخاب کنیم؟

فهرست مطلب :

 میز اداری مناسب و انتخاب آن و مبلمان اداری به منظور طراحی و پیاده سازی دکوراسیون اداری بسیار حائز اهمیت است . زیرا که انتخاب درست مبلمان و میز اداری تاثیر شگفت انگیزی در شیک و خاص بودن دفتر کار شما می گذارد و سبب جلب توجه افراد می‌ شود و در نتیجه اثر مثبت بر کسب و کار شما و افزایش بازدهی اداره‌ خواهد داشت.

در این مقاله شرکت مبلمان اداری یکتا سعی دارد تا شما را با مناسب ترین و زیباترین میز اداری مخصوص محل کار آشنا کند تا یک انتخاب درست و حرفه‌ای داشته باشید


چرا باید از یک میز اداری مناسب استفاده کنیم ؟

طراحی و دکوراسیون قسمت های مختلف دفتر و اداره یک امر بسیار مهم است که برای آن از انواع مبلمان و میز‌های اداری استفاده می‌شود تا فضای اداری شما را به یک فضای شیک تبدیل کند. انتخاب میز اداری مناسب کارمندان و میز اتاق مدیریت باید با فضای اداره تطابق داشته باشد. میز اداری یکی از اولین چیزهایی است که هنگام ورود توجه را جلب می‌کند و بر روحیه‌ پرسنل و ارباب رجوع تاثیر قابل توجهی می‌گذارد.

بیشتر بخوانید : چگونه یک میز اداری مناسب انتخاب کنیم ؟

همچنین این میز‌ها باید دارای کیفیت بالا و طرح های مناسب باشند زیرا در میزان اعتبار شرکت و موفقیت آن تاثیرگذار هستند. در محیط های مختلف مانند بیمارستان ها، رستوران ها، مدارس و فرودگاه ها نیز از میز‌های اداری استفاده می‌شود که این میزها علاوه بر راحتی ارباب رجوع ، بر روحیه‌ کاری افراد و کارمندان نیز تاثیر می‌گذارد و لذت کار کردن در آن محیط را برای آنها چندین برابر می‌کند

انتخاب جنس میز اداری

  • یک میز اداری خوب ، نمایانگر خدمات شرکت و میزان وفاداری او به مشتریانش است .
  • میز‌های اداری می توانند نشان دهنده کلاس کاری، اعتبار شرکت و میزان تجربه کار ‌باشند . صحت این ادعا هم در علم روانشناسی بسیار واضح است .
  • زیرا تمامی اجزای یک محیط ، بر روی ضمیر ناخودآگاه انسانها تاثیرگذار هستند. بنابراین باید در ساخت میز از بهترین متریال و مواد استفاده کرد.

بیشتر بخوانید : خرید آنلاین میز اداری

جنس میز‌ اداری معمولا از چرم، فلز، چوب، ام دی اف و شیشه می‌باشد که این میز ها باید دارای ویژگی های زیر باشند:

  • دارای سختی و استحکام بالا
  • راحتی در هنگام کار
  • ظاهر جذاب ، مناسب و زیبا
  • شستشوی راحت

انتخاب ابعاد، رنگ و طرح میز اداری متناسب با فضای اداری

میز‌های اداری دارای ابعاد مختلفی هستند و شامل میز‌های اداری کوچک، متوسط و بزرگ می‌باشند که برای هر قسمت از اداره باید متناسب با ابعاد و ساختار آن محل تهیه شوند. برای مثال میز مدیریت باید دارای ابعاد بزرگ باشد تا تمامی وسایل،فایل ها و پوشه ها درون کشو و کمدهای آن قرار گیرد و فضای کافی برای گذاشتن وسایل شخصی مانند کامپیوتر، آرم شرکت و کاتالوگ ها را داشته باشد.

بیشتر بخوانید : میز اداری شیک

همچنین در تهیه میز اداری باید به ارتفاع آن نیز توجه کرد تا خیلی بلند یا کوتاه نباشد و درحد معقولی تنظیم شود . همچنین توجه به رنگ میزهای اداری و انتخاب رنگ متناسب با دکوراسیون دفتر ، بسیار مهم می‌باشد زیرا فضا را به فضایی آرامش بخش تبدیل می‌کند و شدت خستگی افراد را کاهش می‌دهد. به طور کلی میزهایی با رنگ تیره از کلاس کاری بالاتری برخوردار هستند و در رده ی میزهای تاثیرگذارتر به شمار می آیند !

چگونگی خرید میز اداری دلخواه

برای تهیه میز اداری مناسب باید به دکوراسیون شرکت و فضای در دسترس خود توجه داشته باشید و میز را متناسب با محیط اداریتان انتخاب کنید. همچنین باید توجه کنید که میز چه کاربری ای دارد . بعنوان مثال برای ‌انجام کارهای کامپیوتری بهتر است میزهای مخصوص کامپیوتر را انتخاب کنید تا مطمئن باشید این میز فضای کافی برای قرار گرفتن کامپیوتر و دیگر وسایل جانبی آن را دارد.

بیشتر بخوانید : انتخاب میز اداری و نکاتی درباره آن 

برای انجام کار‌های دفتری و اداری باید میزی را خریداری کنید که فضای آن دارای بیشترین سطح باشد تا کاغذها و پرونده های خود را به صورت مرتب بر روی آن قرار دهید و برای انجام ترکیبی از کار‌های دفتری و کامپیوتری باید میزی را خریداری کنید که اِل شکل (L-Shaped) باشد تا فضا برای تمامی کارهایتان فراهم باشد. برای تهیه میز اداری می‌‌توانید از متخصصان طراحی و دکوراسیون داخلی نیز کمک بگیرید تا شما را برای انتخاب بهترین میز که با فضای اداری شما همخوانی داشته باش ، کمک کنند

میز اداری مناسب در محیط کار چه اهمیتی دارد ؟

یکی از اصلی ترین و مهم ترین ارکان در دکوراسیون اداری، میزهای اداری می باشند. انتخاب میز اداری تضمین کننده ی آرامش، کارایی کارکنان و زیبایی محیط کار می باشد. در انتخاب یک میز اداری اولین موردی که باید مدنظر قرار بگیرد آرامش و راحتی کارمندان است زیرا پرسنل شما مدت زمان زیادی را پشت این میزهای اداری می گذرانند، یک میز مناسب می تواند راندمان کارمندان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به دلیل هزینه بر بودن تعویض میز اداری یا میز دفتر کار باید در ابتدا به دقت انتخاب شوند تا برای مدت زمان زیادی نیازی به تغییر آن ها نباشد.

بیشتر بخوانید : با انواع میز اداری بیشتر آشنا شوید .

میزهای اداری باید متناسب با شغل و موقیعیت کاری هر شخص انتخاب شوند و باید به این موضوع دقت شود که آیا افراد با ارباب رجوع و مردم عادی در ارتباط هستند یا نه .

کسانی که با کامپیوتر سر و کار دارند باید فضای مناسب برای کیبورد و کیس و تجهیزات جانبی را در اختیار داشته باشند. میزهای اداری باید از جنس مرغوب و با کیفیت انتخاب شوند تا بدون نیاز به پدهای مخصوص ، بتوان از موس استفاده کرد .

این میزها باید به گونه ای قرار داده شوند که افراد مافوق به راحتی بتوانند کار پرسنل شان را کنترل نمایند.

میزها باید به گونه ای باشند که هر شخص بتواند وسایلی را که در طول روز احتیاج دارد روی آن قرار دهد و حتی در برخی مواقع نیاز است که میز دارای چند کشو برای وسایل مورد نیاز هر فرد باشد.

بیشتر بخوانید : کاربرد میز های اداری

میز کار اداری باید به گونه ای طراحی و ساخته شوند که ارتفاع آن ها مناسب باشد تا کارمندان از نشستن طولانی مدت برروی آن ها و پس از کارکردن طولانی مدت روی آنها احساس خستگی نکنند.

ارتفاع میز اداری باید به گونه ای باشد که با قرار گرفتن پشت میز ، ساعدها به طور افقی قرار گیرند و آرنج ها در امتداد میز قرار گیرد. میزهای ارگونومیک(Ergonomic Desks) معمولا ارتفاعی برابر ۷۵cm از سطح زمین دارند و همچنین فضای مطلوبی برای قرار گیری پاها در زیر میز دارند.

در حقیقت هیچ کدام از کارمندان و پرسنل شرکت فعالیت های خود را بدون وجود میزهای اداری مناسب، نمی توانند انجام دهند. میزها جهت نگهداری سیستم های کامپیوتری، فایل ها، پرونده ها و پوشه ها استفاده می گردند .

تنوع میزهای اداری ؛ انتخاب با شماست !

تنوع شگفت انگیزی از میز دفتر کار اداری در بازار وجود دارد که عبارت است از:
میز کامپیوتر :
که معمولاً برای کار با کامپیوتر استفاده می شوند. ویژگی اصلی این میزها قسمت قابل تنظیم آن ها است که معمولاً در قسمت پایه ها و کیبورد هستند. دارای محل مناسب برای قرار دادن کیس و کیبورد و اسپیکر می باشد.

میزهای پذیرش ( میز منشی ):
این میزها برای قسمت پذیرش که معمولا با ارباب رجوع در ارتباط جدی ای هستند استفاده می گردد . میز منشی برای اینکه اثرخوبی بر ارباب رجوع داشته باشند، در انواع متنوعی و جذابی طراحی و ساخته میشود.

میزهای ال شکل(L-Shaped Desks)
هدف اصلی این میزهای ال شکل ، استفاده ی حداکثری از فضا است . این میزهای جذاب در بخش های گوناگون یک دفتر کار استفاده می گردند اما معمولا در قسمت پذیرش استفاده می شوند.

میزهای یو شکل(U-Shaped Desks)
این میزهای یو شکل همانگونه که از اسمشان پیداست به شکل U هستند. برای شغل های چند منظوره از این میزهای شیک استفاده می شود.میزهای اداری مهم ترین تجهیزات مکان های اداری به شمار می آیند که تاثیر شگرفی در طراحی دکوراسیون داخلی اداری دارند پس بهتر است در هنگام انتخاب طرح و رنگ میزهای اداری حساسیت بالایی به خرج دهید !

طراحی و ساخت مدل های میز اداری با به روزترین طرح های مد سال
اگر میزهای اداری به درستی انتخاب شوند ؛ طرح و مدل آن ها به نوعی تضمین کننده ی آرامش و کارآیی دکوراسیون اداری شرکت است. حال ، توجه شما را به چندین مدل میز اداری جلب می کنیم که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ی شما تطابق داشته باشند و بتوانید از میان آن ها میز شیک و جذابی را برای محیط اداری و شرکت خود انتخاب کنید

مدل های متنوع میزهای اداری جذاب و کاربردی

با توجه به اینکه پرسنل بیشتر زمان خودشان را پشت میز می گذارنند به همین دلیل فراهم آوردن میز و صندلی اداری مناسب برای آن ها از اهمیت بالایی برخودار است.

در تولید میزهای اداری از متریال های مختلف نظیر ام دی اف ، چوب ، شیشه و … استفاده می کنیم که هر یک از این طرح ها زیبایی و جذابیت خاصی به دکوراسیون شما می دهند و شما می توانید با توجه به طرح سایر وسایل موجود در دکوراسیون اداری ، طرح ، رنگ و جنس میزهای اداری را انتخاب کنید. میزهای اداری همچنین در انواع طرح های متنوع مثل میز کنفرانس، میز پیشخوان و میز مدیریت و … موجود اند که انتخاب هر یک از این مدل ها به نیاز شما بستگی دارد.

میزهای اداری همچنین در دو سبک کلاسیک و مدرن طراحی می شوند که امروزه مدل میزهای اداری مدرن توجه اغلب افراد را به خود جلب کرده و اگر دکوراسیون داخلی اداری به صورت کلاسیک طراحی شده است پیشنهاد میشود میزهای اداری کلاسیک را برای فضای اداری و شرکت ها انتخاب کنید.

میزهای اداری باید به گونه ای انتخاب گردند که کارآ تر و کلربری بهتری داشته باشند . با توجه به اینکه در طراحی دکوراسیون های اداری قرار نیست بطور مداوم تغییر دکوراسیون بدهید ؛ بهتر است میز اداری را از بین جنس های مستحکم و مرغوب انتخاب کنید.

سایز میزهای اداری یکی دیگر از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. در صورتی که فضای اداری کوچک است بهتر است مدل میز را از بین طرح های کشودار انتخاب نمایید تا بتوانید فضای مناسبی را برای نگهداری پرونده ها و سندها فراهم کنید.

برای محیط های اداری بزرگ می توانید از مدل های گوناگون میزهای اداری با طراحی خاص و زیبا استفاده کنید.

چیدمان میز و مبلمان اداری هم از عواملی است که در طراحی دکوراسیون داخلی اداری تاثیر قابل ملاحظه ای دارد. میزهای اداری را بهتر است در مکان هایی قرار بدهید که از میزان نور مناسبی برخودار اند.

بیشتر بخوانید : بهترین میز های اداری

ارتفاع میز برای مکان های اداری هم باید به گونه ای باشد که براحتی بتوانید صندلی را در پشت آن تعبیه کنید و علاوه بر این در هنگام انجام فعالیت های روزانه ، پرسنل احساس راحتی بیشتری کنند.

رنگ میز و مبلمان اداری از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه خاصی داشت. در هنگام انتخاب رنگ میزهای اداری بهتر است به رنگ سایر وسایل موجود در دکوراسیون اداری توجه کنید .

همچنین رنگ میزهای اداری باید به شکلی انتخاب شود که افراد از نشستن های طولانی مدت در پشت این میزهای کارشناسی ، خسته نشوند.

در این مطلب تصاویری از انواع مدل های میز اداری با طراحی شیک و زیبا را در اختیار شما همراهان همیشگی قرار داده ایم که امیدواریم از مشاهده این مدل ها نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع مدل مبلمان و میزهای اداری به بخش مبلمان سایت ما سر بزنید .

مطالب مرتبط :

https://yektafurniture.com

مبلمان اداری ارگونومی چیست ؟

مبلمان اداری ارگونومی و فواید آن مبلمان اداری ارگونومی چیست ؟ و چرا مبلمان اداری ارگونومی اهمیت دارد ؟ما بارها در وبلاگ یکتا در مورد

انتخاب میز کنفرانس

چگونگی انتخاب میز کنفرانس مناسب

انتخاب میز کنفرانس برای محیط‌های کاری به موارد بسیار زیادی وابسته است که در این مقاله از تیم تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا سعی داریم

میز مدیریت و کنفرانس مدل MC22

ست میز مدیریت و کنفرانس

استعلام قیمت ست میز مدیریت و کنفرانس به همراه مشاوره خرید   ست میز مدیریت و کنفرانس یکی از مهمترین اجزاء یک دکوراسیون اداری به

استعلام قیمت + مشاوره رایگان 

جهت دریافت لیست قیمت یا دریافت هرگونه مشاوره لطفا شماره تماس خود را وارد کنید، تیم یکتا فرنیچر در اولین فرصت با شما تماس می گیرند