تهران ، میدان پونک ، مجتمع تجاری بوستان | تلفن فروش و مشاوره : 02144620086 ، 02144620087 ، 02144620089
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دسترسی سریع به محصولات

طراحی زیبای مطب دندانپزشکی و تاثیر آن در آرامش بیمار

فهرست مطلب :

طراحی زیبای مطب دندانپزشکی و تاثیر آن در آرامش بیمار، موضوعی است که امروز تیم تحریریه “شرکت مبلمان اداری یکتا” به آن پرداخته است و مواردی را در این زمینه با شما دوستان گرامی به اشتراک میگذارد. با ما همراه باشید.

مطب یا کلینیک مکانی است که شما اکثر وقت روزانه خود را در آن سپری می کنید. از این رو لازم است تا با طراحی دکوراسیون اداری مطب و توجه به برخی نکات که در ادامه به آن می پردازیم محیطی را فراهم کنید تا در ایجاد روحیه ای شاد برای خودتان و بیماران مؤثر باشد. همین امر موجب می شود تا بیماران در این روزها که رقابت بین مطب ها وکلینیک های دندانپزشکی زیاد است شما را انتخاب کنند. یادتان باشد زیبای دکوراسیون اداری هر محیطی به پیشرفت و ترقی آن مجموعه کمک شایانی می کند.

مبلمان اداری یکتا تولید کننده انواع مبلمان اداری لوکس می باشد. برای آشنایی با محصولات ما به بخش های مربوط مراجعه نمایید.

طراحی زیبای مطب دندانپزشکی و تاثیر آن در آرامش بیمار

بخش بندی فضای مطب

قبل از آنکه شروع به طراحی دکوراسیون داخلی مطب کنید لازم است تا مشخص شود از هر قسمت در مطب قرار است برای چه کاری استفاده شود. به عنوان مثال بخشی از فضای مطب برای اتاق کار شما، بخشی برای نصب یونیت ها و بخشی نیز به عنوان اتاق انتظار و صندلی انتظار در نظر گرفته می شود که لازم است هریک از این فضاها را متناسب با استفاده ای که قرار است از آن بشود، طراحی کنید. همچنین اگر مطب شما به شکل یک کلینیک است که چند دندانپزشک همزمان در آن مشغول به کار هستند، باید توجه ویژه ای به حفظ آرامش و پرهیز از شلوغی بشود. به دلیل رفت و آمد زیاد بیماران در این فضا و اینکه ممکن است روی هر یونیت عمل دندانپزشکی خاصی انجام شود، لازم است تا این فضا به شکل مناسبی از یکدیگر جدا شوند.

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری مدرن و کاربرد های آن

جداسازی فضای کار هر دندانپزشک

یکی دیگر از مواردی که به حفظ آرامش شما در حین کار کمک می کند این است که مساحت فضا را به نسبت تعداد دندانپزشکان در نظر بگیرید و برای نصب هر یونیت، نشستن وحرکت دندان پزشک و دستیار او فضای کافی را درنظر داشته باشید که میتوانید این کار را به راحتی با استفاده از ابزار پارتیشن اداری انجام دهید. علاوه بر این اگر قرار است بخشی از مطب به کار دندانپزشکی اطفال اختصاص داده شود و یونیت خاصی برای این کار نصب شود باید توجه داشت که این بخش از دیگر بخش های مطب که مربوط به بزرگسالان است مانند جراحی دندان یا کشیدن آن جدا شود تا کودکان با دیدن وسایل یا احیانا ترس و اضطراب بیماران دچار نگرانی و وحشت نشوند.

بیشتر بخوانید : ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن

ایجاد حس آرامش در یونیت دندان پزشکی

یونیت دندانپزشکی یکی از مهم ترین محل های مطب می باشد زیرا بیمار تمام زمان درمان خود را روی آن می گذراند بعلاوه تمام ترس و اضطراب خود را در این محل تحمل می کند. دیدن وسایلی چون توربین، ساکشن، چراغ، آنگل و… ممکن است برای کودکان وحتی بزرگسالانی که برای اولین بار پا به مطب دندانپزشکی می گذارند ترسناک به نظر برسد، از این رو باید به نحوی طراحی و نصب شوند که بیمار در آن احساس راحتی و آرامش کند. برای اینکار می توانید از موارد زیر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : کارخانه مبلمان اداری

طراحی زیبای مطب دندانپزشکی و تاثیر آن در آرامش بیمار

طراحی زیبای مطب دندانپزشکی و تاثیر آن در آرامش بیمار

استفاده از نور و فضای بیرونی

شما می توانید یونیت را مقابل پنجره مطب خود قرار دهید. اگر در طبقه همکف و مجاور حیاط مستقر هستید از پنجره های قدی استفاده کنید و در باغچۀ روبروی آن انواع گل و گیاهان سبز بکارید. یا اگر در طبقاتی از ساختمان هستید که پنجره آن رو به درختان سرسبز باز می شود میتوانید منظره ای با نشاط و آرامش بخش را به بیمارتان هدیه دهید.

بیشتر بخوانید : انتخاب میز اداری و نکاتی درمورد آن

استفاده از تزئینات و دکوراسیون داخلی

حال اگر اتاقی که قرار است یونیت در آن نصب شود پنجره ای نداشته باشد می توانید در مقابل صندلی بیمار از یک تابلو با تصاویر آرامش بخش استفاده کنید. همچنین تحقیقات نشان داده است که حرکت آرام آب و ماهی های در آن می تواند باعث کاهش اضطراب بیماران شود از این رو با نصب یک آکواریوم روبروی یونیت بیمار به این امر دست پیدا می کنید.پخش موسیقی آرام نیز در محیط مطب تاثیر بسزایی در روحیه بیماران دارد. گاهی نصب تلویزیون نیز میتواند مفید باشد زیرا پخش برنامه ها و تصاویر به خودی خود ذهن بیمار را از درد و ترس محیط به سمت دیگری منحرف می کند.

بیشتر بخوانید : حرفه ای دکوراسیون اداری خود را طراحی کنید

طراحی زیبای مطب دندانپزشکی و تاثیر آن در آرامش بیمار

طراحی زیبای مطب دندانپزشکی و تاثیر آن در آرامش بیمار

تقسیم بندی مطب

علاوه بر فضای درمانی که شامل اتاق دندانپزشک، لابراتوار (که می توانید آن را خارج از محدوده و در راهروی مطب طراحی کنید که البته برخی پزشکان ترجیح می دهند از یک لابراتوار در سطح شهر استفاده کنند) و اتاق استریلیزاسیون باید به ۳ بخش دیگر نیز توجه داشت که فضای کاملا مجزا از هم داشته باشند. بخش اول اتاق انتظار مختص بیماران مراجعه کننده به مطب است که محدوده سنی آنها متفاوت است ولی کافی است تا فقط اتاق انتظار کودکان از بزرگسالان جدا شود.در طراحی دکوراسیون اتاق انتظار کودکان می توانید از وسایل اسباب بازی و تصاویر شخصیت های کارتونی که کودکان به آن علاقه دارند به شکل پوستر بر روی دیوار استفاده کنید.در این فضا کودکان با همسالان خود روبرو می شوند و با بازی و گذراندن وقت با یکدیگر راحت تر با ترس و نگرانی خود کنار می آیند. البته بهتر است که سرویس بهداشتی مجزا برای کودکان و بزرگسالان در نظر گرفته شود.

بخش دوم پذیرش است. برای منشی مطب که مسئولیت پذیرش بیماران و بایگانی پرونده ها را بر عهده دارد نیز باید فضای مناسبی در نظر گرفته شود. شما میتوانید با قرار دادن یک میز اداری، مناسبِ آن فضا که به میز منشی یا کانتر پذیرش معروف است ، به علاوه نصب قفسه وکمد اداری برای پروندۀ بیماران محیط کاری مناسبی برای او فراهم کنید. قسمت پذیرش باید به گونه ایی باشد که محل قرارگیری کارکنان و مراجعین از هم جدا شود و در عین حال مراجعه کنندگان بتوانند در حالت ایستاده، نشسته (مخصوص افراد ناتوان و کم توان جسمی) با کارکنان مطب صحبت و فرمهای لازم را پر کنند.

بیشتر بخوانید : کانتر پذیرش یا میز منشی مناسب

بخش آخر از فضای مطب شما مخصوص امور پشتیبانی است که شامل سرویس بهداشت کارکنان و تعویض لباس، آشپزخانه ای کوچک برای کارکنان و انبار مواد و وسایل خواهد شد.بهتر است بکوشید تا برای جلوگیری از عفونت، امکانی را فراهم کنید تا شستشوی روپوش ها در همان محل انجام گیرد وکارکنام مجبور نشوند برای شستشوی لباس، آنها را از محیط درمانی خارج کنند.

فضاسازی با رنگ و نور

رنگ، نور و آب ۳ ابزاری هستند که می توانید با استفاده از آن در ایجاد محیطی شفاف و زنده در مطب دست بیابید. شما باید در درجه اول به علایق خود رجوع کنید که به چه رنگ هایی علاقه مند هستید؟ آیا دوست دارید از رنگهای روشن و ملایم برای دیوارها و یونیت استفاده کنید یا از رنگ های انرژی بخشی که باعث تزریق روحیه و شادی در شما و بیماران تان می شود. بدون تردید استفاده از رنگ های شاد و سرزنده برای طراحی اتاق انتظار کودک گزینه بسیار مناسبی است. در انتخاب رنگ بندی مطبتان باید به هماهنگی رنگ ها با یکدیگر دقت داشته باشید. استفاده از رنگ مناسب می تواند در اندازه فضا تغییر ایجاد کند.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اداری

طراحی زیبای مطب دندانپزشکی و تاثیر آن در آرامش بیمار

استفاده از رنگ مناسب

مثلا استفاده از رنگ های روشن مانند آبی ملایم یا کرم موجب می شود که فضای مطب وسیع تر به نظر آید. بنابراین اگر مطب شما دارای فضای کوچکی است که ممکن است دلگیر به نظر برسد، می توانید از این رنگ های روشن برای دیوارها استفاده کنید. همچنین استفاده از آیینه نیز میتواند به بـزرگتر جـلوه دادن مطب کمک کند. علاوه بر این رنگهای ملایم می توانند در تقویت آرامش درونی بیماراننقش مهمی داشته باشند.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اداری فضاهای کوچک

طراحی زیبای مطب دندانپزشکی و تاثیر آن در آرامش بیمار

برای اتاق انتظار و اتاق درمان بهتر است که از یک نوع رنگ استفاده کنید. این کار باعث می شود تا بیمار قبل از ورود به اتاق درمان با آن آشنا شده باشد که در کاهش استرس کمک فراوانی می کند. یا اینکه می توانید یک زمینه رنگ برای هر دو اتاق درمان و انتظار استفاده کنید و فقط درجه روشنایی و تیرگی آن را تغییر دهید.

بیشتر بخوانید : تجهیز سالن همایش

به هیچ عنوان از نور تمام سفید یا زرد استفاده نکنید بلکه با ترکیب این دو رنگ با نصب لامپ های مناسب، نوری شبیه به روز به وجود آورید. در این شرایط انتخاب رنگ برای انواع کامپوزیت ها و چینی ها آسان تر خواهد بود.

طراحی زیبای مطب دندانپزشکی و تاثیر آن در آرامش بیمار

رنگ و تاثیرات آن در روحیه

طبیعتا شما نمی توانید دنیای پیرامون خود را بدون رنگ تصور کنید. هر رنگ تاثیر بخصوصی از نظر فیزیکی و روحی بر روی بیننده می گذارد و باعث میشود تا در مقابل آن واکنش متفاوتی داشته باشد . روانشناسی رنگها یک شاخه نظری نیست و تنها به بخش آکادمیک محدود نمی شود، بلکه تاثیر آن در زندگی روزمره عموم مردم نمایان است. همچنین روانشناسی رنگ ها در دنیای تجاری امروز اهمیت ویژه ای دارد و میتوانیم نتیجه بگیریم هرچیزی که در اطراف خود می بینیم به گونه ای با این علم مرتبط است.

بیشتر بخوانید : معیار انتخاب رنگ مبلمان اداری

چرخه رنگ

احساسات فردی یک شخص میتواند با دگرگونی در حالت درونی،ویژگی های فردی وسایر فاکتور های آماری تغییر کند.مثلا اگر کسی در حال غرق شدن در اعماق اقیانوس باشد به احتمال زیاد آبی دیگر نمی تواند برای او به عنوان رنگی آرامشبخش به شمار رود. روانشناسی رنگ ها فاکتور مهمی است که می تواند هم در فضای داخلی و هم در فضای خارجی مطب ها مورد استفاده قرار گیرد. به شکل ساده تر اگر قصد آرامش بیشتر در بیماران خود دارید یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای جذب بیماران بیشتری انجام دهید رنگ کردن است. و در آخر به اطلاع می رسانیم شرکت مبلمان اداری آدینا و شرکت مبلمان اداری یکتا تنها “شرکت مبلمان اداری در غرب تهران” می باشد که کار طراحی و دکوراسیون داخلی مطب را به صورت تخصصی و سفارشی برای شما مشتریان عزیز انجام می دهد.

طراحی زیبای مطب دندانپزشکی و تاثیر آن در آرامش بیمار

مطالب مرتبط :

میز کنفرانس ۸ نفره

میز کنفرانس ۸ نفره

میز کنفرانس ۸ نفره بهترین گزینه برای شرکت و محیط های اداری متوسط می باشد. اگر تعداد نفرات نسبتا کمی در جلسات حضور پیدا می

میز کنفرانس 6 نفره ارزان

میز کنفرانس ۶ نفره

استعلام قیمت میز کنفرانس 6 نفره به همراه مشاوره خرید میز کنفرانس یکی از مهمترین اجزاء یک دکوراسیون اداری به شمار می‌رود، میز کنفرانس در مجموعه مبلمان

پارتیشن آکوستیک

پارتیشن آکوستیک

پارتیشن آکوستیک عنوان امروز مقاله ما در تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا می باشد . یکی از انواع مختلف آلودگی‌هایی که امروزه با آن مواجه

دکوراسیون اداری کلاسیک

دکوراسیون اداری کلاسیک برای سازمان های بزرگ و شرکت هایی با فضای مناسب بسیار خوب است ، دکوراسیون اداری کلاسیک یعنی نمایش یک سبک شیک

استعلام قیمت + مشاوره رایگان 

جهت دریافت لیست قیمت یا دریافت هرگونه مشاوره لطفا شماره تماس خود را وارد کنید، تیم یکتا فرنیچر در اولین فرصت با شما تماس می گیرند