تهران ، میدان پونک ، مجتمع تجاری بوستان | تلفن فروش و مشاوره : 02144620086 ، 02144620087 ، 02144620089
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دسترسی سریع به محصولات

۵ ایده جذاب برای طراحی فضای کار خاص

فهرست مطلب :

طراحی دکوراسیون دفتر کار اهمیت زیادی دارد. دفتر کار، محیطی است که هر فردی حداقل ۷ ساعت از روز را در آن سپری می‌کند، فرقی ندارد طراحی دفتر کار در محیطی اداری باشد یا خانه! این فضا با هدف انجام کار طراحی شده است پس آرامش و تمرکز برای بالا بردن بازدهی کار در آن از اهمیت بالایی برخوردار است. طبق روانشناسی محیط، مبلمان و نوع دکور اتاق کار بر روی انسان، تمرکز، احساسات و موارد دیگر تاثیرگذار است. این موضوع نشان می‌دهد اگر با اصول طراحی دفتر کار آشنا شوید و با به کار بردن آن‌ها دیزاین اتاق کار را اجرا کنید، متوجه بالا رفتن تمرکز و بهبود روند فعالیت کاری خواهید شد! مجموعه مبلمان اداری یکتا در این مقاله شما را با اصول طراحی دفتر کار و ایده های طراحی جذاب آشنا می‌کند.

برای اینکه بتوانید دکوراسیون دفتر کار خود را به بهترین نحو ممکن طراحی کنید باید رنگ دیوارها و وسایل متناسب با دفتر کار شما باشد و حتماً برای چیدمان و دیزاین دفتر کار، به کاری که در آن محیط انجام می‌شود و مخاطبانی که با آن محیط سروکار دارند توجه کنید.

مخاطبان و ارباب رجوع ها در یک محیط کاری، تاثیر زیادی در انتخاب دکوراسیون و چیدمان و طراحی آن خواهند داشت و همچنین می توانید به نوع افرادی که به شما مراجعه می کنند و رده سنی و جنسیت آن ها توجه داشته باشید و بعد به طراحی دکوراسیون دفتر کار خود بپردازید.

 تمام این مواردی که گفته شد می‌تواند هم در رنگ دیوارها تاثیرگذار باشد و هم در نوع کاغذ دیواری که انتخاب می‌کنید . علاوه بر آن در نوع و چیدمان صندلی و میز کار افراد و کمد ها و فایل ها و سایر موارد دیگری که در دفتر کار وجود دارد تأثیرگذار خواهد بود.

 همچنین علاوه بر این موارد کفپوش و سقف دفتر کار هم می ‌تواند با توجه به هدف شما متفاوت باشد و می توانید در قسمت های مختلف محیط کار های کوچک از رنگ های روشن تر برای ایجاد یک فضای دلباز در آن محیط استفاده کنید.

 اما اگر فضای در اختیار شما به اندازه کافی بزرگ و یا جادار است، می توانید از هر نوع رنگی که تمایل داشته باشید استفاده کنید ، ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که هر رنگی برای دیوارها و کف پوش و سقف و وسایل انتخاب کردید ، باید با سایر قسمت ها و وسایل در هارمونی کامل باشد و نوع محیط و چیدمان و دکوراسیون به گونه ‌ای باشد که حس اطمینان و رضایت را در مخاطبان القا و ایجاد کند.

9

تزیین دفتر کار

 در نظر داشته باشید که دفتر کار شما مانند خانه نیست که بتوانید برای چیدمان دکوراسیون داخلی آن از انواع مختلف دکوری ها و وسایل تزیینی استفاده کنید و برای چیدمان دکوراسیون دفتر کار و تزئین آن می توانید نهایتا از گلدان‌ های گل طبیعی در قسمت های مختلف استفاده کنید تا هم حس طبیعت و سرزندگی در محیط وجود داشته باشد و هم زیباتر باشد و در عین حال محیط شما از حالت رسمی خارج نشود.

 علاوه بر این موارد، گزینه ی دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که در فضای کاری خود از تابلوها و یا دکوری هایی استفاده کنید که متناسب با نوع کاربرد محیط شما باشد. به طور مثال استفاده از تابلوهای تصویر و عکس های شخصی در محیط کار، بیمه و یا خدمات اداری گزینه مناسبی نیست، ولی در عوض در گالری های هنری و محیط‌ های کاری که در ارتباط با هنر و موارد این چنینی هستند دست شما برای استفاده از تابلو های مختلف باز است. نکته ی دیگری که باید برای چیدمان دکوراسیون دفتر کار مد نظر قرار دهید این است که تمام وسایل مورد نیاز در جایی قرار داشته باشند که شما برای استفاده از آن ها دچار زحمت زیادی نشوید و وقت زیادی از شما گرفته نشود. این کار باعث می شود که هم بیش از حد خسته نشوید و هم راندمان کار شما بالاتر باشد.

خرید وسایل متناسب با ابعاد محیط

 سعی کنید نوع وسایل و ابزاری که در اتاق کار شما قرار می گیرند، مانند میز و صندلی و کمد و فایل اداری، با توجه به ابعاد و فضایی که در اختیار دارید خریداری شوند. به طور مثال اگر در اداره و یا محیطی کار می کنید که محل دفتر کار شما ابعاد کوچکی دارد و متراژ بالایی ندارد، بهتر است از صندلی و میز اداری که ظریف تر هستند و فضای کمتری را در بر می‌گیرند استفاده کنید تا تمام فضا توسط میز و صندلی گرفته نشود و هر چه میز و صندلی ها کاربردی تر باشند می توانند گزینه مناسب تری باشد.

10

۵ ایده برای دکوراسیون دفتر کار

دکوراسیون اداری و دفتر کار مانند هر فضای دیگری دارای اصول و ایده هایی برای طراحی است. اگر تصمیم دارید دیزاین اتاق کار را تغییر دهید یا قرار است دکور اتاق کار را برای شروع کار طراجی و اجرا کنید. پیش از سپردن کار به یک معمارداخلی با تجربه خودتان فضا را با توجه به ایده های زیر بررسی کنید و نیازهای خود را به عنوان کارفرما با معمار درمیان بگذارید!

مهم ترین چالش پیش روی پروسه ی طراحی داخلی دفتر کار های خانگی، فضاست! در آپارتمان های امروزی به ندرت می توان اتاقی مخصوص به کار را یافت. پس اگر شما هم مثل عموم مردم، از موهبت داشتن یک اتاق کار اختصاصی برخوردار نیستید، باید دست به کار شوید. آستین ها را بالا بزنید و خود گوشه ای مناسب برای فعالیت های حرفه ای را بسازید. فراموش نکنید که در دفتر کار های خانگی وجود فضاهای ذخیره سازی، کلیدی برای سنجش میزان موفقیت کار هستند. پس تمام قدرت خلاقیت خود را به کار بگیرید تا بتوانید دفتر کار مناسبی را در خانه برای خود بسازید!

در هنگام طراحی دفتر کار لاکچری بهتر است از یک شرکت معماری در خصوص مشاوره و اجرای ایده کمک بگیرید. شرکت های دکوراسیون داخلی به دلیل تجربه زیاد ، نمونه کارهای فراوان، دسترسی به مواد اولیه با کیفیت ، آشنایی با اصول طراحی و … طراحی حرفه ای و زیباتری را برای شما اجرا میکنند.

  1. رنگ اتاق کار اداری را اصولی انتخاب کنید.

رنگ از عناصر تاثیرگذار در محیط کاری هستند که می‌توانند باعث تمرکز یا عدم تمرکز شما در محیط کاری شوند. به کمک رنگ می‌توان به عنصر یا محدوده ای تاکید کرد یا به کمک آن محدوده و قاب بندی فضا را طراحی کرد. سعی کنید از رنگ‌های شاد صرفا برای تاکید، نشان دادن محدوده کاری و جزییات استفاده کنید و تا جایی که می‌شود از رنگ‌هایی که توجه را به سمت خود نمی‌برند استفاده کنید.

  1. در دکوراسیون دفتر نقطه کانونی ایجاد کنید.

نقطه کانونی در هر فضایی باعث می‌شود توجه به دیگر دیوارهای محیط کار به حداقل برسد. پس با طراحی دیوار کانونی با استفاده از خلاقیت خاص با دکورهای متفاوت یا استفاده از کاغذ دیواری مناسب دفتر کار در پشت میز کار می‌توانید این کار را انجام دهید.

  1. بهترین مبلمان دفتر کار را خریداری کنید.

زمانی که گفته می‌شود اتاق کار و محیط کاری صرفا استفاده از یک میز و صندلی اداری نیست. در دکوراسیون دفتر باید از مبلمان اداری راحت نیز استفاده شود تا در زمانی که مهمانی در فضا حضور پیدا کرد یا کسی باید منتظر می‌نشست از مبلمان استفاده کنید.

  1. از تابلو برای دفتر کار استفاده کنید.

یکی از قوانین فنگ شویی اتاق کار استفاده از تابلو مناسب دفتر کار است. این تابلو بهتر است شامل تصاویر طبیعت باشد تا انرژی را در محیط کار افزایش دهد و احساسات خوب را در فضا ایجاد کند. ما پیشنهاد می‌کنیم از یک تابلوی نسبتا بزرگ در دیزاین اتاق کار استفاده کنید تا استفاده از تابلوهای دکوراتیو را به حداقل برسانید. شوغی فضا خود عاملی برای از بین بردن تمرکز است.

  1. با پارتیشن بندی دفتر کار به فضا نظم بدهید.

یکی از عناصری که در دکوراسیون داخلی دفتر کار مشاهده می‌شود، پارتیشن بندی دفتر کار است. پارتیشن‌ها با استفاده از کمترین فضا باعث فضاسازی محیط های اداری می‌شوند و زیبایی خاصی را به فضا انتقال می‌دهند. با استفاده از پارتیشن می‌توانید به محیط اداری نظم بدهید.

8 1

مطالب مرتبط :

پارتیشن شیشه مدرن

پارتیشن شیشه ای مدرن

پارتیشن شیشه ای مدرن موضوع امروز ما در تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا می باشد. در این مقاله سعی داریم تا به بررسی و معرفی

دکوراسیون اداری کوچک

دکوراسیون اداری کوچک برای دفاتر با محیط کوچک دکوراسیون اداری کوچک نام این مقاله مبلمان اداری یکتا است ایده های متفاوتی برای چیدمان دفاتر با

جلد کاتالوگ صندلی اداری مدرن

کاتالوگ مبلمان اداری

مشاهده کاتالوگ صندلی اداری مدرن مشاهده کاتالوگ انواع صندلی اداری مشاهده کاتالوگ میز مدیریت پابه استیل مشاهده کاتالوگ میز منشی و کانتر پذیرش مشاهده کاتالوگ

استعلام قیمت + مشاوره رایگان 

جهت دریافت لیست قیمت یا دریافت هرگونه مشاوره لطفا شماره تماس خود را وارد کنید، تیم یکتا فرنیچر در اولین فرصت با شما تماس می گیرند